유아 과학 교육

연구분야 : B121101 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 유아교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.53004

STNet ID : 1001992

한자 : 幼兒科學敎育
영어 : early childhood science education

b01-02 교육활동

행위대상(자)

유아 (幼兒)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

과학 교육 [ 科學敎育 ]

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

유아 교육 [ 幼兒敎育 ]

과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정

The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정

The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching

열린유아교육연구 | 15 | 5 | 2010 | 교육학

경사로 활동을 통한 과학적 내용지식 및 과정적 의미에 대한 연구

A Study of the Scientific Knowledge of Contents, Scientific Concept and the Meaning of Learning Process through Children's Activities on an Inclined Plane

한국보육학회지 | 11 | 4 | 2011 | 영유아복지

실행연구를 통한 유아과학교육 학습공동체의 의미

The meaning of the professional learning community of early childhood teachers who is action researcher on science education

유아교육연구 | 31 | 4 | 2011 | 교육학

예비유아교사의 생물 기르기 경험의 의미

The Significance of the Experience Raising Animate Creatures for Pre-Service Teacher

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

예술통합에 기초한 유아과학교육 프로그램이 유아의 창의성에 미치는 영향

Effects on Young Children's Creativity through Arts-Science Integrated Program

한국영유아보육학 | 65 | 2010 | 사회복지학

예술통합에 기초한 유아과학교육 프로그램이 유아의 창의성에 미치는 영향

Effects on Young Children's Creativity through Arts-Science Integrated Program

한국영유아보육학 | | 65 | 2010 | 사회복지학

탐구중심 과학영역에서 이루어지는 유아의 과학적 경험의 의미

The Meaning of Children’ Scientific Experience through Inquiry-based Science Center

유아교육학논집 | 15 | 4 | 2011 | 교육학

교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미

Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

교수 및 동료 예비유아교사 간 상호작용을 활성화한 '유아과학교육' 교과목 수강 경험의 의미

Understanding of pre-service early childhood teachers' experience in the process of taking a course of interactive science education program for young children

열린유아교육연구 | 15 | 1 | 2010 | 교육학

창의성기법을 활용한 유아과학교육 프로그램 개발 및 효과

Development and Effectiveness of Early Childhood Science Education Programwith Creativity Techniques

유아교육학논집 | 16 | 1 | 2012 | 교육학

유아과학교육을 위한 교사교육연구동향

An Analysis of Research Trends in Teacher Training for Early Childhood Science Education

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

유아과학교육 강좌에서 문제중심학습(PBL)에 대한 예비교사의 경험

Experience of Pre-Service Teachers Appeared In Science Education Based On Problem-Based Learning

아시아교육연구 | 12 | 1 | 2011 | 교육학

유아 과학교육에 관한 최근 연구경향 분석

An Analysis of Research Tendency in Academic Journals of Early Childhood Science Education

유아교육학논집 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

유아 과학교육에 관한 최근 연구경향 분석

An Analysis of Research Tendency in Academic Journals of Early Childhood Science Education

유아교육학논집 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색

A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색

A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course

유아교육학논집 | 14 | 5 | 2010 | 교육학

유아과학교육에서의 실행연구를 통한 교사의 변화

Early Childhood Teacher‘s Changes through Action Research in Science Education

유아교육학논집 | 15 | 6 | 2011 | 교육학

교사-유아 간 상호작용적 과학저널활동의 교육적 의미탐색

The Educational Effects of Interactive Science Journal Writing between Teacher and Children

유아교육학논집 | 15 | 5 | 2011 | 교육학

유아 과학교육에 대한 유치원 교사의 인식과 실태 분석

An Analysis on the Status and Kindergarten Teachers’ Awareness of Science Education for Young Children

유아교육학논집 | 15 | 4 | 2011 | 교육학

유아과학교육 연수실태와 유치원교사들의 요구 분석

The Analysis of Actual Conditions of Early Childhood Teachers' Science Education and Demand for Early Childhood Science In-Service Education

미래유아교육학회지 | 18 | 3 | 2011 | 교육학