컨조인트 분석

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅
B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학
B211600 사회과학 > 심리과학 > 소비자/광고심리

클래스 : 기법/방식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.34853

한자 : -- 分析

d04-01 기법/방식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

P:개념속성연관

hasPurpose (목적)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

선호도 조사 [ 選好度調査 ]

S:동의

UF (비우선어)

 

 

컨조인트

UF (비우선어)

 

 

컨조인트법

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

소비자 [ 消費者 ]

유료 TV의 서비스 소성에 대한 이용자 수요 분석

Consumers’ Valuation of the Attributes of Pay TV: An Empirical Evaluation

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

유료 TV의 서비스 소성에 대한 이용자 수요 분석

Consumers’ Valuation of the Attributes of Pay TV: An Empirical Evaluation

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

현저성 효과와 속성 평가가능성 효과가 속성중요도 측정에 미치는 영향

The Influences of the Prominence Effect and the Evaluability Effect on Attribute Importance

마케팅연구 | 26 | 3 | 2011 | 경영학

소비자의 친환경농산물 구매에 있어서 가격변수의 중요도 및 영향인자에 관한 분석

The Effects of Price on Consumers' Purchasing Behavior for Eco-Friendly Foods

유통연구 | 16 | 3 | 2011 | 경영학

패션 명품 브랜드의 제품 속성 조합

The Combination of Product Attributes in Luxury Fashion Brands

한국의상디자인학회지 | 13 | 2 | 2011 | 의상

컨조인트 분석을 통한 국내기업의 고객지향적인 WLB 프로그램 도입방안

Introduction Plan of Customer-oriented WLB Program in Domestic Companies through Conjoint Analysis

경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학

컨조인트 분석을 통한 국내기업의 고객지향적인 WLB 프로그램 도입방안

Introduction Plan of Customer-oriented WLB Program in Domestic Companies through Conjoint Analysis

경영연구 | 25 | 3 | 2010 | 경영학

스마트미터․인홈디스플레이 일반가구 수요 분석

Analysis on the Residential Demand for the Smart Meter and the In-home-display

에너지경제연구 | 11 | 2 | 2012 | 경제학

이용목적별 호텔 연회상품 선택속성 차이에 관한 연구

A Study on the Differences of Importance for Selecting Hotel Banquets According to the Purpose of Banquets

상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학

이용목적별 호텔 연회상품 선택속성 차이에 관한 연구

A Study on the Differences of Importance for Selecting Hotel Banquets According to the Purpose of Banquets

상품학연구 | 28 | 3 | 2010 | 경영학

군대 여가프로그램이 장병 스트레스 감소의 기대효과

The Effect of Leisure Programs on Diminution of Korean Solider's Stress during their Military Service

관광학연구 | 34 | 3 | 2010 | 관광학

군대 여가프로그램이 장병 스트레스 감소의 기대효과

The Effect of Leisure Programs on Diminution of Korean Solider's Stress during their Military Service

관광학연구 | 34 | 3 | 2010 | 관광학

우리밀라면에 대한 소비자 선호도 분석

Analysis of Consumer Preference on Domestic Wheat Ramen

농촌경제 | 34 | 1 | 2011 | 농업경제학

수요의 상호의존성을 고려한 의료 서비스 시장의 속성선호도 분석

Analysis of Preference for Medical Service Attributes accounting for Demand Interdependence

소비문화연구 | 15 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

러시아 소비자의 한국산 감귤 선호도 분석

The Consumers' Preference about Korean Mandarin in the Russian Market

농촌경제 | 34 | 4 | 2011 | 농업경제학

기술제품 재구매시 제품지식과 전환비용이 제품속성별 중요도에 미치는 영향

Effect of Product Knowledge and Switching Cost on Product Attribute Importances in Repurchasing a Technological Product

소비자학연구 | 22 | 1 | 2011 | 경제학

컨조인트 분석을 이용한 호텔연회 서양식정식 메뉴개발에 관한 연구

A Study on Menu Development of Western Table d'Hôte Menu for Hotel Banquet by Utilizing Conjoint Analysis

동북아관광연구 | 7 | 4 | 2011 | 기타관광학

컨조인트 분석을 이용한 프리미엄 마켓에서의 생수 선택속성에 관한 연구

A Study on Selection Attribute of the Bottled Water on the Premium Market through Conjoint Analysis

관광레저연구 | 24 | 6 | 2012 | 관광학

인터넷 상거래 사이트 선택 요인에 관한 연구 : 제품 관여도의 조절 효과를 중심으로

A Study of Purchase Impact Factors of Internet Commerce Site : Focus on Experimental Design Approach and Conjoint Analysis by Product Involvement

한국소통학보 | 17 | 2012 | 휴먼커뮤니케이션

컨조인트 분석기법을 이용한 공동주택 옥외공간의 선호도분석을 통한 표적시장 선정 - 수도권 · 비수도권 대상으로 비교분석 -

Using Conjoint Analysis on the Market Segmentation about the People's Preference of the Outdoor Space in Multi-Family Housing - Comparative Analysis on Metropolitan Region and Regional Region -

주거환경 | 8 | 1 | 2010 | 국제/지역개발

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Using Conjoint Analysis on the Market Segmentation about the People's Preference of the Outdoor Space in Multi-Family Housing - Comparative Analysis on Metropolitan Region and Regional Region -

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청계천 친수공간 복원 전후의 응답자 효용변화에 관한 연구

Elicitation of WTP Before and After Waterfront Restoration - Case Study of Cheonggyecheon Stream Restoration Project

지역연구 | 28 | 2 | 2012 | 국제/지역개발

컨조인트 분석을 이용한 저탄소도시 조성의 선호도 추정: 부산 해운대 신시가지를 대상으로

A Study on the Preference Analysis in Building a Low-Carbon City: Focused on Haeundae New Apartment Complex in Busan, Korea

환경정책 | 18 | 2 | 2010 | 정책학

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A Study on the Preference Analysis in Building a Low-Carbon City: Focused on Haeundae New Apartment Complex in Busan, Korea

환경정책 | 18 | 2 | 2010 | 정책학

스마트 TV에 대한 소비자 선호 분석

Consumers’ Preference on SMART TV

산업경제연구 | 25 | 2 | 2012 | 경제학

컨조인트 분석을 활용한 상업시설 개발대안평가에 관한 연구 -분당, 판교지역에서의 상업시설개발을 중심으로-

A Study on Application of Conjoint Analysis in Evaluating Alternatives for Retail Property Development -Based on the Case of Retail Property Development in Bundang and Pangyo Area-

부동산연구 | 21 | 1 | 2011 | 토지/부동산/주택/농지법

응답자가 선택한 속성 및 속성수준을 이용한컨조인트분석에 관한 연구 : 모형의 타당성을 중심으로

The Validity of Conjoint Models with the Attributes andTheir Levels Determined by the Respondents

마케팅관리연구 | 17 | 2 | 2012 | 경영학

우리밀 빵의 소비자 선호에 관한 분석

Analysis for Consumers' Opinion Regarding Domestic Wheat Bread

소비자문제연구 | 40 | 2011 | 사회과학일반