SERVQUAL

연구분야 : B030904 사회과학 > 경제학 > 분야별경제 > 산업/서비스경제
B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅

클래스 : 지수/지표

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.61309

한자 :
영어 : SERVQUAL

d03-04 지수/지표

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B3:개념

isInstanceOf (사례의 개념유형)

 

 

다항척도

R2:기능적

analyzes (분석 대상)

 

d02-01 사회제도 사회제도

가족 복지서비스 () [ 家族福祉-- ]

isMeasurementOf (측정 방법/수단)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

서비스 품질 [ --品質 ]

isProducedBy (생산/제작의 주체)

 

 

파라슈라만

R3:시간적

precedes (후행(시대,현상))

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

SERVPERF [SERVPERF]

한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출

Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition

대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학

한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출

Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition

대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학

서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -

The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -

사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학

서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -

The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -

사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학

한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출

Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition

대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학

서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -

The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -

사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학

서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -

The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -

사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학

한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출

Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition

대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학

교육서비스품질의 측정과 중요도-성과 분석(IPA)을 이용한 품질개선

The Measurement of Service Quality and Quality Improvement Using Importance-Performance Analysis in Higher Education

한국생산관리학회지 | 22 | 2 | 2011 | 경영학

보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

교육서비스품질의 측정과 중요도-성과 분석(IPA)을 이용한 품질개선

The Measurement of Service Quality and Quality Improvement Using Importance-Performance Analysis in Higher Education

한국생산관리학회지 | 22 | 2 | 2011 | 경영학

서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008

Research Trends of Service Quality: 1989-2008

관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반

서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008

Research Trends of Service Quality: 1989-2008

관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반

건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로

A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers

한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학

서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008

Research Trends of Service Quality: 1989-2008

관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반

서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008

Research Trends of Service Quality: 1989-2008

관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반

건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로

A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers

한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학

보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로

A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities

한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학

보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로

A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities

한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구

Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks

한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

퍼지기법을 활용한 은행 서비스 품질의 실증적 분석

An Empirical Analysis of Bank Service Quality Using the Fuzzy Technique

경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로

A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities

한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학

보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로

A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities

한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학

퍼지기법을 활용한 은행 서비스 품질의 실증적 분석

An Empirical Analysis of Bank Service Quality Using the Fuzzy Technique

경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학

시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구

Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks

한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학

서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정

Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model

進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

주·야간보호서비스 이용자 인지에 의한 서비스품질 측정: SERVQUAL 모형을 중심으로

Service Quality Measurement by Perception of A Day Care Service Users: Based on SERVQUAL Model

한국노년학 | 31 | 3 | 2011 | 사회복지학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -

The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -

국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학

무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -

The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -

국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구

Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks

한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학

건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로

A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers

한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학

보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로

A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers

한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학

보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구

Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

주·야간보호서비스 이용자 인지에 의한 서비스품질 측정: SERVQUAL 모형을 중심으로

Service Quality Measurement by Perception of A Day Care Service Users: Based on SERVQUAL Model

한국노년학 | 31 | 3 | 2011 | 사회복지학

무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -

The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -

국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학

무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -

The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -

국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로

Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center

지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학

시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구

Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks

한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학

DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로

A Study on the Impacts of Restaurant Service Quality upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Incheon City: An Examination Using DINESERV Scale

호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

몽골 소비자들의 다국적 서비스 선호도에 관한 비교연구 - 한국, 미국, 중국을 중심으로-

A Study of Mongolia Consumer Preferences on International Service - Focused Korea, U.S.A and China -

무역학회지 | 36 | 5 | 2011 | 무역학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |

IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구

Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service

정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학

IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구

Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service

정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |

골프장 조직 CEO의 변혁적 리더십이 캐디의 서비스품질 지각 및 직무만족에 미치는 영향

The Study of Influencing Transformational Leadership of Golf Organization CEO on Caddie's Servqual Perception and Job Satisfaction

한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육

도심공항터미널 이용자의 지각된 서비스 품질요인과 고객만족에 관한 실증적 연구 -코레일 공항철도 서울역터미널을 중심으로-

An Empirical Study of KARST Visitor’s Perceived Value on Service Quality and Customer Satisfaction

한국항공경영학회지 | 9 | 2 | 2011 | 경영학

SERVQUAL 모델을 이용한 영유아통합지원사업 서비스 질 측정에 관한 연구

Measuring Service Quality in Child Integrated Support Service: An Application of SERVQUAL

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학

상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구

A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service

도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학

상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구

A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service

도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학

경영컨설팅 서비스품질이 기업성과와 컨설턴트 변경에 미치는 영향 -SERVQUAL, SERVPERF 및 KS-SQI 모형-

The Effects of Consulting Service Quality upon an Corporate Performance and Clients’ Intention to Change Consultant -SERVQUAL, SERVPERF and KS-SQI Model-

세무회계연구 | 32 | 2012 | 세무회계

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |

골프장 SERVQUAL이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향

The Effect of Customer Satisfaction and Revisit Intention by Golf Course SERVQUAL

한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육

American Customer Satisfaction Index(ACSI)와 사회자본을 활용한 지역축제 연구

A Study on Local Festivals utilizing American Costumer Satisfaction Index(ACSI) and Social Capital : the case of Iksan City's local festivals

한국지방자치연구 | 13 | 1 | 2011 | 기타행정학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학

경영학 교육 강의평가모형 개발

A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education

경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

몽골 소비자들의 다국적 서비스 선호도에 관한 비교연구 - 한국, 미국, 중국을 중심으로-

A Study of Mongolia Consumer Preferences on International Service - Focused Korea, U.S.A and China -

무역학회지 | 36 | 5 | 2011 | 무역학

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용

Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA

한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학

American Customer Satisfaction Index(ACSI)와 사회자본을 활용한 지역축제 연구

A Study on Local Festivals utilizing American Costumer Satisfaction Index(ACSI) and Social Capital : the case of Iksan City's local festivals

한국지방자치연구 | 13 | 1 | 2011 | 기타행정학

SERVQUAL 모델을 이용한 영유아통합지원사업 서비스 질 측정에 관한 연구

Measuring Service Quality in Child Integrated Support Service: An Application of SERVQUAL

한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |

상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구

A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service

도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학

상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구

A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service

도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학

DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로

A Study on the Impacts of Restaurant Service Quality upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Incheon City: An Examination Using DINESERV Scale

호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영

IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구

Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service

정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학

IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구

Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service

정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학

골프장 조직 CEO의 변혁적 리더십이 캐디의 서비스품질 지각 및 직무만족에 미치는 영향

The Study of Influencing Transformational Leadership of Golf Organization CEO on Caddie's Servqual Perception and Job Satisfaction

한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육

도심공항터미널 이용자의 지각된 서비스 품질요인과 고객만족에 관한 실증적 연구 -코레일 공항철도 서울역터미널을 중심으로-

An Empirical Study of KARST Visitor’s Perceived Value on Service Quality and Customer Satisfaction

한국항공경영학회지 | 9 | 2 | 2011 | 경영학

골프장 SERVQUAL이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향

The Effect of Customer Satisfaction and Revisit Intention by Golf Course SERVQUAL

한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육

경영컨설팅 서비스품질이 기업성과와 컨설턴트 변경에 미치는 영향 -SERVQUAL, SERVPERF 및 KS-SQI 모형-

The Effects of Consulting Service Quality upon an Corporate Performance and Clients’ Intention to Change Consultant -SERVQUAL, SERVPERF and KS-SQI Model-

세무회계연구 | 32 | 2012 | 세무회계

항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구

A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구

A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구

Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality

서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구

Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality

서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구

Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality

서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구

Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality

서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학

공공서비스의 고객만족도와 서비스품질 향상 방안에 관한 연구

A Study on the Improvement of Customer Satisfaction and Service Quality in Public Service

경영컨설팅연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

미용실의 관리적 측면이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 연구

A Study on the Customer Satisfaction and Intention of Return Visits from the Aspect of Managing a Beauty Shop

한국미용학회지 | 17 | 4 | 2011 | 기타미용

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향

Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University

디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학

항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구

A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구

A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry

호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학

골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계

The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization

한국사회체육학회지 | 41 | 2010 | 체육

골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계

The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization

한국사회체육학회지 | | 41 | 2010 | 체육

지역축제의 서비스품질이 축제만족도, 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향 -진도 신비의 바닷길 축제를 중심으로-

The Effect of Service Quality in Regional Festivals on Satisfaction, Revisit and Word-of Mouth Intention -The Case of 2010 Jindo Miracle Sea Festival-

산업경제연구 | 24 | 1 | 2011 | 경제학

지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향

The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention

산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학

지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향

The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention

산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학

미용실의 관리적 측면이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 연구

A Study on the Customer Satisfaction and Intention of Return Visits from the Aspect of Managing a Beauty Shop

한국미용학회지 | 17 | 4 | 2011 | 기타미용

골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계

The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization

한국사회체육학회지 | 41 | 2010 | 체육

골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계

The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization

한국사회체육학회지 | | 41 | 2010 | 체육

지역축제의 서비스품질이 축제만족도, 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향 -진도 신비의 바닷길 축제를 중심으로-

The Effect of Service Quality in Regional Festivals on Satisfaction, Revisit and Word-of Mouth Intention -The Case of 2010 Jindo Miracle Sea Festival-

산업경제연구 | 24 | 1 | 2011 | 경제학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로

Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers

행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학

지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향

The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention

산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학

지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향

The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention

산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학

공공서비스의 고객만족도와 서비스품질 향상 방안에 관한 연구

A Study on the Improvement of Customer Satisfaction and Service Quality in Public Service

경영컨설팅연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | 2010 |

SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가

The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method

국토연구 | 64 | | 2010 |