통합학급

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육
B120700 사회과학 > 교육학 > 교육행정/경영학

클래스 : 교육기관

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.92125

STNet ID : 1002825

한자 : 統合學級
영어 : inclusive classroom

a02-02 교육기관

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

통합학급 담임 교사 () [ 統合學級擔任敎師 ]

일반학교 중등교사의 통합학급 수업에서의 교수적 수정 실천정도 분석

Secondary general education teachers' instructional adaptations in inclusive classroom

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

학급차원의 구어적 또래칭찬 중재가 초등학생들의 문제행동과 자아개념에 미치는 영향

Effects of Class-Wide Positive Peer Reporting on the Behavior Problems and Self-Concept of Elementary Students.

정서·행동장애연구 | 28 | 2 | 2012 | 특수교육

중등 일반교사의 통합학급 수업과 교수적 수정에 대한 인식

Secondary general education teachers’ perceptions about classroom management and instructional adaptations in inclusive classrooms

특수교육저널:이론과 실천 | 13 | 2 | 2012 | 교육학

일반교사의 통합학급 내 장애학생 수업참여 확대 및 수업효과 증진을 위한 수업요인별 중요도와 실행도 분석

Analysis on Importance and Performance per Instruction Factor for Enhancing Teaching Effects and Expanding Classroom Participation of Students with Disabilities within Inclusive Classroom

통합교육연구 | 6 | 2 | 2011 | 특수교육

일반교사의 통합학급 내 장애학생의 수업통합 효율화를 위한 관련 수업 구성요인에 대한 인식 조사

Recognition Survey on Importance and Performance per Instruction Factor of General Education Teachers for the Efficiency in Class Inclusive of Students with Disabilities within Inclusive Classroom

지적장애연구 | 13 | 4 | 2011 | 사회과학일반

긍정적 행동지원이 발달지체 유아의 자리이탈 행동과 활동참여 행동에 미치는 영향

Individualized Positive Behavior Support Intervention for Challenging Behaviors of a Child with Developmental Delays in Inclusive Preschool

유아특수교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

개별차원의 긍정적 행동지원이 지적장애학생의 문제행동과 일반학생의 대응태도 변화에 미치는 영향

The Effects on Individualized Positive Behavior Supports of Students with Mental Retardation and Attitude Change by Peers

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

개별차원의 긍정적 행동지원이 지적장애학생의 문제행동과 일반학생의 대응태도 변화에 미치는 영향

The Effects on Individualized Positive Behavior Supports of Students with Mental Retardation and Attitude Change by Peers

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

초등 통합학급 교사의 장애학생 교수에 대한 교사효능감과 교수적 수정에 영향을 미치는 변인분석

Analyses of Variables Influencing the Teachers' Sense of Efficacy and Instructional Adaptations of General Education Teachers for Students with Disabilities in Integrated Classes of Elementary Schools

통합교육연구 | 6 | 1 | 2011 | 특수교육

성공적인 통합교육을 위한 수업 전략 탐색: 앵커드 수업을 중심으로

Analyzing Instructional Strategies for Successful Inclusive Education: Focused on Anchored Instruction

발달장애연구 | 14 | 1 | 2010 | 특수교육

성공적인 통합교육을 위한 수업 전략 탐색: 앵커드 수업을 중심으로

Analyzing Instructional Strategies for Successful Inclusive Education: Focused on Anchored Instruction

발달장애연구 | 14 | 1 | 2010 | 특수교육

초등학교 통합학급 일반아동의 사회성 발달에 대한 교사와 학부모의 인식 비교

A Comparison on Teachers' and Parents' Perceptions of the Sociality Development of General Children in Integrated Classes

지적장애연구 | 13 | 1 | 2011 | 사회과학일반

초등학교 통합학급 교사의 자기장학 실태 분석

Analytic Research on Self-supervision of Teacher in inclusive Elementary Classroom

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

초등학교 통합학급 교사의 자기장학 실태 분석

Analytic Research on Self-supervision of Teacher in inclusive Elementary Classroom

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

측정방법에 따른 통합학급 비장애학생의 장애또래 수용도

A Study on Non-Disabled Children’s Acceptances to Peers with Disabilities in Inclusive Classroom according to Measurement Methods

지적장애연구 | 14 | 3 | 2012 | 사회과학일반

어린이집·유치원교사의 직무스트레스 및 대처방식

Comparison of the Job Stress of the Teachers in child care centers and the kindergarten

정서·행동장애연구 | 26 | 4 | 2010 | 특수교육

어린이집·유치원교사의 직무스트레스 및 대처방식

Comparison of the Job Stress of the Teachers in child care centers and the kindergarten

정서·행동장애연구 | 26 | 4 | 2010 | 특수교육

긍정적 행동지원이 통합학급 정신지체 아동의 수업 방해 행동과 수업 참여 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive Behavior Support on the Problem Behavior and the Academic engagement behavior in Inclusive Education Class

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

긍정적 행동지원이 통합학급 정신지체 아동의 수업 방해 행동과 수업 참여 행동에 미치는 효과

The Effects of Positive Behavior Support on the Problem Behavior and the Academic engagement behavior in Inclusive Education Class

특수교육학연구 | 45 | 1 | 2010 | 교육학

통합교육 실태 및 특수/통합학급 교사들의 의견 조사 -광주광역시 초등학교를 중심으로-

A Survey of the Current Status of Inclusive Education and Special/General Education Teacher Opinions - Focused on Elementary Schools in Gwangju -

교원교육 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

초등학교 통합학급의 장애아동 부모와 일반아동 부모의 통합교육에 대한 인식 및 요구

Perception and Need on Inclusion between Parents of General Children and Parents of Children with Disabilities in Included Class of Elementary School

발달장애연구 | 14 | 2 | 2010 | 특수교육

초등학교 통합학급의 장애아동 부모와 일반아동 부모의 통합교육에 대한 인식 및 요구

Perception and Need on Inclusion between Parents of General Children and Parents of Children with Disabilities in Included Class of Elementary School

발달장애연구 | 14 | 2 | 2010 | 특수교육

통합학급 내 일반학생들의 지적장애학생에 대한 교우기대감(Friendship Expectation) 연구

Friendship Expectation of Students without Disabilities Toward Peers with Intellectual Disabilities in Inclusive Classrooms

지적장애연구 | 14 | 2 | 2012 | 사회과학일반

초등학교 교사들의 통합교육 실천 어려움에 관한 이야기 : 내러티브 탐구를 중심으로

Narrative Inquiry about Implementing Inclusive Educationof Elementary School Teachers

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

초등학교 교사들의 통합교육 실천 어려움에 관한 이야기 : 내러티브 탐구를 중심으로

Narrative Inquiry about Implementing Inclusive Educationof Elementary School Teachers

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

초등학교 통합학습 교사의 장애학생에 대한 교수수행능력 분석

Analysis of Integrated Elementary Classroom Teachers for the disabled on Teaching Behaviors

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 4 | 2010 | 교육학

초등학교 통합학습 교사의 장애학생에 대한 교수수행능력 분석

Analysis of Integrated Elementary Classroom Teachers for the disabled on Teaching Behaviors

지체.중복.건강장애연구 | 53 | 4 | 2010 | 교육학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

통합학급에서의 협동학습이 정신지체학생과 일반학생에게 미치는 효과

The Effect of cooperative learning in an integrated class on students with and without disabilities

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

통합학급에서의 협동학습이 정신지체학생과 일반학생에게 미치는 효과

The Effect of cooperative learning in an integrated class on students with and without disabilities

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 4 | 2010 | 교육학

통합학급과 일반학급 유치원교사의 직무스트레스와 대처방식

The Coping Strategies for the Job Stress of the Teachers in Integrated Class and in General Class in Early Childhood Education

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

통합학급과 일반학급 유치원교사의 직무스트레스와 대처방식

The Coping Strategies for the Job Stress of the Teachers in Integrated Class and in General Class in Early Childhood Education

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

초등 통합학급 장애학생의 과학수업 교수적합화에 대한 교사의 인식

Teachers' Perception on Instructional Adaptation in Science Education for Students with Disabilities in Inclusive Classrooms of Elementary School

통합교육연구 | 7 | 1 | 2012 | 특수교육

초등 통합학급 과학수업에서 장애학생에게 요구되는 과학교육활동에 대한 교사들의 인식

Teachers' Perception on Science Educational Acts for Students with Disabilities in Inclusive Classrooms of Elementary School

통합교육연구 | 6 | 2 | 2011 | 특수교육

장애통합학급 유아교사의 체험에 대한 내러티브 탐구

A narrative inquiry into the experiences of teachers in an inclusive setting

유아교육연구 | 31 | 3 | 2011 | 교육학

통합학급 고등학생의 장애수용태도 향상을 위한 공감중심 집단상담 프로그램 개발

Development of Empathy-Focused Group Counseling Program to Enhance Disability Acceptance Attitude for High School Students in Integrated Class

학습자중심교과교육연구 | 12 | 1 | 2012 | 교과교육학

장애 통합교육 경험 유무에 따른 일반유아의 장애 이해의 차이 및 통합학급 상호작용의 실제

유아교육·보육복지연구 | 16 | 2 | 2012 | 사회과학교육