실험보고서 분석에 토대를 둔 이공계 글쓰기 강의 모듈
The Technical Writing module for the students in science and engineering departments, based on the analysis of the experimental reports
작문연구 |
11 |
2010 |
한국어와문학
실험보고서 분석에 토대를 둔 이공계 글쓰기 강의 모듈
The Technical Writing module for the students in science and engineering departments, based on the analysis of the experimental reports
작문연구 |
|
11 |
2010 |
한국어와문학
예비 초등교사의 과학 탐구 글쓰기 활동에서 나타난 이론과 증거의 조정 과정 분석
Analyzing Coordination of Theory and Evidence Presented in Pre-service Elementary Teachers' Science Writing for Inquiry Activities
한국과학교육학회지 |
32 |
2 |
2012 |
교육학
과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구
A Study on the Simulation Process of Science Writing
청람어문교육 |
42 |
2010 |
국어교육
과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구
A Study on the Simulation Process of Science Writing
청람어문교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
과학 영재의 세포 설명에 나타난 글쓰기 특성 분석
Analysis of Writing Characteristics of Scientifically Gifted Students by Explaining Cell
영재교육연구 |
22 |
1 |
2012 |
교육학
효과적인 과학 글쓰기 교육을 위한 공학 실험 보고서 고찰
A Study of Engineering Experimental Report for Effective Technical Writing Education
현대문학의 연구 |
40 |
2010 |
한국어와문학
효과적인 과학 글쓰기 교육을 위한 공학 실험 보고서 고찰
A Study of Engineering Experimental Report for Effective Technical Writing Education
현대문학의 연구 |
|
40 |
2010 |
한국어와문학
영재 선발을 위한 초인지 사고 수준에 따른 학생들의 과학글쓰기 경향성 분석
Differences of Science Writing Tendencies according to the Level of Meta-cognition Between General and Gifted Students
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
영재 선발을 위한 초인지 사고 수준에 따른 학생들의 과학글쓰기 경향성 분석
Differences of Science Writing Tendencies according to the Level of Meta-cognition Between General and Gifted Students
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학