협력 교수

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 교수/학습법

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.92179

STNet ID : 1002834

한자 : 協力敎授
영어 : co-teaching

d04-03 교수/학습법

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

협력 수업 () [ 協力授業 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

교수법 () [ 敎授法 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d04-03 교수/학습법 교수/학습법

팀티칭 [team teaching]

R1:개념적

hasAgent ((행위)주체자)

 

a01-06 인간(직업/지위/역할) 인간(직업/지위/역할)

특수체육 협력교사 () [ 特殊體育協力敎師 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

통합교육 (특수교육) [ 統合敎育 ]

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

교수 모형 [ 敎授模型 ]

RT (관련어)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

원어민 보조 교사 () [ 原語民補助敎師 ]

R2:기능적

isMethodOf (방법/기법의 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d02-01 사회제도 사회제도

특수교육 () [ 特殊敎育 ]

N3:사례

hasInstance (사례)

 

 

스테이션 교수

hasInstance (사례)

 

 

대안교수

hasInstance (사례)

 

 

평행교수

학습장애 학생 교육에 대한 통합학급교사의 인식

Inclusive-Class Teacher’s Recognition on Educating Students with Learning Disabilities

특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

통합학급에서 유아교사와 유아특수교사의 협력교수에 대한 연구

A Study on the Cooperative Teaching between Early Childhood Teachers and Early Childhood Special Education Teachers in the Inclusive Classroom

유아특수교육연구 | 10 | 3 | 2010 | 교육학

학습장애에 대한 초, 중등학교 일반교사의 인식

A Survey on the Perception of Learning Disabilities in Teachers of General Elementary and Middle School

특수교육재활과학연구 | 51 | 3 | 2012 | 기타사회과학

초등특수교육에 있어서의 협력교수 실태 및 교사의 인식

Circumstance and Teacher's Recognition of Co-teaching in Elementary Special Education

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

초등특수교육에 있어서의 협력교수 실태 및 교사의 인식

Circumstance and Teacher's Recognition of Co-teaching in Elementary Special Education

특수아동교육연구 | 12 | 2 | 2010 | 교육학

초등학교 미술교육에서 팀티칭 사례연구 - 미술교육전문가, 미술가, 학급교사의 파트너십에 기초한 공공미술 수업 -

Team teaching in Elementary Art Education: The Partnership for Public Art Lessons among the Art Educator, the Artist, and the Classroom Teacher

미술교육연구논총 | 28 | 0 | 2010 | 예술교육학

초등학교 미술교육에서 팀티칭 사례연구 - 미술교육전문가, 미술가, 학급교사의 파트너십에 기초한 공공미술 수업 -

Team teaching in Elementary Art Education: The Partnership for Public Art Lessons among the Art Educator, the Artist, and the Classroom Teacher

미술교육연구논총 | 28 | 0 | 2010 | 예술교육학

통합교육의 효율적 정착을 위한 특수학교 교육과정의 개선 방향 연구

A Study on Special School Curriculum Improvement in The Full Inclusion for Students with Special Needs

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

통합교육의 효율적 정착을 위한 특수학교 교육과정의 개선 방향 연구

A Study on Special School Curriculum Improvement in The Full Inclusion for Students with Special Needs

지적장애연구 | 12 | 1 | 2010 | 사회과학일반

협력교수가 초등학교 지적장애아동의 문제행동과 수업참여행동 및 교사와 일반아동의 인식에 미치는 영향

The Effects of Co-teaching on Problem and Participation Behaviors of Children with Intellectual and Teacher's and Children's Perception

지적장애연구 | 13 | 3 | 2011 | 사회과학일반

협력교수에 대한 초등학교 일반교사와 특수교사의 인식

The Perceptions of General Teachers’ and Special Teachers toward Collaborative Instruction in the Elementary School

시각장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육

통합교육 실제에서의 (유아)특수교사의 협력교수 인식에 관한 질적 연구 - Heider의 귀인이론 중심 -

Awareness Regarding Collaborative Teaching in the Inclusive Education Setting - In the Heider's Attribution Theory -

지적장애연구 | 14 | 2 | 2012 | 사회과학일반

통합교육상황에서의 협력교수에 대한국내 학술지 수록 연구 동향 분석

Research Trends of Korean Academic Journals about Co-Teaching in Inclusive Education Settings

특수교육 | 10 | 3 | 2011 | 특수교육

협력교수가 초등학생의 국어과 학업성취도, 수업선호도, 수업참여도에 미치는 영향

The Effects of Co-teaching on Elementary School students' Academic Achievement, Class Preference, and Class Participation in Korean Language

학습장애연구 | 8 | 2 | 2011 | 교육학

특수교육 전공 대학원생의 협력교수에 관한 인식

An Investigation of Special Education Graduate Students’ Perception on Co-teaching for Special and Regular Education Integration

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 3 | 2010 | 교육학

특수교육 전공 대학원생의 협력교수에 관한 인식

An Investigation of Special Education Graduate Students’ Perception on Co-teaching for Special and Regular Education Integration

특수교육저널:이론과 실천 | 11 | 3 | 2010 | 교육학