고객반응성을 고려한 고객세분화 방법에 관한 연구 -농촌체험관광 만족도 영향요인을 중심으로-
The Segmentation Based on the Customer Response - with Factors Influencing the Satisfaction of Farm Tourism -
고객만족경영연구 |
13 |
1 |
2011 |
경영학
비즈니스 고객이 재구매에 영향을 미치는 선택속성과 영향요인의 차이: 국내 특급 호텔 중심으로
Difference of Variable Options and Influential Factors Which Affect in Order for Customers to Repurchase: Domestic Five Star Hotels
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
비즈니스 고객이 재구매에 영향을 미치는 선택속성과 영향요인의 차이: 국내 특급 호텔 중심으로
Difference of Variable Options and Influential Factors Which Affect in Order for Customers to Repurchase: Domestic Five Star Hotels
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
정보화마을 웹사이트 이용자 특성 및 이용행태 분석: 클릭스트림 데이터를 이용하여
An Analysis of Attributes of 'Information Network Village' Website Users, and of their Usage Behaviour: Employing Clickstream data
정책분석평가학회보 |
20 |
2 |
2010 |
정책학
정보화마을 웹사이트 이용자 특성 및 이용행태 분석: 클릭스트림 데이터를 이용하여
An Analysis of Attributes of 'Information Network Village' Website Users, and of their Usage Behaviour: Employing Clickstream data
정책분석평가학회보 |
20 |
2 |
2010 |
정책학
A Customized Product Recommendation with Attempting to Utilize Price Discrimination Strategy
가격차별화전략의 활용을 고려한 고객맞춤형 상품추천
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
A Customized Product Recommendation with Attempting to Utilize Price Discrimination Strategy
가격차별화전략의 활용을 고려한 고객맞춤형 상품추천
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
데이터마이닝을 이용한 세분화된 고객집단의 프로모션 고객반응 예측
Predicting the Response of Segmented Customers for the Promotion Using Data Mining
Information Systems Review |
12 |
2 |
2010 |
경영학
데이터마이닝을 이용한 세분화된 고객집단의 프로모션 고객반응 예측
Predicting the Response of Segmented Customers for the Promotion Using Data Mining
Information Systems Review |
12 |
2 |
2010 |
경영학
A Study of Customer Segmentation Based on Brand Experience in The Luxury Restaurant Segment
고급 레스토랑 산업에서 브랜드 경험에 따른 고객 세분화에 관한 연구
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
의사결정나무 기법을 활용한 백화점의 고객세분화 사례연구
A Case Study on segmentation of Department Store using Decision Tree Analysis
유통과학연구 |
8 |
1 |
2010 |
산업/서비스경제
의사결정나무 기법을 활용한 백화점의 고객세분화 사례연구
A Case Study on segmentation of Department Store using Decision Tree Analysis
유통과학연구 |
8 |
1 |
2010 |
산업/서비스경제