가요 개념의 근대화, 식민화, 혼종화
Modernization, colonization and hybridization in the concept of ‘Kayo’
구비문학연구 |
34 |
2012 |
한국어와문학
프랑스, 글로벌 한류의 가능성
France, possibilité de la HalIyu globale
프랑스문화예술연구 |
38 |
2011 |
프랑스문화학
터키에서의 한류의 현황과 전망 -한류 팬클럽 ‘코리아 팬스’를 중심으로-
The Current Status and Prospect of the Korean Wave in Turkey -Focused on the Korean Wave Fan Club ‘Koreafans’-
중동문제연구 |
11 |
1 |
2012 |
지역학
D. 닷슨의 「매스컬처와 파퓰러컬처의 구별」 확장하기:대중음악을 중심으로 한 문화 지형도 파악
Expanding D. Dodson’s Differentiating Popular Culture and Mass Culture: A Survey on the Reading of the Trends in Popular Culture
미디어, 젠더 & 문화 |
22 |
2012 |
신문방송학
Fuel for South Korea’s “Global Dreams Factory”: The Desires of Parents Whose Children Dream of Becoming K-pop Stars
Korea Observer |
43 |
3 |
2012 |
정치외교학
문화 기반 초급 온라인 한국어교육 콘텐츠의 교수요목 설계 및 단원 구성 방안 연구
A study of Syllabus Design in Teaching Elements and the Organisation of Contents for Online Cultural-based Beginners Korean Language Education
어문학 |
116 |
2012 |
한국어와문학
중국인이 지각하는 한류의 K-POP 속성이 국가이미지에 미치는 영향
The Effects of Korean Wave Contents on Country Image and Behavioral Intentions
대한경영학회지 |
25 |
4 |
2012 |
경영학
The Reception and Consumption of Hallyu in Sweden: Preliminary Findings and Reflections
Korea Observer |
43 |
3 |
2012 |
정치외교학
신 한류 수용의 문화적 맥락과 여성적 정체성에 대한 문화 연구
New Korean Wave or Post-colonial Hybridity of Girl Group Singers
한국방송학보 |
26 |
2 |
2012 |
신문방송학
韓流小考
A Study of the Korean Wave
일본어문학 |
58 |
2012 |
일본어와문학
한류와 자이니치
The Korean Wave and Zainichi
日本學(일본학) |
32 |
2011 |
기타인문학
필리핀 청소년들의 K-pop 소비요인 및 영향인식에 관한 연구
Consumption and Its Impact of K-pop in the Philippines
비교한국학 Comparative Korean Studies |
20 |
1 |
2012 |
기타인문학
K-pop의 문화경영 협력 시스템 구성을 위한 탐색적 연구 - 중국 대도시 젊은층의 인식을 중심으로 -
Exploratory Study for Cultural Management Cooperative System of K-pop: Through Perception of Chinese Urban Youths about K-pop
인문콘텐츠 |
26 |
2012 |
기타인문학
The Structure of the Appeal of Korean Wave Texts
Korea Observer |
43 |
3 |
2012 |
정치외교학
K-POP 가수를 차용한 TV 광고 문화적 유형과 가치 연구
A Study on Using K-POP Singer TV-CM Type and Value of Cultural
한국디자인포럼 |
35 |
2012 |
디자인
유럽의 ‘한류’를 통해 본 문화혼종화 - K-pop 열풍을 중심으로 -
Hallyu in Europe as a Phenomenon of Cultural Hybridization - with the analysis on K-pop Craze -
한독사회과학논총 |
22 |
1 |
2012 |
지역학
신한류의 리더, K-Pop의 ‘수사학적 힘’ 분석
A Rhetorical Analysis of K-Pop Power
수사학 |
15 |
2011 |
기타인문학
From B2C to B2B: Selling Korean Pop Music in the Age of New Social Media
Korea Observer |
43 |
3 |
2012 |
정치외교학
중국인이 지각하는 한류의 K-POP 속성이 국가이미지에 미치는 영향
The Effects of Korean Wave Contents on Country Image and Behavioral Intentions
대한경영학회지 |
25 |
4 |
2012 |
경영학
K-POP의 ‘감흥(感興)’에 대한 연구 :후킹효과(Hooking Effect)를 중심으로
A Study on the 'Inspirational' Effect of Korean Pop :Mainly on the 'Hooking Effect'
인문학연구 |
43 |
2012 |
기타인문학
K-POP의 선호 요인: 미주 지역의 K-POP 소비자를 대상으로
Attractiveness factors in K-POP: Focused on American Consumer of K-Pop in U. S. A.
주관성 연구 |
24 |
2012 |
기타사회과학
K-pop 스타의 패션에 관한 연구
A Study on the Fashion Style of K-pop Stars
한국패션디자인학회지 |
12 |
2 |
2012 |
의상
What Is the K in K-pop? South Korean Popular Music, the Culture Industry, and National Identity
Korea Observer |
43 |
3 |
2012 |
정치외교학
English mixing in K-pop across genres
언어와언어학 |
56 |
2012 |
언어학