과학 글쓰기

연구분야 : A110299 인문학 > 한국어와문학 > 국문학 > 기타국문학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.90985

한자 : 科學--
영어 : Science Writing

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

글쓰기 () [writing]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

d01-03 분과학문 분과학문

과학 () [ 科學 ]

실험보고서 분석에 토대를 둔 이공계 글쓰기 강의 모듈

The Technical Writing module for the students in science and engineering departments, based on the analysis of the experimental reports

작문연구 | 11 | 2010 | 한국어와문학

실험보고서 분석에 토대를 둔 이공계 글쓰기 강의 모듈

The Technical Writing module for the students in science and engineering departments, based on the analysis of the experimental reports

작문연구 | | 11 | 2010 | 한국어와문학

예비 초등교사의 과학 탐구 글쓰기 활동에서 나타난 이론과 증거의 조정 과정 분석

Analyzing Coordination of Theory and Evidence Presented in Pre-service Elementary Teachers' Science Writing for Inquiry Activities

한국과학교육학회지 | 32 | 2 | 2012 | 교육학

과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구

A Study on the Simulation Process of Science Writing

청람어문교육 | 42 | 2010 | 국어교육

과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구

A Study on the Simulation Process of Science Writing

청람어문교육 | | 42 | 2010 | 국어교육

과학 영재의 세포 설명에 나타난 글쓰기 특성 분석

Analysis of Writing Characteristics of Scientifically Gifted Students by Explaining Cell

영재교육연구 | 22 | 1 | 2012 | 교육학

효과적인 과학 글쓰기 교육을 위한 공학 실험 보고서 고찰

A Study of Engineering Experimental Report for Effective Technical Writing Education

현대문학의 연구 | 40 | 2010 | 한국어와문학

효과적인 과학 글쓰기 교육을 위한 공학 실험 보고서 고찰

A Study of Engineering Experimental Report for Effective Technical Writing Education

현대문학의 연구 | | 40 | 2010 | 한국어와문학

영재 선발을 위한 초인지 사고 수준에 따른 학생들의 과학글쓰기 경향성 분석

Differences of Science Writing Tendencies according to the Level of Meta-cognition Between General and Gifted Students

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

영재 선발을 위한 초인지 사고 수준에 따른 학생들의 과학글쓰기 경향성 분석

Differences of Science Writing Tendencies according to the Level of Meta-cognition Between General and Gifted Students

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학