다문화가정 학습자를 위한 국어교육 방안-초등학교 저학년의 표현교육을 중심으로-
The Korean language education method for the child of the multicultural family : Around the expression education of the lower grades of primary school
다문화콘텐츠연구 |
11 |
2011 |
기타사회과학일반
뮤직비디오를 활용한 창의적 글쓰기 학습이 한국어 쓰기 능력 향상에 미치는 효과
The Effect of Creative Writing Learning Using A Music Video on Improvement of Korean Written Skills
한국언어문학 |
82 |
2012 |
한국어와문학
영어 듣기능력 향상을 위한 딕토글로스(dictogloss)
A Study on Improving English Listening Skills through Dictogloss Practice
언어학 연구 |
20 |
2011 |
기타언어학
마인드맵을 활용한 독서 일기 지도가 지체장애 초등학생의 쓰기 능력과 태도에 미치는 효과
The Effect of Reading Diary Using Mind Map on Writing Skills and Attitude of Elementary Students with Physical Disabilities
특수아동교육연구 |
14 |
1 |
2012 |
교육학
쓰기 지식, 쓰기 동기, 자기조절학습전략 및 쓰기 능력간의 구조적 관계
The Relationship among Writing Knowledge, Motivation, Self-Regulated Learning Strategies and Writing Abilities
초등교육연구 |
24 |
1 |
2011 |
교육학
다문화가정 아동의 언어능력 연구 - 초등학교 1, 2, 3학년을 중심으로
A Study on Children's Language Abilities of Multicultural Families. - focuse on Elementary 1, 2, 3 grade students
새국어교육 |
92 |
2012 |
국어교육
장르별 글쓰기 수업의 Dicto-Comp적용 연구 -외국어로서 한국어 중급 학습자를 대상으로-
A Research on Apply Dicto-Comp in Korean Writing Class According to Genre for Intermediate Student as Foreign Language
한국어교육 |
21 |
2 |
2010 |
한국어와문학
장르별 글쓰기 수업의 Dicto-Comp적용 연구 -외국어로서 한국어 중급 학습자를 대상으로-
A Research on Apply Dicto-Comp in Korean Writing Class According to Genre for Intermediate Student as Foreign Language
한국어교육 |
21 |
2 |
2010 |
한국어와문학
쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향
A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement
작문연구 |
10 |
2010 |
한국어와문학
쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향
A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement
작문연구 |
|
10 |
2010 |
한국어와문학
학령기 다문화가정 아동의 쓰기 능력 연구
A Study of the Writing Abilities of School-age Children from Multicultural Families
언어치료연구 |
21 |
3 |
2012 |
교육학
도시와 농촌지역 중학생들의 쓰기 능력에 관한 비교 분석
The Analysis of Writing ability of Middle School Students living the urban and rural in each
새국어교육 |
86 |
2010 |
국어교육
도시와 농촌지역 중학생들의 쓰기 능력에 관한 비교 분석
The Analysis of Writing ability of Middle School Students living the urban and rural in each
새국어교육 |
|
86 |
2010 |
국어교육
정보그림책 혹은 이야기그림책을 활용한 문학프로그램이 유아의 쓰기능력과 사회적 유능감에 미치는 영향
The Effects of the Literature Program using Information Picture Book or Narrative Picture Book Activities on Preschoolers' Writing Ability and Social Competence
한국영유아보육학 |
67 |
2011 |
사회복지학
중학생의 문단 쓰기 지식과 인식이 쓰기 수행에 미치는 영향
The Effects of Paragraph Knowledge and Paragraph Recognition on Writing Proficiency of Middle School Student
청람어문교육 |
43 |
2011 |
국어교육
문형확장학습 프로그램이 쓰기 학습부진아동의 쓰기능력에 미치는 효과
The Effects of a Sentence Pattern Extension Program on the Writing Ability of Writing Underachievers
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
문형확장학습 프로그램이 쓰기 학습부진아동의 쓰기능력에 미치는 효과
The Effects of a Sentence Pattern Extension Program on the Writing Ability of Writing Underachievers
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
중학생의 쓰기성취목표지향성, 쓰기효능감 및 쓰기능력 관계 분석
Relation between writing achievement goal orientations and writing ability of middle school students: The mediating effect of writing self-efficacy
교육심리연구 |
26 |
2 |
2012 |
교육학
중학생의 쓰기 상위인지 지식의 구성 요인 분석
A Study on the Factors of Middle School Students' Metacognitive Awareness About Writing
교육과정평가연구 |
15 |
1 |
2012 |
교육학
언어경험접근법을 활용한 요리활동이 유아의 쓰기능력과 언어표현능력에 미치는 영향
The Effects of the Language Experience Approach through Cooking Activities on Young Children’s Writing Ability and Linguistic Expression Ability
한국영유아보육학 |
71 |
2012 |
사회복지학
텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -
Correlation of Textuality with Writing Ability
국어교육연구 |
47 |
2010 |
한국어와문학
텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -
Correlation of Textuality with Writing Ability
국어교육연구 |
|
47 |
2010 |
한국어와문학
5학년 아동들의 수학적 의사소통 능력에 관한 사례 연구 - 말하기, 쓰기 능력을 중심으로 -
A Case Study on 5th Graders' Mathematical Communication Ability - Focused on Speaking and Writing Abilities -
한국학교수학회논문집 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
5학년 아동들의 수학적 의사소통 능력에 관한 사례 연구 - 말하기, 쓰기 능력을 중심으로 -
A Case Study on 5th Graders' Mathematical Communication Ability - Focused on Speaking and Writing Abilities -
한국학교수학회논문집 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
정신지체학생의 읽기와 쓰기 능력에 대한 연구
Study to Reading and Writing Ability of Students with Mental Retardation
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
문자 제시가 초등학교 3학년 학생들의 듣기, 쓰기 및 의미인지에 미치는 영향
The Effect of Text Augmentation on Third Graders' Listening, Writing and Recognition of Classroom English Words
언어과학 |
17 |
3 |
2010 |
언어학
문자 제시가 초등학교 3학년 학생들의 듣기, 쓰기 및 의미인지에 미치는 영향
The Effect of Text Augmentation on Third Graders' Listening, Writing and Recognition of Classroom English Words
언어과학 |
17 |
3 |
2010 |
언어학
다독이 중학생의 영어 쓰기능력에 미치는 영향 연구
The effect of extensive reading on improving middle school students' writing ability
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
다독이 중학생의 영어 쓰기능력에 미치는 영향 연구
The effect of extensive reading on improving middle school students' writing ability
영어교과교육 |
9 |
3 |
2010 |
영어교육
차기 초등 국어과 교육과정 쓰기 영역 내용 체계의 방향
A Study on the Improvement for the Writing Area Contents System of Next Korean Language Curriculum for Elementary School
청람어문교육 |
43 |
2011 |
국어교육
쓰기 지식과 쓰기 동기가 중학생의 설명문 쓰기 능력에 미치는 영향
The Effects of Writing Knowledge and Writing Motivation on Writing Proficiency for Expository Text of Korean Middle School Students
새국어교육 |
84 |
2010 |
국어교육
쓰기 지식과 쓰기 동기가 중학생의 설명문 쓰기 능력에 미치는 영향
The Effects of Writing Knowledge and Writing Motivation on Writing Proficiency for Expository Text of Korean Middle School Students
새국어교육 |
|
84 |
2010 |
국어교육
과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과
Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과
Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
감상문 표현활동이 쓰기학습장애 학생의 쓰기능력 향상에 미치는 효과
The effects of the book review activities on writing abilities of students with learning disabilities
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
감상문 표현활동이 쓰기학습장애 학생의 쓰기능력 향상에 미치는 효과
The effects of the book review activities on writing abilities of students with learning disabilities
학습장애연구 |
7 |
2 |
2010 |
교육학
한국과 일본 만 3, 4, 5세 유아의 연령, 성, 소득수준에 따른 읽기, 쓰기 능력
A Study on the Reading and Writing Abilities of Three, Four, and Five-Year-Old Korean and Japanese Children According to Age, Gender, and Family Income
육아지원연구 |
5 |
2 |
2010 |
유아교육
한국과 일본 만 3, 4, 5세 유아의 연령, 성, 소득수준에 따른 읽기, 쓰기 능력
A Study on the Reading and Writing Abilities of Three, Four, and Five-Year-Old Korean and Japanese Children According to Age, Gender, and Family Income
육아지원연구 |
5 |
2 |
2010 |
유아교육
읽기 활동을 통합한 자기조절 쓰기전략 교수가 쓰기 능력 및 자기효능감에 미치는 영향
The Effects of Self-Regulated Strategy Development(SRSD) Writing Instruction on Writing Abilities and Self-Efficacy
학습장애연구 |
7 |
1 |
2010 |
교육학
읽기 활동을 통합한 자기조절 쓰기전략 교수가 쓰기 능력 및 자기효능감에 미치는 영향
The Effects of Self-Regulated Strategy Development(SRSD) Writing Instruction on Writing Abilities and Self-Efficacy
학습장애연구 |
7 |
1 |
2010 |
교육학
애니메이션을 활용한 초등 영어 쓰기 지도 효과 연구
The effects of the writing instruction using animations
영어어문교육 |
18 |
2 |
2012 |
영어와문학