학교 특성이 중학생의 국어, 영어, 수학 성취도에 미치는 영향
The effects of school's characteristics on Korean, English, Maths achievement test for the 9th grade students
교육학연구 |
49 |
4 |
2011 |
교육학
문장맥락에서 한국어 다의동사의 의미처리
Semantic Processing of Korean Polysemous Verbs in Sentential Context
언어과학 |
17 |
1 |
2010 |
언어학
문장맥락에서 한국어 다의동사의 의미처리
Semantic Processing of Korean Polysemous Verbs in Sentential Context
언어과학 |
17 |
1 |
2010 |
언어학
왜 더 많이 회상되는가?: 연결망기법을 이용한 월드컵 광고 내용분석
Why Recalled More? : A Content Analysis of World-Cup Ad Using Network Approach
광고학연구 |
23 |
5 |
2012 |
신문방송학
광고표현에 있어 가용성 휴리스틱과 맥락효과가 시보광고 효과에 미치는 영향
The Influence of the Availability Heuristic and Context Effect on the Time Check Advertising Effects
소비문화연구 |
14 |
1 |
2011 |
기타사회과학일반
몰입(flow) 기능의 재구성: 몰입과 행복 관계에 대한 타인맥락의 조절효과를 중심으로
Reconstructing the Function of Flow: Moderate Effects of Significant Other on Relationship between Flow and Happiness
한국심리학회지: 사회및성격 |
24 |
4 |
2010 |
심리과학
몰입(flow) 기능의 재구성: 몰입과 행복 관계에 대한 타인맥락의 조절효과를 중심으로
Reconstructing the Function of Flow: Moderate Effects of Significant Other on Relationship between Flow and Happiness
한국심리학회지: 사회및성격 |
24 |
4 |
2010 |
심리과학
긍정적 정서는 우리의 판단을 자유롭게 한다 : 유발된 정서가 맥락효과에 미치는 영향에 관한 연구
Positive Emotions Liberate Our Cognitive Judgment : The Influence of Positive Emotions on Context Effect
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
긍정적 정서는 우리의 판단을 자유롭게 한다 : 유발된 정서가 맥락효과에 미치는 영향에 관한 연구
Positive Emotions Liberate Our Cognitive Judgment : The Influence of Positive Emotions on Context Effect
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
배너광고와 웹 기사의 맥락에 따른 광고효과
The Influences of Contexts between Online News Articles and the Banner Advertising on the Effectiveness of Advertising
광고학연구 |
22 |
3 |
2011 |
신문방송학