과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
경사로 활동을 통한 과학적 내용지식 및 과정적 의미에 대한 연구
A Study of the Scientific Knowledge of Contents, Scientific Concept and the Meaning of Learning Process through Children's Activities on an Inclined Plane
한국보육학회지 |
11 |
4 |
2011 |
영유아복지
실행연구를 통한 유아과학교육 학습공동체의 의미
The meaning of the professional learning community of early childhood teachers who is action researcher on science education
유아교육연구 |
31 |
4 |
2011 |
교육학
예비유아교사의 생물 기르기 경험의 의미
The Significance of the Experience Raising Animate Creatures for Pre-Service Teacher
유아교육학논집 |
15 |
5 |
2011 |
교육학
예술통합에 기초한 유아과학교육 프로그램이 유아의 창의성에 미치는 영향
Effects on Young Children's Creativity through Arts-Science Integrated Program
한국영유아보육학 |
65 |
2010 |
사회복지학
예술통합에 기초한 유아과학교육 프로그램이 유아의 창의성에 미치는 영향
Effects on Young Children's Creativity through Arts-Science Integrated Program
한국영유아보육학 |
|
65 |
2010 |
사회복지학
탐구중심 과학영역에서 이루어지는 유아의 과학적 경험의 의미
The Meaning of Children’ Scientific Experience through Inquiry-based Science Center
유아교육학논집 |
15 |
4 |
2011 |
교육학
교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미
Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미
Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children
열린유아교육연구 |
15 |
1 |
2010 |
교육학
창의성기법을 활용한 유아과학교육 프로그램 개발 및 효과
Development and Effectiveness of Early Childhood Science Education Programwith Creativity Techniques
유아교육학논집 |
16 |
1 |
2012 |
교육학
유아과학교육을 위한 교사교육연구동향
An Analysis of Research Trends in Teacher Training for Early Childhood Science Education
유아교육학논집 |
15 |
5 |
2011 |
교육학
유아과학교육 강좌에서 문제중심학습(PBL)에 대한 예비교사의 경험
Experience of Pre-Service Teachers Appeared In Science Education Based On Problem-Based Learning
아시아교육연구 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
유아 과학교육에 관한 최근 연구경향 분석
An Analysis of Research Tendency in Academic Journals of Early Childhood Science Education
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
유아 과학교육에 관한 최근 연구경향 분석
An Analysis of Research Tendency in Academic Journals of Early Childhood Science Education
유아교육학논집 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
유아과학교육에서의 실행연구를 통한 교사의 변화
Early Childhood Teacher‘s Changes through Action Research in Science Education
유아교육학논집 |
15 |
6 |
2011 |
교육학
교사-유아 간 상호작용적 과학저널활동의 교육적 의미탐색
The Educational Effects of Interactive Science Journal Writing between Teacher and Children
유아교육학논집 |
15 |
5 |
2011 |
교육학
유아 과학교육에 대한 유치원 교사의 인식과 실태 분석
An Analysis on the Status and Kindergarten Teachers’ Awareness of Science Education for Young Children
유아교육학논집 |
15 |
4 |
2011 |
교육학
유아과학교육 연수실태와 유치원교사들의 요구 분석
The Analysis of Actual Conditions of Early Childhood Teachers' Science Education and Demand for Early Childhood Science In-Service Education
미래유아교육학회지 |
18 |
3 |
2011 |
교육학