상하이 엑스포 한국관의 서비스스케이프, 만족, 방문후 태도의 영향 관계
The Relationships between Servicescape, Satisfaction, and Post-Visit Attitude among Chinese Visitors to Korea Pavilion at the 2010 Shanghai EXPO
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
상하이 엑스포 한국관의 서비스스케이프, 만족, 방문후 태도의 영향 관계
The Relationships between Servicescape, Satisfaction, and Post-Visit Attitude among Chinese Visitors to Korea Pavilion at the 2010 Shanghai EXPO
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
전시컨벤션센터의 물리적 환경에 대한 전시컨벤션 주체의 인식 차이에 관한 연구
A Study on The Different Perceptions of Satisfaction as They Relate to The Physical Environment of Convention and Exhibition Center among Organizers, Attendees, Exhibitors, and Buyers
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학
농촌관광 서비스스케이프, 만족, 충성도의 구조관계
Structural Relationships among Servicescape, Satisfaction, and Loyalty in Rural Tourism
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
공항레스토랑의 서비스스케이프가 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A study on the effect of servicescape on the customer's satisfaction and loyalty at airport restaurant
호텔리조트연구 |
10 |
2 |
2011 |
관광학
외식서비스의 서비스품질과 서비스스케이프가 고객가치, 행위의도에 미치는 영향: 대학가 이탈리안 레스토랑을 중심으로
A Study on the Effect the Service Quality and Servicescapes in the Food Servicce Impact on Customer Value, Behavior Intention: Focused on Italian Restaurant around the University place
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
서비스스케이프와 인적 서비스가 고객 반응에 미치는 영향의 비교 - 의료 서비스를 중심으로 -
The Impacts of Servicescape and Human Services on Customer Responses - The Case of Healthcare Services -
소비자학연구 |
22 |
2 |
2011 |
경제학
디지털 카메라의 서비스스케이프(Servicescape)사례연구
The Case Study of Servicesacape with Digital Camera
산업디자인학연구 |
5 |
4 |
2011 |
제품/제품정보디자인
화장품 브랜드숍 서비스스케이프가 스토어 이미지에 미치는 영향
The Influence of the servicescape of cosmetic brandshop on store image
한국디자인포럼 |
36 |
2012 |
디자인
주제공원의 서비스스케이프와 관계의 질, 충성도간의 관계
The Effect of Theme Park-Servicescape on the Customers' Relationship Quality and Loyalty
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
주제공원의 서비스스케이프와 관계의 질, 충성도간의 관계
The Effect of Theme Park-Servicescape on the Customers' Relationship Quality and Loyalty
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
패스트푸드 레스토랑의 서비스 스케이프가 고객만족과 자발적 행위에 미치는 영향
The Effect of Fast Food Restaurant Servicescape on Customers' Satisfaction and Voluntary Behavior
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
패스트푸드 레스토랑의 서비스 스케이프가 고객만족과 자발적 행위에 미치는 영향
The Effect of Fast Food Restaurant Servicescape on Customers' Satisfaction and Voluntary Behavior
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
스토어 아이덴티티 구축을 위한 서비스스케이프 모델 연구 및 전략 개발 - 화장품 브랜드숍을 중심으로
Research and Strategy Development of Servicescape Model for the Construction of Store Identity -Focused on Cosmetic Brandshops
한국디자인포럼 |
35 |
2012 |
디자인
호텔 서비스스케이프가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 - 인지적 반응과 감정적 반응의 매개효과를 중심으로 -
The Effects of Hotel Servicescpe on the Employee's Job Satisfaction and Organizational Commitment - Focusing on the Mediating Effects of Cognitive Responses and Emotional Responses -
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
커피專門店의 서비스스케이프가 顧客의 行動意圖에 미치는 影響: 性別과 利用量에 따른 顧客 評價의 分析
The Effect of Coffee Shop Servicescape on the Customers’ Behavioral Intention
관광산업연구 |
5 |
2 |
2011 |
관광마케팅/상품
국내 에스프레소 커피전문점의 서비스스케이프 특성
The Characteristics of Servicescape for a Domestic Espresso Coffee Specialty Store
디자인학연구 |
23 |
1 |
2010 |
디자인
국내 에스프레소 커피전문점의 서비스스케이프 특성
The Characteristics of Servicescape for a Domestic Espresso Coffee Specialty Store
디자인학연구 |
23 |
1 |
2010 |
디자인