유료 TV의 서비스 소성에 대한 이용자 수요 분석
Consumers’ Valuation of the Attributes of Pay TV: An Empirical Evaluation
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
유료 TV의 서비스 소성에 대한 이용자 수요 분석
Consumers’ Valuation of the Attributes of Pay TV: An Empirical Evaluation
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
현저성 효과와 속성 평가가능성 효과가 속성중요도 측정에 미치는 영향
The Influences of the Prominence Effect and the Evaluability Effect on Attribute Importance
마케팅연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
소비자의 친환경농산물 구매에 있어서 가격변수의 중요도 및 영향인자에 관한 분석
The Effects of Price on Consumers' Purchasing Behavior for Eco-Friendly Foods
유통연구 |
16 |
3 |
2011 |
경영학
패션 명품 브랜드의 제품 속성 조합
The Combination of Product Attributes in Luxury Fashion Brands
한국의상디자인학회지 |
13 |
2 |
2011 |
의상
컨조인트 분석을 통한 국내기업의 고객지향적인 WLB 프로그램 도입방안
Introduction Plan of Customer-oriented WLB Program in Domestic Companies through Conjoint Analysis
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
컨조인트 분석을 통한 국내기업의 고객지향적인 WLB 프로그램 도입방안
Introduction Plan of Customer-oriented WLB Program in Domestic Companies through Conjoint Analysis
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
스마트미터․인홈디스플레이 일반가구 수요 분석
Analysis on the Residential Demand for the Smart Meter and the In-home-display
에너지경제연구 |
11 |
2 |
2012 |
경제학
이용목적별 호텔 연회상품 선택속성 차이에 관한 연구
A Study on the Differences of Importance for Selecting Hotel Banquets According to the Purpose of Banquets
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
이용목적별 호텔 연회상품 선택속성 차이에 관한 연구
A Study on the Differences of Importance for Selecting Hotel Banquets According to the Purpose of Banquets
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
군대 여가프로그램이 장병 스트레스 감소의 기대효과
The Effect of Leisure Programs on Diminution of Korean Solider's Stress during their Military Service
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
군대 여가프로그램이 장병 스트레스 감소의 기대효과
The Effect of Leisure Programs on Diminution of Korean Solider's Stress during their Military Service
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
우리밀라면에 대한 소비자 선호도 분석
Analysis of Consumer Preference on Domestic Wheat Ramen
농촌경제 |
34 |
1 |
2011 |
농업경제학
수요의 상호의존성을 고려한 의료 서비스 시장의 속성선호도 분석
Analysis of Preference for Medical Service Attributes accounting for Demand Interdependence
소비문화연구 |
15 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
러시아 소비자의 한국산 감귤 선호도 분석
The Consumers' Preference about Korean Mandarin in the Russian Market
농촌경제 |
34 |
4 |
2011 |
농업경제학
기술제품 재구매시 제품지식과 전환비용이 제품속성별 중요도에 미치는 영향
Effect of Product Knowledge and Switching Cost on Product Attribute Importances in Repurchasing a Technological Product
소비자학연구 |
22 |
1 |
2011 |
경제학
컨조인트 분석을 이용한 호텔연회 서양식정식 메뉴개발에 관한 연구
A Study on Menu Development of Western Table d'Hôte Menu for Hotel Banquet by Utilizing Conjoint Analysis
동북아관광연구 |
7 |
4 |
2011 |
기타관광학
컨조인트 분석을 이용한 프리미엄 마켓에서의 생수 선택속성에 관한 연구
A Study on Selection Attribute of the Bottled Water on the Premium Market through Conjoint Analysis
관광레저연구 |
24 |
6 |
2012 |
관광학
인터넷 상거래 사이트 선택 요인에 관한 연구 : 제품 관여도의 조절 효과를 중심으로
A Study of Purchase Impact Factors of Internet Commerce Site : Focus on Experimental Design Approach and Conjoint Analysis by Product Involvement
한국소통학보 |
17 |
2012 |
휴먼커뮤니케이션
컨조인트 분석기법을 이용한 공동주택 옥외공간의 선호도분석을 통한 표적시장 선정 - 수도권 · 비수도권 대상으로 비교분석 -
Using Conjoint Analysis on the Market Segmentation about the People's Preference of the Outdoor Space in Multi-Family Housing - Comparative Analysis on Metropolitan Region and Regional Region -
주거환경 |
8 |
1 |
2010 |
국제/지역개발
컨조인트 분석기법을 이용한 공동주택 옥외공간의 선호도분석을 통한 표적시장 선정 - 수도권 · 비수도권 대상으로 비교분석 -
Using Conjoint Analysis on the Market Segmentation about the People's Preference of the Outdoor Space in Multi-Family Housing - Comparative Analysis on Metropolitan Region and Regional Region -
주거환경 |
8 |
1 |
2010 |
국제/지역개발
청계천 친수공간 복원 전후의 응답자 효용변화에 관한 연구
Elicitation of WTP Before and After Waterfront Restoration - Case Study of Cheonggyecheon Stream Restoration Project
지역연구 |
28 |
2 |
2012 |
국제/지역개발
컨조인트 분석을 이용한 저탄소도시 조성의 선호도 추정: 부산 해운대 신시가지를 대상으로
A Study on the Preference Analysis in Building a Low-Carbon City: Focused on Haeundae New Apartment Complex in Busan, Korea
환경정책 |
18 |
2 |
2010 |
정책학
컨조인트 분석을 이용한 저탄소도시 조성의 선호도 추정: 부산 해운대 신시가지를 대상으로
A Study on the Preference Analysis in Building a Low-Carbon City: Focused on Haeundae New Apartment Complex in Busan, Korea
환경정책 |
18 |
2 |
2010 |
정책학
스마트 TV에 대한 소비자 선호 분석
Consumers’ Preference on SMART TV
산업경제연구 |
25 |
2 |
2012 |
경제학
컨조인트 분석을 활용한 상업시설 개발대안평가에 관한 연구 -분당, 판교지역에서의 상업시설개발을 중심으로-
A Study on Application of Conjoint Analysis in Evaluating Alternatives for Retail Property Development -Based on the Case of Retail Property Development in Bundang and Pangyo Area-
부동산연구 |
21 |
1 |
2011 |
토지/부동산/주택/농지법
응답자가 선택한 속성 및 속성수준을 이용한컨조인트분석에 관한 연구 : 모형의 타당성을 중심으로
The Validity of Conjoint Models with the Attributes andTheir Levels Determined by the Respondents
마케팅관리연구 |
17 |
2 |
2012 |
경영학
우리밀 빵의 소비자 선호에 관한 분석
Analysis for Consumers' Opinion Regarding Domestic Wheat Bread
소비자문제연구 |
40 |
2011 |
사회과학일반