초등학교 통합 체육수업을 위한 생태학적 평가목록의 타당화 연구
A Study on the Validity of an Ecological Assessment for Inclusive Physical Education on Elementary School
특수교육재활과학연구 |
49 |
4 |
2010 |
기타사회과학
초등학교 통합 체육수업을 위한 생태학적 평가목록의 타당화 연구
A Study on the Validity of an Ecological Assessment for Inclusive Physical Education on Elementary School
특수교육재활과학연구 |
49 |
4 |
2010 |
기타사회과학
자폐 학생 개별화 교육 프로그램이 적용된 통합체육 수업에 관한 사례연구
Case Study of Inclusive Physical Education with Individualized Educational Program for Students with Autism
한국특수체육학회지 |
20 |
1 |
2012 |
특수/장애인체육
통합체육수업 참가 장애대학생들의 부정적 지각과 대처 방식
The Relationship between Negative Perception and Coping Style in Students with Disabilities Participating in Inclusive Physical Education
한국특수체육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
특수/장애인체육
통합체육수업 참가 장애대학생들의 부정적 지각과 대처 방식
The Relationship between Negative Perception and Coping Style in Students with Disabilities Participating in Inclusive Physical Education
한국특수체육학회지 |
18 |
1 |
2010 |
특수/장애인체육
장애학생들의 통합체육 스트레스 조절기제로서의 강인성
Hardness as a Stress Control Mechanism in Inclusive Physical Education for Students with Disability
한국스포츠심리학회지 |
21 |
1 |
2010 |
체육
장애학생들의 통합체육 스트레스 조절기제로서의 강인성
Hardness as a Stress Control Mechanism in Inclusive Physical Education for Students with Disability
한국스포츠심리학회지 |
21 |
1 |
2010 |
체육
통합체육수업에서의 교수적 수정 중재가 장애학생의 문제행동과 수업참여행동, 신체활동에 미치는 효과
Effects of Instructional Adaptation Intervention on the Problem Behaviors, Class Participation, and Physical Activities of Students with Intellectual Disability in Inclusive Physical Education Class
한국특수체육학회지 |
20 |
2 |
2012 |
특수/장애인체육
초등학교 통합체육수업에서 지적장애학생의 수업소외 극복을 위한 수업모형 개발
Development of Instructional Model for Overcoming Alienation in Inclusive Physical Education Class in Elementary School Students with Intellectual Disability
한국초등체육학회지 |
18 |
2 |
2012 |
체육