학업 지속 의향

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.174379

한자 :
영어 : persistence intention

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

내적 통제 소재 [ 內的統制所在 ]

사이버대학원생의 IT활용능력, 학업소진, 학과조직풍토, 전공비전, 작용적 환경, 학습성취도, 학업지속의향간의 구조적관계 - 호텔관광․경영대학원생을 중심으로 -

The Impact of IT Competency, Academic Burnout, Academic Environment, Vision of Major, Academic Interaction on Scholastic Achievement and Academic Persistence -Focused on Hospitality and Tourism Graduate Student in Cyber University-

Tourism Research | 34 | 2012 | 관광학

사이버대학교 학생의 학업소진에 대한 인식이 학업성취도와 학업지속의향에 미치는 영향: H 사이버대학교 호텔관광경영학과 재학생 중심으로

The Effects of Academic Burnout on Academic Achievement and Learning Persistence among Students in Cyber University

관광레저연구 | 23 | 8 | 2011 | 관광학