연구분야 : B030904 사회과학 > 경제학 > 분야별경제 > 산업/서비스경제
B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅
클래스 : 지수/지표
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.61309
한자 :
영어 : SERVQUAL
d03-04 지수/지표
용어관계 |
관련용어 |
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analyzes (분석 대상) |
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isProducedBy (생산/제작의 주체) |
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precedes (후행(시대,현상)) |
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한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출
Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition
대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학
한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출
Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition
대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학
서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -
The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -
사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학
서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -
The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -
사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학
한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출
Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition
대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학
서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -
The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -
사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학
서비스 만족도 지표 개발에 관한 연구 - 지역개발형 바우처 서비스 이용자를 중심으로 -
The Study on Development of Service Satisfaction Index - Service User of Community-Development Voucher Program -
사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학
한국 미술 전시 소비자 만족을 위한 서비스 품질 측정 항목 도출
Service Quality Measurement and Analysis of Consumer Service Condition for Korea Art Exhibition
대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학
교육서비스품질의 측정과 중요도-성과 분석(IPA)을 이용한 품질개선
The Measurement of Service Quality and Quality Improvement Using Importance-Performance Analysis in Higher Education
한국생산관리학회지 | 22 | 2 | 2011 | 경영학
보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
교육서비스품질의 측정과 중요도-성과 분석(IPA)을 이용한 품질개선
The Measurement of Service Quality and Quality Improvement Using Importance-Performance Analysis in Higher Education
한국생산관리학회지 | 22 | 2 | 2011 | 경영학
서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008
Research Trends of Service Quality: 1989-2008
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008
Research Trends of Service Quality: 1989-2008
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로
A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers
한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학
서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008
Research Trends of Service Quality: 1989-2008
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
서비스 품질의 연구 동향 : 1989-2008
Research Trends of Service Quality: 1989-2008
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로
A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers
한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로
A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities
한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학
보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로
A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities
한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구
Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks
한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
퍼지기법을 활용한 은행 서비스 품질의 실증적 분석
An Empirical Analysis of Bank Service Quality Using the Fuzzy Technique
경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로
A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities
한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학
보육시설 유형별 보육서비스 성과평가에 관한 연구: 서울형 보육시설 사례를 중심으로
A Study on the Performance Evaluation of Childcare Service according to the Type of Childcare Facilities: Focusing on the Seoul-type Childcare Facilities
한국지방자치연구 | 12 | 2 | 2010 | 기타행정학
퍼지기법을 활용한 은행 서비스 품질의 실증적 분석
An Empirical Analysis of Bank Service Quality Using the Fuzzy Technique
경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학
시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구
Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks
한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학
서브퀄 모델을 이용한 대학 커리어센터의 서비스 품질 측정
Measuring Service Quality of the University Career Center using SERVQUAL Model
進路敎育硏究 | 24 | 1 | 2011 | 진로교육
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
주·야간보호서비스 이용자 인지에 의한 서비스품질 측정: SERVQUAL 모형을 중심으로
Service Quality Measurement by Perception of A Day Care Service Users: Based on SERVQUAL Model
한국노년학 | 31 | 3 | 2011 | 사회복지학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -
The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -
국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학
무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -
The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -
국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구
Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks
한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학
건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로
A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers
한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학
보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
건강가족복지서비스의 통합적 성과평가 분석 :지자체 직영 건강가정지원센터를 중심으로
A Study on Integrated Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Services : Case of Public Healthy Family Support Centers
한국지방자치연구 | 14 | 2 | 2012 | 기타행정학
보육서비스의 질이 학부모 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
Research on the Influences of Care Service Quality on Parents' Royalty in Child Day-Care Centers
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
주·야간보호서비스 이용자 인지에 의한 서비스품질 측정: SERVQUAL 모형을 중심으로
Service Quality Measurement by Perception of A Day Care Service Users: Based on SERVQUAL Model
한국노년학 | 31 | 3 | 2011 | 사회복지학
무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -
The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -
국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학
무역포탈의 품질요인이 이용자만족도에 미치는 영향* - 인지가치의 매개변수 역할을 중심으로 -
The Effects of e-Trade Portal Qualities on User Satisfaction - Focused on the Mediating Role of User's Perceived Value -
국제상학 | 25 | 3 | 2010 | 무역학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
SERVQUAL기법을 활용한 가족복지서비스의 질적 수준 평가 : 건강가정지원센터를 중심으로
Qualitative Performance Evaluation of Family Welfare Service Based on SERVQUAL Method : Focusing on the Healthy Family Support Center
지방정부연구 | 13 | 4 | 2010 | 행정학
시중은행의 수익성, 생산성, 품질의 측정 및 관계의 분석에 관한 연구
Study on Measurement of Profitability, Productivity and Service Quality, and Comparative Analysis of Their Relationships - With Application to Commercial Banks
한국생산관리학회지 | 22 | 3 | 2011 | 경영학
DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로
A Study on the Impacts of Restaurant Service Quality upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Incheon City: An Examination Using DINESERV Scale
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
몽골 소비자들의 다국적 서비스 선호도에 관한 비교연구 - 한국, 미국, 중국을 중심으로-
A Study of Mongolia Consumer Preferences on International Service - Focused Korea, U.S.A and China -
무역학회지 | 36 | 5 | 2011 | 무역학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |
IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |
골프장 조직 CEO의 변혁적 리더십이 캐디의 서비스품질 지각 및 직무만족에 미치는 영향
The Study of Influencing Transformational Leadership of Golf Organization CEO on Caddie's Servqual Perception and Job Satisfaction
한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육
도심공항터미널 이용자의 지각된 서비스 품질요인과 고객만족에 관한 실증적 연구 -코레일 공항철도 서울역터미널을 중심으로-
An Empirical Study of KARST Visitor’s Perceived Value on Service Quality and Customer Satisfaction
한국항공경영학회지 | 9 | 2 | 2011 | 경영학
SERVQUAL 모델을 이용한 영유아통합지원사업 서비스 질 측정에 관한 연구
Measuring Service Quality in Child Integrated Support Service: An Application of SERVQUAL
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구
A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service
도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학
상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구
A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service
도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학
경영컨설팅 서비스품질이 기업성과와 컨설턴트 변경에 미치는 영향 -SERVQUAL, SERVPERF 및 KS-SQI 모형-
The Effects of Consulting Service Quality upon an Corporate Performance and Clients’ Intention to Change Consultant -SERVQUAL, SERVPERF and KS-SQI Model-
세무회계연구 | 32 | 2012 | 세무회계
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |
골프장 SERVQUAL이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향
The Effect of Customer Satisfaction and Revisit Intention by Golf Course SERVQUAL
한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육
American Customer Satisfaction Index(ACSI)와 사회자본을 활용한 지역축제 연구
A Study on Local Festivals utilizing American Costumer Satisfaction Index(ACSI) and Social Capital : the case of Iksan City's local festivals
한국지방자치연구 | 13 | 1 | 2011 | 기타행정학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | 62 | 2010 | 경영학
경영학 교육 강의평가모형 개발
A Study on Developing the Course Evaluation Model of Business Education
경영교육연구 | | 62 | 2010 | 경영학
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
몽골 소비자들의 다국적 서비스 선호도에 관한 비교연구 - 한국, 미국, 중국을 중심으로-
A Study of Mongolia Consumer Preferences on International Service - Focused Korea, U.S.A and China -
무역학회지 | 36 | 5 | 2011 | 무역학
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
다문화 교육인력 양성사업의 효과성 분석:서브퀄(SERVQUAL)과 중요도-성취도 분석(IPA)기법의 적용
Analyzing the Effectiveness of the Multicultural Education Manpower Training Project: An Application of SERVQUAL and IPA
한국사회와 행정연구 | 23 | 1 | 2012 | 행정학
American Customer Satisfaction Index(ACSI)와 사회자본을 활용한 지역축제 연구
A Study on Local Festivals utilizing American Costumer Satisfaction Index(ACSI) and Social Capital : the case of Iksan City's local festivals
한국지방자치연구 | 13 | 1 | 2011 | 기타행정학
SERVQUAL 모델을 이용한 영유아통합지원사업 서비스 질 측정에 관한 연구
Measuring Service Quality in Child Integrated Support Service: An Application of SERVQUAL
한국영유아보육학 | 72 | 2012 | 사회복지학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |
상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구
A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service
도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학
상호작용적 서비스로서 부동산중개서비스의 서비스품질에관한 연구
A Study on the Service Quality of Real Estate Brokerage Service as a Customized Interactive Service
도시행정학보 | 23 | 1 | 2010 | 행정학
DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로
A Study on the Impacts of Restaurant Service Quality upon Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Incheon City: An Examination Using DINESERV Scale
호텔관광연구 | 14 | 3 | 2012 | 호텔/외식산업경영
IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
Exploring the influences of service quality on knowledge sharing intentions in IT service
정보시스템연구 | 19 | 3 | 2010 | 경영학
골프장 조직 CEO의 변혁적 리더십이 캐디의 서비스품질 지각 및 직무만족에 미치는 영향
The Study of Influencing Transformational Leadership of Golf Organization CEO on Caddie's Servqual Perception and Job Satisfaction
한국체육과학회지 | 21 | 2 | 2012 | 체육
도심공항터미널 이용자의 지각된 서비스 품질요인과 고객만족에 관한 실증적 연구 -코레일 공항철도 서울역터미널을 중심으로-
An Empirical Study of KARST Visitor’s Perceived Value on Service Quality and Customer Satisfaction
한국항공경영학회지 | 9 | 2 | 2011 | 경영학
골프장 SERVQUAL이 고객만족과 재방문의도에 미치는 영향
The Effect of Customer Satisfaction and Revisit Intention by Golf Course SERVQUAL
한국사회체육학회지 | 46 | 2011 | 체육
경영컨설팅 서비스품질이 기업성과와 컨설턴트 변경에 미치는 영향 -SERVQUAL, SERVPERF 및 KS-SQI 모형-
The Effects of Consulting Service Quality upon an Corporate Performance and Clients’ Intention to Change Consultant -SERVQUAL, SERVPERF and KS-SQI Model-
세무회계연구 | 32 | 2012 | 세무회계
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구
Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality
서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학
구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구
Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality
서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학
구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구
Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality
서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학
구조방정식모형을 이용한 이동통신 서비스품질 결정요인 연구
Usability Considerations in Quality of Service Metrics for Mobile Service Quality
서비스경영학회지 | 11 | 2 | 2010 | 경영학
공공서비스의 고객만족도와 서비스품질 향상 방안에 관한 연구
A Study on the Improvement of Customer Satisfaction and Service Quality in Public Service
경영컨설팅연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
미용실의 관리적 측면이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 연구
A Study on the Customer Satisfaction and Intention of Return Visits from the Aspect of Managing a Beauty Shop
한국미용학회지 | 17 | 4 | 2011 | 기타미용
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학
사이버대학의 교육서비스 품질이 학습 만족에 미친 영향
Effect of Eduction Service Quality affecting Student Satisfaction in Cyber University
디지털융복합연구 | 8 | 3 | 2010 | 기타과학기술학
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
항공사 서비스품질과 고객충성도의 관계에서 기업이미지와 고객-기업동일시의 매개효과 연구
A Study on Mediating Effect of Corporation Image and Customer-Company Identification in Relationship between SERVQUAL and Customer Loyalty in Airline Industry
호텔경영학연구 | 19 | 6 | 2010 | 관광학
골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계
The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization
한국사회체육학회지 | 41 | 2010 | 체육
골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계
The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization
한국사회체육학회지 | | 41 | 2010 | 체육
지역축제의 서비스품질이 축제만족도, 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향 -진도 신비의 바닷길 축제를 중심으로-
The Effect of Service Quality in Regional Festivals on Satisfaction, Revisit and Word-of Mouth Intention -The Case of 2010 Jindo Miracle Sea Festival-
산업경제연구 | 24 | 1 | 2011 | 경제학
지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향
The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention
산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학
지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향
The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention
산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학
미용실의 관리적 측면이 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향 연구
A Study on the Customer Satisfaction and Intention of Return Visits from the Aspect of Managing a Beauty Shop
한국미용학회지 | 17 | 4 | 2011 | 기타미용
골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계
The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization
한국사회체육학회지 | 41 | 2010 | 체육
골프장의 서비스품질(SERVQUAL)과 고객만족 및 구매의도 간의 인과관계
The Study of the Causal Relationship among Servqual, Customer Satisfaction, and Purchase Intention of Customers in Golf’s Organization
한국사회체육학회지 | | 41 | 2010 | 체육
지역축제의 서비스품질이 축제만족도, 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향 -진도 신비의 바닷길 축제를 중심으로-
The Effect of Service Quality in Regional Festivals on Satisfaction, Revisit and Word-of Mouth Intention -The Case of 2010 Jindo Miracle Sea Festival-
산업경제연구 | 24 | 1 | 2011 | 경제학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
Performance Evaluation of Healthy Family Welfare Service Using SERVQUAL: A Comparative Analysis of Public and Private Healthy Family Support Centers
행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
건강가정복지서비스의 운영형태에 따른 성과평가: SERVQUAL기법을 중심으로
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행정논총 | 48 | 4 | 2010 | 행정학
지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향
The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention
산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학
지역축제의 서비스품질 만족도가 재방문 및 구전 의사에 미치는 영향
The Effect of Satisfaction with Service Quality in Regional Festivals on Revisit and Word-of Mouth Intention
산업경제연구 | 23 | 1 | 2010 | 경제학
공공서비스의 고객만족도와 서비스품질 향상 방안에 관한 연구
A Study on the Improvement of Customer Satisfaction and Service Quality in Public Service
경영컨설팅연구 | 11 | 1 | 2011 | 경영학
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | 2010 |
SERVQUAL 기법을 이용한 교통수단별 서비스 품질 평가
The Evaluation of Transportation Service Quality by SERVQUAL Method
국토연구 | 64 | | 2010 |