문화콘텐츠로 본 진관사 태극기 기념사업
A Study on the Commemorative Project of Jinkwansa Taegeukgi from the Perspective of Cultural Content
정토학연구(淨土學硏究) |
17 |
2012 |
정토학
중국과 일본에서 한국 영상제품과 음악제품의 브랜드 진실성에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Brand Credibility of Korean Film and Music Products in China and Japan
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
중국과 일본에서 한국 영상제품과 음악제품의 브랜드 진실성에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on Brand Credibility of Korean Film and Music Products in China and Japan
상품학연구 |
28 |
4 |
2010 |
경영학
뉴욕타임스에 나타난 한국의 이미지 변화 추이 연구 한국의 소프트 파워를 중심으로
A Study on Changing Images of Korea on the New York Times: Focusing on Korea’s Soft Power
홍보학연구 |
14 |
3 |
2010 |
신문방송학
뉴욕타임스에 나타난 한국의 이미지 변화 추이 연구 한국의 소프트 파워를 중심으로
A Study on Changing Images of Korea on the New York Times: Focusing on Korea’s Soft Power
홍보학연구 |
14 |
3 |
2010 |
신문방송학
무궁화 메카도시의 지향가치
Desired Values for Mugunghwa Mecca City
인문콘텐츠 |
19 |
2010 |
기타인문학
무궁화 메카도시의 지향가치
Desired Values for Mugunghwa Mecca City
인문콘텐츠 |
|
19 |
2010 |
기타인문학
무궁화공원의 기능과 스토리텔링 방안 연구 ― 남양주, 김포, 대전지역 무궁화공원 조성 방안을 중심으로
Study on the Function of Mugunghwa Park and Storytelling Strategy for Mugunghwa Park - Focused on Plan for Developing Mugunghwa Park in Namyangju, Kimpo, and Daejeon
한국언어문화 |
42 |
2010 |
한국어와문학
무궁화공원의 기능과 스토리텔링 방안 연구 ― 남양주, 김포, 대전지역 무궁화공원 조성 방안을 중심으로
Study on the Function of Mugunghwa Park and Storytelling Strategy for Mugunghwa Park - Focused on Plan for Developing Mugunghwa Park in Namyangju, Kimpo, and Daejeon
한국언어문화 |
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42 |
2010 |
한국어와문학
대구경북 새마을운동의 발전 방안에 관한 연구 - 유사사례와의 비교를 중심으로 -
A Study on Strategies for the Saemaul Undong of Daegu-Gyeongbuk Regions - Focused on Comparative Study with Similar Cases -
한국비교정부학보 |
15 |
1 |
2011 |
행정학
이민자들의 문화 정체성과 한국 국가 브랜드와의 관계
Immigrants' Cultural Identities and Relationships with Country Brand of Korea
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
이민자들의 문화 정체성과 한국 국가 브랜드와의 관계
Immigrants' Cultural Identities and Relationships with Country Brand of Korea
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
감각확장을 통한 국가브랜드의 발전 가능성에 관한 탐색적 연구 -한국과 일본의 국가브랜드 사례 비교중심으로
An Exploratory Study on the Potential of National Brand through the Sense Expansion -with a comparative case analysis of Korean and Japanese National Brand
기초조형학연구 |
12 |
5 |
2011 |
예술일반
개인 브랜드에 대한 미디어 효과와 국가 브랜드, 다문화에 대한 인식-오바마 미국 대통령 당선자를 중심으로
Media Effects on Personal Brands and Perceptions on Country Brands and Multicultural Approaches - A Focus on Obama, the president-elect of the United States
정치커뮤니케이션연구 |
16 |
2010 |
정치커뮤니케이션
개인 브랜드에 대한 미디어 효과와 국가 브랜드, 다문화에 대한 인식-오바마 미국 대통령 당선자를 중심으로
Media Effects on Personal Brands and Perceptions on Country Brands and Multicultural Approaches - A Focus on Obama, the president-elect of the United States
정치커뮤니케이션연구 |
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16 |
2010 |
정치커뮤니케이션
국가 브랜드와 한국어 교육 정책―‘세종학당’ 공동 브랜드화 사업을 중심으로―
Nation Brand and Korean Language Education Policy
한글 |
294 |
2011 |
한국어와문학
G20 국가의 한국관련 바른인식 제고 과제:교과서 한국서술, 독도영유권, 국제개발협력(MDGs) 이슈를 중심으로
A Strategy in Promoting “Korea Brand” for G-20 Seoul Summit : Korea Section in G20’s Textbooks, Dokdo Sovereignty, and UN MDGs
국가안보와 전략 |
10 |
2 |
2010 |
정치외교학
G20 국가의 한국관련 바른인식 제고 과제:교과서 한국서술, 독도영유권, 국제개발협력(MDGs) 이슈를 중심으로
A Strategy in Promoting “Korea Brand” for G-20 Seoul Summit : Korea Section in G20’s Textbooks, Dokdo Sovereignty, and UN MDGs
국가안보와 전략 |
10 |
2 |
2010 |
정치외교학
해외홍보물에서의 번역의 중요성 -해외홍보물 사례 중심 보고 논문
The Importance of Promotional Material Translation for Overseas Use
통번역학연구 |
14 |
2 |
2011 |
통역번역학
공적개발원조(ODA)가 국가브랜드에 미치는 효과 분석
The Effect of Official Development Assistance on the Value of National Brands
국제통상연구 |
17 |
2 |
2012 |
무역학
한국 국가 브랜드의 비주얼 이미지 구성요인과 미디어 이용의 역할 : 중국인들의 인식을 중심으로
Visual Image Elements of the Brand Korea and Roles of Media Consumption : A Focus on Chinese School of Journalism and Communication
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
공적개발원조(Official Development Assistance)가 국가 브랜드 가치에 미치는 영향 연구
The Study on the Influence of ODA on Nation Brand Equity
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
공적개발원조(Official Development Assistance)가 국가 브랜드 가치에 미치는 영향 연구
The Study on the Influence of ODA on Nation Brand Equity
광고학연구 |
21 |
2 |
2010 |
신문방송학
한국의 국가브랜드 정체성(NBI)과 국가브랜드 자산과의 관계에 관한 연구 : 한국, 중국, 일본의 글로벌 시장에서의 비교인식차원을 중심으로
Study of the Relationship between Korea's National Brand Identity(NBI) and Nation Brand Equity : A comparative dimension analysis of awareness about Korea, Japan, and China in global market
광고학연구 |
23 |
6 |
2012 |
신문방송학
한국의 국가이미지 연구 경향 - 2000년대 이후를 중심으로
A Study of Research Trends on the Country Image of Korea - During the First Decade of the 21st Century
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
한국의 국가이미지 연구 경향 - 2000년대 이후를 중심으로
A Study of Research Trends on the Country Image of Korea - During the First Decade of the 21st Century
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
한국의 국가브랜드 인터넷 홍보전략: 정부 및 유관기관 홈페이지 현황 분석
Korea's National Brand Internet Broadcast Strategy
국제정치논총 |
51 |
2 |
2011 |
정치외교학
스포츠 정치와 국가 브랜드 : 국가 브랜드 제고 도구로서 스포츠의 역할과 기능을 중심으로
Sports Politics and Nation Brand: Revolving around the role and the function as a means of nation branding
사회과학논집 |
41 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
스포츠 정치와 국가 브랜드 : 국가 브랜드 제고 도구로서 스포츠의 역할과 기능을 중심으로
Sports Politics and Nation Brand: Revolving around the role and the function as a means of nation branding
사회과학논집 |
41 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
한류경험의 유형이 국가브랜드 이미지와 기업 및 제품의 인식에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Different Types of Hanryu on Korean Nation Brand Image, on the Perception of Corporations and Products/Services
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
한류경험의 유형이 국가브랜드 이미지와 기업 및 제품의 인식에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Different Types of Hanryu on Korean Nation Brand Image, on the Perception of Corporations and Products/Services
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
국가브랜드 이미지의 차원과 영향에 관한 연구 - 동양국가에 대한 서구인의 인식을 중심으로
A Study on the Dimension of National Brand Image and Impact - Focus on Westerners‘ Perception of Asian Nations
광고연구 |
90 |
2011 |
광고/홍보학
국가브랜드 가치 제고를 위한 무궁화의 활용 방안 연구
A Study on a Plan for Utilizing Rose of Sharon for Reinforcing Value of National Brand
한민족문화연구 |
32 |
2010 |
한국어와문학
국가브랜드 가치 제고를 위한 무궁화의 활용 방안 연구
A Study on a Plan for Utilizing Rose of Sharon for Reinforcing Value of National Brand
한민족문화연구 |
|
32 |
2010 |
한국어와문학
국가 브랜드 가치 평가를 위한 선행요인에 관한 연구 : 국가브랜드 자산 구성요소 및 인과 구조를 중심으로
A study on antecedents for the evaluation of nation brand value : Components of nation brand equity and their causal structure
광고학연구 |
22 |
6 |
2011 |
신문방송학
한국 국가 브랜드를 활용한 패션 그래픽 디자인 -한글 폰트를 활용한 패턴 디자인을 중심으로-
Fashion Graphic Design Based on National Brand of Korea - with a Focus on Pattern Design Utilizing Korean Font
한국디자인포럼 |
28 |
2010 |
디자인
인도 소셜 네트워크에서 한국의 국가 브랜드와 IT 상품 브랜드 평가에 대한 연구
A Study on Korea's National and Its IT Products Brand in Indian Social Network Service
남아시아연구 |
18 |
1 |
2012 |
지역학