통합 체육

연구분야 : G100100 예술체육 > 체육 > 체육일반

클래스 : 신체운동/행동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.95091

한자 : 統合體育
영어 : inclusive physical education

b01-05 신체운동/행동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

통합교육 (특수교육) [ 統合敎育 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-05 신체운동/행동 신체운동/행동

완전통합체육 [ 完全統合體育 ]

R1:개념적

isConceptOf (개념(전체))

 

b01-02 교육활동 교육활동
b01-02 교육활동 / d04-01 기법/방식 기법/방식

통합 체육 교육 [ 統合體育敎育 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

b01-02 교육활동 교육활동

통합체육수업 [ 統合體育修業 ]

장애인스포츠 영상매체를 활용한 체육수업이 중학생의 장애인에 대한 태도에 미치는 영향

The Effects of Physical Education Class with the Aid of Disability Sports Audio-Video Materials on Middle School Students' Attitudes Towards People with Disabilities

한국특수체육학회지 | 19 | 3 | 2011 | 특수/장애인체육

체육계열 대학생들의 특수체육 교과수업 체험 연구

The Study on the Experience of the Adapted Physical Activity Curriculum for University Students Majoring Physical Education

한국체육교육학회지 | 17 | 2 | 2012 | 체육교육학

정상화 원리에 기반한 일반학교 통합체육문화의 문제점과 장애학생의 실존성 탐색

Problems of Inclusive Physical Education and Existence of Students with Disabilities Based on Normalization

한국특수체육학회지 | 18 | 2 | 2010 | 특수/장애인체육

정상화 원리에 기반한 일반학교 통합체육문화의 문제점과 장애학생의 실존성 탐색

Problems of Inclusive Physical Education and Existence of Students with Disabilities Based on Normalization

한국특수체육학회지 | 18 | 2 | 2010 | 특수/장애인체육

통합학급 체육과 게임 수업에서 장애학생을 위한 일반학생의 규칙 수정 분석

An Analysis of Game Rules Modified by General Children in an Inclusive Physical Education Class

특수교육학연구 | 47 | 2 | 2012 | 교육학

학급차원의 긍정적 행동지원이 통합체육수업 시 장애학생의 수업행동, 교사와의 상호작용, 신체활동에 미치는 효과

Effect of Class-Wide Positive Behavior Support on the Class Behavior, Interaction Behavior with Teacher, and Physical Activities of Disabled Students in Inclusive P.E. Class

한국특수체육학회지 | 19 | 3 | 2011 | 특수/장애인체육

통합체육에 관한 국내 학술 연구동향 분석: 2005-2010

Analysis on Academic study Trend of Inclusive Physical Education in Korea

교사교육연구 | 50 | 2 | 2011 | 교사교육

자율성지지에 기반을 둔 통합 체육활동이 중학생의 기본 심리적 욕구와 정서·행동적 참여에 미치는 효과

Effects of Autonomy Support Intervention Implemented in Inclusive Physical Activity on Basic Psychological Needs and Behavioral- Emotional Engagement of Middle School Students

특수아동교육연구 | 12 | 1 | 2010 | 교육학

자율성지지에 기반을 둔 통합 체육활동이 중학생의 기본 심리적 욕구와 정서·행동적 참여에 미치는 효과

Effects of Autonomy Support Intervention Implemented in Inclusive Physical Activity on Basic Psychological Needs and Behavioral- Emotional Engagement of Middle School Students

특수아동교육연구 | 12 | 1 | 2010 | 교육학