달콤한 초콜릿과 씁쓸한 자본주의: 『찰리와 초콜릿 공장』
Sweet Chocolate and Bitter Capitalism: Charlie and the Chocolate Factory
영미문학교육 |
14 |
1 |
2010 |
영어와문학
달콤한 초콜릿과 씁쓸한 자본주의: 『찰리와 초콜릿 공장』
Sweet Chocolate and Bitter Capitalism: Charlie and the Chocolate Factory
영미문학교육 |
14 |
1 |
2010 |
영어와문학
백석의 동화시 개작 연구: 「지게게네 네 형제」와 「집게네 네 형제」를 중심으로
A study of children’s poems by BAEK SUK with a focus on The Four A―Frame Crab Brothers complete form and The Four House―Crab Brothers
비평문학 |
45 |
2012 |
한국어와문학
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
전래동화 활용 극화반응활동 기반 영어 수업이 초등 고학년 학습자에게 미치는 영향
Exploring a response-based primary English class using folktales for upper graders
영어교육연구 |
22 |
4 |
2010 |
영어와문학
劇전환을 통한 전래동화의 현대적 재창조 과정 연구-뮤지컬 <혹부리 영감과 비보이 도깨비>의 形象化 과정을 중심으로
Study on the Process of Reinvention with Contemporary Performances of the Traditional Fairy Tale through Dramatization.- Process into the Musical form,
드라마 연구 |
32 |
2010 |
연극이론
「토끼전」의 동화화 과정
Transformations of 「Tokki-jeon」 into Fairy Tales
우리말교육현장연구 |
6 |
1 |
2012 |
국어교육
전래동화의 비판적 읽기를 통한 초등 영어 문자 교육의 가능성에 대한 연구
A Study of Primary English Literacy Education Through Critical Reading of Folktales
영미문학교육 |
15 |
2 |
2011 |
영어와문학
유아문학 접근방법에 따른 Grimm 형제 동화 연구의 분석: 국내 독일문학 영역 학술지의 관련 연구를 대상으로
Analysis of Domestic Research Papers regarding Grimm's Fairy-Tales Using Children's Literature Approaches
미래유아교육학회지 |
17 |
1 |
2010 |
교육학
유아문학 접근방법에 따른 Grimm 형제 동화 연구의 분석: 국내 독일문학 영역 학술지의 관련 연구를 대상으로
Analysis of Domestic Research Papers regarding Grimm's Fairy-Tales Using Children's Literature Approaches
미래유아교육학회지 |
17 |
1 |
2010 |
교육학
한국 전래동화 그림책에 나타난 아이의 성장 - 인물 유형과 퀘스트 모티프를 중심으로 -
A study on children’s growth in Korean fairy tales- focused on character types and the quest motif -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
한국 전래동화 그림책에 나타난 아이의 성장 - 인물 유형과 퀘스트 모티프를 중심으로 -
A study on children’s growth in Korean fairy tales- focused on character types and the quest motif -
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
전래동화 읽기와 영어교육
Reading Fairy Tales and Teaching English
영미문학교육 |
14 |
1 |
2010 |
영어와문학
전래동화 읽기와 영어교육
Reading Fairy Tales and Teaching English
영미문학교육 |
14 |
1 |
2010 |
영어와문학
이청준 동화의 특징과 아동문학적 가치 ― 전래동화 채록의 의미 해석을 중심으로 ―
Features and the value of Children's Literature in Lee Cheong-jun's fairy tales
한민족문화연구 |
38 |
2011 |
한국어와문학
전래동화 多讀 훈련이 한국어 읽기능력에 미치는 영향
Effects of Korean Folk Tales Extensive Reading Activities into Korean Reading Class
동방학 |
18 |
2010 |
기타인문학
전래동화 多讀 훈련이 한국어 읽기능력에 미치는 영향
Effects of Korean Folk Tales Extensive Reading Activities into Korean Reading Class
동방학 |
|
18 |
2010 |
기타인문학
전래동화 그림책에 나타난 미래지향적인 아이상 탐색
Research on the Future-oriented Children’s Images in Korean Traditional Fairy Tale Picturebooks
어린이미디어연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
전래동화 그림책에 나타난 미래지향적인 아이상 탐색
Research on the Future-oriented Children’s Images in Korean Traditional Fairy Tale Picturebooks
어린이미디어연구 |
9 |
1 |
2010 |
유아교육
무대에서의 전래 동화 구연에 관한 연구 -언어적/비언어적 요소와 콘텍스트를 중심으로-
A Performance Study on Korean Traditional Children's Stories in a Stage
시학과 언어학 |
20 |
2011 |
기타인문학