인수합병 과정의 브랜드 및 고객 통합에 관한 연구 : 백화점의 브랜드 네임 및 회원 통합을 중심으로
A Study on the New Branding and Customer Integration of the M&A Process : Focused on the Brand Name and Membership System of Two Companies
유통과학연구 |
10 |
6 |
2012 |
산업/서비스경제
중국소비자의 문화적 특성 차이와 브랜드 태도에 관한 연구
A Study on Cultural Characteristic Differences and Brand Attitude of Chinese Consumers
국제지역연구 |
16 |
3 |
2012 |
경제학
브랜드 이미지 강화를 위한 시각적 상징에 관한 연구 - 프랜차이즈 브랜드 ‘제주 뜰 향 갈치’ 개발 사례를 중심으로 -
A Study on Visual Symbol for Reinforcing Brand Image - Focusing on a Case of Development for ‘Jeju Garden Scent Hairtail’ B.I -
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
The Impact of Strategic Management and the Performance of the Largest U.S. Startups
미국 주요 신생기업들의 기업성과와 세 가지 전략적행동들간의 연계성에 관한 시나리오 접근법
전문경영인연구 |
13 |
2 |
2010 |
경영교육
The Impact of Strategic Management and the Performance of the Largest U.S. Startups
미국 주요 신생기업들의 기업성과와 세 가지 전략적행동들간의 연계성에 관한 시나리오 접근법
전문경영인연구 |
13 |
2 |
2010 |
경영교육
시보와 브랜드 파워가 시보광고 효과에 미치는 영향
The Effect of Time Check Stimuli and the Brand Power on the Time Check Advertising Effectiveness
Korea Business Review |
15 |
1 |
2011 |
경영교육