과제 난이도

연구분야 : B120000 사회과학 > 교육학

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.168362

STNet ID : 9001372

한자 : 課題 難易度
영어 : Task Difficulty

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

인지부하 [ 認知負荷 ]

RT (관련어)

 

d01-01 이론/사상 이론/사상

인지 부하 이론 [ 認知 負荷 理論 ]

수학 학습 동기와 귀인의 측정 도구 개발 및 분석

Instrument Development and Analysis for Mathematical Learning Motivation and Causal Attribution

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

수학 학습 동기와 귀인의 측정 도구 개발 및 분석

Instrument Development and Analysis for Mathematical Learning Motivation and Causal Attribution

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

패션디자인 교육에서 과제에 대한 예상된 평가와 과제 난이도가 창의적 성과에 미치는 영향 - 개인의 창의적 동기성향과 상호작용효과를 중심으로 -

The effect of evaluation expectation and task challenge on creativity in fashion design classrooms - Focused on the interaction among individuals' motivational orientation -

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인

연속적인 두 분절 움직임에서 과제-맥락에 따른 하지 동작의 움직임 계획과 실행의 특성

Effects of Task-Context on Characteristics of Plan and Execution of Lower Limb Movements during Consecutive Two Segment Movements

한국스포츠심리학회지 | 21 | 3 | 2010 | 체육

연속적인 두 분절 움직임에서 과제-맥락에 따른 하지 동작의 움직임 계획과 실행의 특성

Effects of Task-Context on Characteristics of Plan and Execution of Lower Limb Movements during Consecutive Two Segment Movements

한국스포츠심리학회지 | 21 | 3 | 2010 | 체육

멀티미디어 학습자료 설계를 위한 인지부하 설문의 민감도 분석 및 학습 성취에 대한 예언변수 분석

Sensitivity of Cognitive Load Factors and Prediction for Learning Achievement upon the Levels of Task in Multimedia Learning

교육정보미디어연구 | 17 | 3 | 2011 | 교육학