2009 개정 교육과정 『독서와 문법』 교과서의 문장 단원 고찰
An Examination of the Sentence Unit in the Textbook "Reading and Grammar" of the 2009 Revised Curriculum
한민족어문학(구 영남어문학) |
60 |
2012 |
한국어와문학
문법 교육 항목으로서의 새로운 관형사절 도입에 대하여
A Study on Necessity of New Adnominal clause as Grammatical Items in Korean Language Education
이중언어학 |
42 |
2010 |
언어학
문법 교육 항목으로서의 새로운 관형사절 도입에 대하여
A Study on Necessity of New Adnominal clause as Grammatical Items in Korean Language Education
이중언어학 |
|
42 |
2010 |
언어학
단순언어장애아동과 일반아동의 시제 이해 및 산출 특성 비교
Tense Characteristics of Children with Specific Language Impairment
특수아동교육연구 |
12 |
2 |
2010 |
교육학
단순언어장애아동과 일반아동의 시제 이해 및 산출 특성 비교
Tense Characteristics of Children with Specific Language Impairment
특수아동교육연구 |
12 |
2 |
2010 |
교육학
시간명사 구문 연구 -관형사절의 시제와 관형사형어미의 의미와의 관련을 중심으로-
A Study on the Construction of Temporal nouns - focusing on the tense of adnominal clause and the meaning of adnominal ending-
한국어 의미학 |
38 |
2012 |
한국어와문학
‘-던’과 ‘-었던’의 의미 차이
Semantic differences between ‘-ten’ and ‘-essten’
한국어 의미학 |
38 |
2012 |
한국어와문학
한국어 학습자를 위한 관형사형 어미 교육 방안
A study of teaching method of Adnominal Ending Forms for Korean learners
한국언어문학 |
72 |
2010 |
한국어와문학
한국어 학습자를 위한 관형사형 어미 교육 방안
A study of teaching method of Adnominal Ending Forms for Korean learners
한국언어문학 |
|
72 |
2010 |
한국어와문학
한국어 관형사형 어미의 형태적 오류와 교육 방안―‘-(으)ㄹ 때/-었을 때’를 중심으로―
The Error of the Ending Prenoun Form and the Education Device
한글 |
287 |
2010 |
한국어와문학
한국어 관형사형 어미의 형태적 오류와 교육 방안―‘-(으)ㄹ 때/-었을 때’를 중심으로―
The Error of the Ending Prenoun Form and the Education Device
한글 |
|
287 |
2010 |
한국어와문학
한국어 관형절의 구조적 특징과 습득 양상
A Study on Structural Property and Aquisition Aspect of Korean Adnominal Clause.
동남어문논집 |
1 |
33 |
2012 |
기타국어학
학습장애 학생의 관형사형 어미 이해 및 산출 특성 연구
Characteristics of Adnominal Ending Forms of Children with Learning Disability
특수아동교육연구 |
13 |
4 |
2011 |
교육학
한국어 관형사형 어미 대치 오류 분석 -중국어권 학습자를 중심으로-
An Analysis of the Substitution Errors in Korean Adnominal Ending Forms -Focused on Chinese Learners-
외국어로서의 한국어교육 |
35 |
2010 |
한국어와문학
한국어 관형사형 어미 대치 오류 분석 -중국어권 학습자를 중심으로-
An Analysis of the Substitution Errors in Korean Adnominal Ending Forms -Focused on Chinese Learners-
외국어로서의 한국어교육 |
35 |
|
2010 |
한국어와문학