Z-검증을 이용한 축제의 환경단서, 만족도, 행동의도 간 영향관계 - 춘천마임축제와 보령머드축제 간 비교를 중심으로 -
Effect Relationship among Environmental Cue, Satisfaction, and Behavioral Intention of Festival using Z-test - Focusing on the Comparison between Chuncheon International Mime Festival and Boryeong Mud Festival -
관광연구 |
26 |
4 |
2011 |
관광학일반
전략적체험모듈 및 환경단서에 따른 러브마크(Lovemarks) 형성이 축제 만족도와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effect of Festival Lovemarks on Satisfaction and Behavior Intentions: Focused on SEMs(Strategic Experiential Modules) and Environmental Cues
관광학연구 |
36 |
2 |
2012 |
관광학
환경단서가 축제방문객의 만족 및 충성도에 미치는 영향: 강원도 산천어축제를 대상으로
The Influence of Environmental Cues on Festival Visitors' Satisfaction and Loyalty: The Case of Gangwon-do Sancheoneo Ice Festival
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
환경단서가 축제방문객의 만족 및 충성도에 미치는 영향: 강원도 산천어축제를 대상으로
The Influence of Environmental Cues on Festival Visitors' Satisfaction and Loyalty: The Case of Gangwon-do Sancheoneo Ice Festival
호텔관광연구 |
12 |
3 |
2010 |
호텔/외식산업경영
지역축제의 환경단서와 관광체험이 축제개최효과에 미치는 영향연구
Research on how Environmental Cues of and Sightseeing Experience are Affecting on Aftermath of Local Festival
호텔관광연구 |
13 |
1 |
2011 |
호텔/외식산업경영