펜션이용객의 서비스품질, 체험품질, 체험만족, 및 애호도 간의 관계에 관한 연구
The Relationship among Service Quality, Experiential Quality, Experiential Satisfaction, and Loyalty in Pension Visitors
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
펜션이용객의 서비스품질, 체험품질, 체험만족, 및 애호도 간의 관계에 관한 연구
The Relationship among Service Quality, Experiential Quality, Experiential Satisfaction, and Loyalty in Pension Visitors
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
관광객체험이 체험품질, 체험만족 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Tourists Experiences on Experiential Quality, Experiential Satisfaction, and Loyalty
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
관광객체험이 체험품질, 체험만족 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Tourists Experiences on Experiential Quality, Experiential Satisfaction, and Loyalty
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 |
26 |
3 |
2010 |
경영전략/정책
여행 도․소매업 기업간(B2B)의 가치가 관계 특성 및 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effect of the Value in the Travel Agency of wholesale and retail business-to-business (B2B) on the Relation characteristics and Loyalty
호텔경영학연구 |
20 |
3 |
2011 |
관광학
호텔 컨벤션에 대한 지각된 위험과 가치, 만족, 애호도 간의 관계 연구
A Study on the Structural of Perceived Risk, Perceived Value, Satisfaction and Loyalty on Hotel Convention
MICE관광연구 |
12 |
2 |
2012 |
컨벤션/이벤트산업
브랜드 만족과 애호도에 대한 브랜드 경험의 효과
The Effects of Brand Experience on Brand Satisfaction and Loyalty
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학
브랜드 만족과 애호도에 대한 브랜드 경험의 효과
The Effects of Brand Experience on Brand Satisfaction and Loyalty
대한경영학회지 |
23 |
6 |
2010 |
경영학
프랜차이즈 커피전문점의 선택속성이 고객만족과 애호도 및 재이용 의도에 관한 연구
The Effects of Choice Attribute of Franchise Coffee Shop on Customer Satisfaction, Loyalty and Reusing Intention
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
웰빙 소비자의 가치, 소비가치, 관계품질과 고객애호도의 관계
The Effects of Well-being Consumers' Value on Consumption Value, Relationship Quality, and Loyalty
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
웰빙 소비자의 가치, 소비가치, 관계품질과 고객애호도의 관계
The Effects of Well-being Consumers' Value on Consumption Value, Relationship Quality, and Loyalty
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
고객의 서비스 적합성과 지각된 가치, 만족,애호도의 관계 연구
The Effects of Service Fit on Perceived Value, Satisfaction and Loyalty of Customer to Deluxe Hotel
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
고객의 서비스 적합성과 지각된 가치, 만족,애호도의 관계 연구
The Effects of Service Fit on Perceived Value, Satisfaction and Loyalty of Customer to Deluxe Hotel
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
고객의 커피전문점 선택속성 평가와 애호도에 관한 연구 -프랜차이즈와 개별점포의 비교를 중심으로-
A Study on Customer’s Selection of and Loyalty to Coffee Shops : Comparison between Franchised and Individual Shops
동북아관광연구 |
8 |
3 |
2012 |
기타관광학
서비스 생산과정에서 고객참여가 고객만족 및 결과변수에 미치는 영향에 관한 연구 -패밀리 레스토랑을 대상으로-
Study on the Influence Customer Participation in Service Production Process has on Customer Satisfaction and Consequence Variables -Subjecting Family Restaurant-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
서비스 생산과정에서 고객참여가 고객만족 및 결과변수에 미치는 영향에 관한 연구 -패밀리 레스토랑을 대상으로-
Study on the Influence Customer Participation in Service Production Process has on Customer Satisfaction and Consequence Variables -Subjecting Family Restaurant-
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
여행사 브랜드 가치 및 선택 속성이 여행사 애호도에 미치는 영향 연구: 서비스 보증의 조절효과
The Effect of The Brand Equity & Choice Property on The Travel Agency Loyalty: Moderating Effect by Service Guarantees
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
여행사 브랜드 가치 및 선택 속성이 여행사 애호도에 미치는 영향 연구: 서비스 보증의 조절효과
The Effect of The Brand Equity & Choice Property on The Travel Agency Loyalty: Moderating Effect by Service Guarantees
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
저비용항공사의 소비자 선택속성 평가에 의한 고객만족과 애호도에 관한연구
A Study on Airline's Customer Satisfaction and Loyalty by Evaluation of Consumer's Choice Attribute for Low Cost Carriers
관광레저연구 |
23 |
4 |
2011 |
관광학
여행사의 브랜드 연상이 지각된 품질과 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Brand Image on Perceived Quality and Loyalty of on the Travel Agency
동북아관광연구 |
7 |
3 |
2011 |
기타관광학
항공사의 사회적 책임활동이 신뢰와 애호도에 미치는 영향
The Effects of Corporate Social Responsibility Activities on Trust, Loyalty in Airline
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
여행업 영업사원의 전직에 따른 신뢰, 애호도, 부정적 행동의도의 구조적 관계
An Analysis on Structural Relations of The Customer Trust, Loyalty and Negative Behavior Intention in Travel Agencies' Salespeople Turnover
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행업 영업사원의 전직에 따른 신뢰, 애호도, 부정적 행동의도의 구조적 관계
An Analysis on Structural Relations of The Customer Trust, Loyalty and Negative Behavior Intention in Travel Agencies' Salespeople Turnover
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행기업 및 영업사원에 대한 신뢰, 애호도의 영향관계
The Effects of Relationship with Loyalty and Trust on Salesperson and Travel Company
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
여행기업 및 영업사원에 대한 신뢰, 애호도의 영향관계
The Effects of Relationship with Loyalty and Trust on Salesperson and Travel Company
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
여행사 애호도, 해외여행상품 지각위험, 준거가격, 구매 후 의심, 그리고 재이용의도간의 관계
Relationships among Travel Agent Loyalty, Perceived Risk, Reference Price, Post Purchase Doubt, and Revisiting Intention of Oversea Travelers
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
여행사 애호도, 해외여행상품 지각위험, 준거가격, 구매 후 의심, 그리고 재이용의도간의 관계
Relationships among Travel Agent Loyalty, Perceived Risk, Reference Price, Post Purchase Doubt, and Revisiting Intention of Oversea Travelers
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학