교사 지지

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.166660

한자 : 敎師支持
영어 : teacher`s support

b01-02 교육활동

행위자

교사 (敎師)

행위대상(자)

학생 (學生)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

사회적 지지 () [ 社會的支持 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c03-03 문화/생활 문화/생활

학교 적응 [ 學校適應 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

부모 지지 [ 父母支持 ]

청소년 진로포부 영향 요인 구조 분석

The Structural Analysis of Factors Influencing Youth Career Aspirations

직업교육연구 | 30 | 2 | 2011 | 교육학

빈곤 아동과 일반가정 아동의 학교생활적응 영향요인 비교분석연구

Identifying Factors Associated with School Adjustment: A Comparative Study of Poor and Non-poor Children

학교사회복지 | 20 | 2011 | 사회복지학

부모, 친구, 교사, 지역사회 지지와 청소년의 자살충동간 인과관계 분석 : 성별 차이

A Causal Analysis of Suicidal Impulse in the Context of Parents, Friends, Teachers and Community Support: Gender Difference

한국인구학 | 34 | 2 | 2011 | 인구/노인/지역사회학

학령기 아동의 자기효능감 관련변인들 간의 관계 구조분석

A Structural Analysis on School-Aged Children's Self-efficacy And Its Related Variables

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

학령기 아동의 자기효능감 관련변인들 간의 관계 구조분석

A Structural Analysis on School-Aged Children's Self-efficacy And Its Related Variables

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

사회적 지지와 청소년의 규범부적응의 관계:중퇴의도의 조절효과

The relation between social support and adolescents' norm maladjustment: Moderating effect of the intention of school dropout

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

사회적 지지와 청소년의 규범부적응의 관계:중퇴의도의 조절효과

The relation between social support and adolescents' norm maladjustment: Moderating effect of the intention of school dropout

상담학연구 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

기본심리욕구와 수업참여를 매개로 한 학생-교사애착관계와 학업성취도의 관계: 교사지지와 학생-교사애착관계의 의미와 역할의 차이를 중심으로

The Relationship between Student-Teacher Attachment Relationship and Academic Achievement mediated by Basic Psychological Needs and Academic Engagement: Differences in the Meaning and Roles of Teacher Support and Student-Teacher Attachment Relationship

교육심리연구 | 25 | 4 | 2011 | 교육학