보상물의 순효과 증대를 위한 보상물 제공시점 및 유형 선정기준에 관한 연구: 브랜드 명성의 역할 중심으로
How to Decide Reward Timing and Reward Type to Increase the Net Effect of Rewards: The Moderating Effect of Brand Reputation
마케팅연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
지각된 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향: PB와 NB간의 차이분석
The Effects of Perceived Quality Factors on the Customer Loyalty: Focused on the Analysis of Difference between PB and NB
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
프랜차이즈 시스템에서 교육훈련지원, 브랜드명성, 거래특유투자가 갈등 및 만족에 미치는 영향
The Effects of Educational Training Support, Brand Reputation, and Transaction Specific Investment on Conflicts and Satisfaction in a Franchise System
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
2 |
2010 |
사회과학
프랜차이즈 시스템에서 교육훈련지원, 브랜드명성, 거래특유투자가 갈등 및 만족에 미치는 영향
The Effects of Educational Training Support, Brand Reputation, and Transaction Specific Investment on Conflicts and Satisfaction in a Franchise System
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
2 |
2010 |
사회과학
심적 시뮬레이션과 브랜드 명성이 제품 평가에 미치는 영향
Effects of Mental Simulation and Brand Reputation on Product Evaluation
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
심적 시뮬레이션과 브랜드 명성이 제품 평가에 미치는 영향
Effects of Mental Simulation and Brand Reputation on Product Evaluation
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
The Influence of Two-sided WOM on Consumers’ Brand Attitudes in an Online Context
마케팅연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
글로벌 브랜드 포지셔닝 전략이 브랜드 인식과 구매의도에 미치는 영향 -브랜드 본국 소비자를 중심으로
Strategic Effects of Global Brand Positioning on Brand Perceptions and Purchase Intentions - A Focus on Consumers of the Brand Origin Country
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
브랜드자산과 디자인자산이 소비자의 제품평가에 미치는 상대적 효과와 브랜드명성의 조절효과
The Moderating Role of Brand Reputation in the Relative Effects between Brand Equity and Design Equity on Consumers' Product Evaluation
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
브랜드자산과 디자인자산이 소비자의 제품평가에 미치는 상대적 효과와 브랜드명성의 조절효과
The Moderating Role of Brand Reputation in the Relative Effects between Brand Equity and Design Equity on Consumers' Product Evaluation
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
브랜드-고객 관계형성과정에서 제품의 유형성과 고객유형의 조절효과에 관한 연구
Moderating Role of Product Tangibility and Customer Type in Brand-Customer Relationship
광고학연구 |
23 |
2 |
2012 |
신문방송학
브랜드 명성에 따른 브랜드 인지도와 웹사이트 디자인 첫인상 연구
A Study on Brand Awareness and First Impression of Website Design by Brand Reputation
브랜드디자인학연구 |
9 |
2 |
2011 |
디자인
온라인 유통채널 확장시 오프라인 채널의 브랜드 명성, 서비스 만족도의 이전 효과에 관한 연구
A study on transferring the effects of brand reputation and level of service satisfaction of an offline channel company when it is expanding to an online distribution channel
유통과학연구 |
9 |
2 |
2011 |
산업/서비스경제