심성우언소설에 나타난 구원관 -<천로역정>과의 비교를 중심으로-
Salvation idea of Shim-seong ueon novel
동아시아고대학 |
27 |
2012 |
기타인문학
새로 발굴한 과재 김정묵의 <매산별곡> 연구
A regarding on a newly discovered work, of Gwajae(過齋) Kim Jeong-Muk(金正默)
한국시가문화연구 |
29 |
2012 |
한국어와문학
퇴계의 修養學
A Study on T'oegye's self-cultivation
퇴계학보 |
129 |
2011 |
유교학
「小學」에 나타난 도덕교육원리
The Principles of Moral Education in Hsiao-hsueh
도덕교육연구 |
24 |
2 |
2012 |
교육학
<태백산맥>에 형상된 미시사와 대중성
Microscopic History and Popular Appeal Illustrated in The Taebaek Mountains
한국문학논총 |
59 |
2011 |
한국어와문학
콜럼버스의 심성 구조와 해로의 개척:콜럼버스의 1차 항해를 중심으로
Columbus’s Trans-Atlantic Navigation and the Influence of His Medieval Mentality -Focusing on his First Voyage
대구사학 |
100 |
2010 |
역사학
콜럼버스의 심성 구조와 해로의 개척:콜럼버스의 1차 항해를 중심으로
Columbus’s Trans-Atlantic Navigation and the Influence of His Medieval Mentality -Focusing on his First Voyage
대구사학 |
100 |
|
2010 |
역사학
한국사학계에서 생활사의 가능성과 한계: 송기호 저 생활사 세 권에 대한 서평
Rethinking Prospects and Limits of Everyday Life Studies in Korean History
역사학보 |
213 |
2012 |
역사학
마음과 내러티브와 교과
Mind, Narrative and The Studying Subject
도덕교육연구 |
23 |
1 |
2011 |
교육학
초등 도덕과 교육의 정당화 방안에 대한 소고 -도덕교육에서의 ‘이해’의 성격을 중심으로-
A Little View about Justification of Elementary Moral Education as a School Subject -Focused on the Nature of Understanding-
초등도덕교육 |
33 |
2010 |
윤리교육학
초등 도덕과 교육의 정당화 방안에 대한 소고 -도덕교육에서의 ‘이해’의 성격을 중심으로-
A Little View about Justification of Elementary Moral Education as a School Subject -Focused on the Nature of Understanding-
초등도덕교육 |
|
33 |
2010 |
윤리교육학
학교 도덕교육의 목표로서의 정신 건강에 관한 연구
A Study on Mental Health as an Objective of Moral Education in Schools
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
학교 도덕교육의 목표로서의 정신 건강에 관한 연구
A Study on Mental Health as an Objective of Moral Education in Schools
도덕교육연구 |
21 |
2 |
2010 |
교육학
‘역량’과 ‘심성’ : 초등교육의 성격에 관한 성찰
The Concepts of Education implied in the ‘Cultivation of Mind-and-Heart’ and ‘Development of Competency’
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
‘역량’과 ‘심성’ : 초등교육의 성격에 관한 성찰
The Concepts of Education implied in the ‘Cultivation of Mind-and-Heart’ and ‘Development of Competency’
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
서산 휴정의 삼교(三敎)결합의 심성 이해와 마음도야
he formation process of Zu xi's theory of gongfu The Understanding of the mind-Nature and Mind-Training of Combining Three Thoughts in Seosan Huejung(西山 休靜)
한국교육사학 |
34 |
2 |
2012 |
교육학
경성 제국대학의 식민주의와 조선인 작가 - ‘감벽’의 심성과 문학 -
The Colonialism of Keijo(Kyungsung) Imperial University and Korean Writers: The Mentality and Literature of ‘Dark Blue’
우리말글 |
49 |
2010 |
한국어와문학
경성 제국대학의 식민주의와 조선인 작가 - ‘감벽’의 심성과 문학 -
The Colonialism of Keijo(Kyungsung) Imperial University and Korean Writers: The Mentality and Literature of ‘Dark Blue’
우리말글 |
49 |
|
2010 |
한국어와문학
통합심리학과 동양윤리의 심리 문제
Integral Psychology and East Asian Ethics
철학연구 |
118 |
2011 |
철학
百丈懷海의 禪法에 대한 考察
The Consideration of Seon thought of Master Baichang-haihuai
禪學(선학) |
32 |
2012 |
응용불교학
영혼의 순례 -19~20세기 한국 지식인들의 ‘영혼’ 인식과 재전유의 궤적-
Soul Pilgrimage: Traces of Korean Intellectuals' Recognitions and Re-appropriation for “Soul” in 19th and 20th Centuries
동방학지 |
152 |
2010 |
기타인문학
영혼의 순례 -19~20세기 한국 지식인들의 ‘영혼’ 인식과 재전유의 궤적-
Soul Pilgrimage: Traces of Korean Intellectuals' Recognitions and Re-appropriation for “Soul” in 19th and 20th Centuries
동방학지 |
|
152 |
2010 |
기타인문학