맥락 효과

연구분야 : A110106 인문학 > 한국어와문학 > 국어학 > 화용론(국어학)

클래스 : 효과/영향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.34839

한자 : 脈絡效果
영어 : context effect

x03-05-03 효과/영향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

x03-05-02 결과 결과

효과 [ 效果 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

타협 효과 [ 妥協效果 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

E03 언어/각국어 언어/각국어

맥락 지향성 [ 脈絡指向性 ]

학교 특성이 중학생의 국어, 영어, 수학 성취도에 미치는 영향

The effects of school's characteristics on Korean, English, Maths achievement test for the 9th grade students

교육학연구 | 49 | 4 | 2011 | 교육학

문장맥락에서 한국어 다의동사의 의미처리

Semantic Processing of Korean Polysemous Verbs in Sentential Context

언어과학 | 17 | 1 | 2010 | 언어학

문장맥락에서 한국어 다의동사의 의미처리

Semantic Processing of Korean Polysemous Verbs in Sentential Context

언어과학 | 17 | 1 | 2010 | 언어학

왜 더 많이 회상되는가?: 연결망기법을 이용한 월드컵 광고 내용분석

Why Recalled More? : A Content Analysis of World-Cup Ad Using Network Approach

광고학연구 | 23 | 5 | 2012 | 신문방송학

광고표현에 있어 가용성 휴리스틱과 맥락효과가 시보광고 효과에 미치는 영향

The Influence of the Availability Heuristic and Context Effect on the Time Check Advertising Effects

소비문화연구 | 14 | 1 | 2011 | 기타사회과학일반

몰입(flow) 기능의 재구성: 몰입과 행복 관계에 대한 타인맥락의 조절효과를 중심으로

Reconstructing the Function of Flow: Moderate Effects of Significant Other on Relationship between Flow and Happiness

한국심리학회지: 사회및성격 | 24 | 4 | 2010 | 심리과학

몰입(flow) 기능의 재구성: 몰입과 행복 관계에 대한 타인맥락의 조절효과를 중심으로

Reconstructing the Function of Flow: Moderate Effects of Significant Other on Relationship between Flow and Happiness

한국심리학회지: 사회및성격 | 24 | 4 | 2010 | 심리과학

긍정적 정서는 우리의 판단을 자유롭게 한다 : 유발된 정서가 맥락효과에 미치는 영향에 관한 연구

Positive Emotions Liberate Our Cognitive Judgment : The Influence of Positive Emotions on Context Effect

한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학

긍정적 정서는 우리의 판단을 자유롭게 한다 : 유발된 정서가 맥락효과에 미치는 영향에 관한 연구

Positive Emotions Liberate Our Cognitive Judgment : The Influence of Positive Emotions on Context Effect

한국언론학보 | 54 | 1 | 2010 | 신문방송학

배너광고와 웹 기사의 맥락에 따른 광고효과

The Influences of Contexts between Online News Articles and the Banner Advertising on the Effectiveness of Advertising

광고학연구 | 22 | 3 | 2011 | 신문방송학