동작언어 분석을 통한 영상도식의 신체화 연구 척도 도식을 중심으로
A Study of Human Body Language: Embodiment of Image Schema
언어와언어학 |
48 |
2010 |
언어학
동작언어 분석을 통한 영상도식의 신체화 연구 척도 도식을 중심으로
A Study of Human Body Language: Embodiment of Image Schema
언어와언어학 |
|
48 |
2010 |
언어학
다의어와 다면어의 변별 기준과 의미 특성
Discriminating Criteria of Polysemous and Multi-Faceted Words and Their Properties of Meaning.
언어과학연구 |
58 |
2011 |
언어학
토론 프레임의 인지언어학적 연구
A Study on the ‘Discussion Frame’ based on Cognitive Linguistics
한국어 의미학 |
36 |
2011 |
한국어와문학
기도하는 원폭도시 나가사키 로컬리티의 다의성 생성 고찰
A Study on Locality of Praying Atomic Bomb City, Nagasaki
일본어문학 |
54 |
2011 |
일본어와문학
어휘의미론과 인지언어학
Lexical Semantics and Cognitive Linguistics.
한국어학 |
49 |
2010 |
한국어와문학
어휘의미론과 인지언어학
Lexical Semantics and Cognitive Linguistics.
한국어학 |
49 |
|
2010 |
한국어와문학
은유를 통한 ‘기쁨’의 이해
Understanding “Happiness” through a Study of its Metaphors
인간연구 |
20 |
2011 |
철학
Metapherntheorien in der Linguistik ― von Substitution zur konzeptuellen Metapher
독어독문학 |
51 |
1 |
2010 |
독일어와문학
Metapherntheorien in der Linguistik ― von Substitution zur konzeptuellen Metapher
독어독문학 |
51 |
1 |
2010 |
독일어와문학
문맥주의와 ‘문맥’에 관한 고찰
Contextualism and a Reflection on the Notions of ‘Context’
언어과학 |
17 |
3 |
2010 |
언어학
문맥주의와 ‘문맥’에 관한 고찰
Contextualism and a Reflection on the Notions of ‘Context’
언어과학 |
17 |
3 |
2010 |
언어학
수사학적 문법의 인지적 토대
Cognitive Foundation of Rhetorical Grammar
청람어문교육 |
44 |
2011 |
국어교육
Отражение этнической ментальности в русском языке
Ethnic mentality and the Russian language: Studies in Linguistics xx
슬라브어 연구 |
16 |
2 |
2011 |
러시아어와문학
과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구
A Study on the Simulation Process of Science Writing
청람어문교육 |
42 |
2010 |
국어교육
과학 글쓰기의 시뮬레이션 과정 연구
A Study on the Simulation Process of Science Writing
청람어문교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
영어 전치사 on과 이탈리아어 전치사 su의 인지언어학적 고찰
A Cognitive Linguistic Study on the English Preposition on and the Italian Preposition su.
언어과학연구 |
61 |
2012 |
언어학
인지언어학에 기초한 한국어 공간 개념 부사격 조사의 교육 내용 기술 방안 연구 -‘에’, ‘에서’, ‘로’를 중심으로-
A Study on the Description Methods of the Adverbial Case Particles for Korean Education Based on Cognitive Linguistics
어문학 |
112 |
2011 |
한국어와문학
어휘 수업 개선을 위한 추상어 교육 방안 연구
A Study on the Teaching Methods of Abstract Vocabulary for the Improvement of Vocabulary Class
우리말교육현장연구 |
5 |
2 |
2011 |
국어교육
국가 중심화의 표상, ‘국민교육헌장’의 은유 분석
Analysis of Metaphor in the Charter of National Education, Representaion of National Centralization
한국민족문화 |
36 |
2010 |
기타인문학
국가 중심화의 표상, ‘국민교육헌장’의 은유 분석
Analysis of Metaphor in the Charter of National Education, Representaion of National Centralization
한국민족문화 |
|
36 |
2010 |
기타인문학
개념적 혼성 이론에 기초한 한국어 의미구성
Meaning Construction in Korean based on Conceptual Blending Theory
어문학 |
116 |
2012 |
한국어와문학
反者道之动:《老子》反义词研究
A Study of antonyms in "Lao-tzu"
외국학연구 |
14 |
2 |
2010 |
기타인문학
反者道之动:《老子》反义词研究
A Study of antonyms in "Lao-tzu"
외국학연구 |
14 |
2 |
2010 |
기타인문학
한국어 합성어에 나타난 동기화 양상
Song Hyeon-ju: Cognitive Motivation of Korean Compound
한글 |
289 |
2010 |
한국어와문학
한국어 합성어에 나타난 동기화 양상
Song Hyeon-ju: Cognitive Motivation of Korean Compound
한글 |
|
289 |
2010 |
한국어와문학
시편 23장의 개념적 은유
가톨릭신학 |
20 |
2012 |
가톨릭신학
인지언어학에 기반을 둔 관용 표현 교육 연구
Teaching of Idiomatic Expressions Based on Cognitive Lingusitcs
중등교육연구 |
59 |
3 |
2011 |
교육학
동기화에 기반을 둔 단어 형성법 교육
Teaching of Word Formation Based on Motivation
한국어 의미학 |
33 |
2010 |
한국어와문학
동기화에 기반을 둔 단어 형성법 교육
Teaching of Word Formation Based on Motivation
한국어 의미학 |
33 |
|
2010 |
한국어와문학
關於漢語動詞“著”多義性的認知解析
중국언어연구 |
32 |
2010 |
중국어와문학
關於漢語動詞“著”多義性的認知解析
중국언어연구 |
|
32 |
2010 |
중국어와문학
연결어미 ‘-고’의 다의적 쓰임에 대한 인지적 해석
A Cognitive Analysis of the Polysemous Use of Connective ‘-ko’ in Korean.
언어과학연구 |
58 |
2011 |
언어학
체험주의적, 인지언어학적 관점으로 본 일본어교수법과 교재분석 -TPR교수법과『生き生き日本語』를 중심으로-
An Analysis of Text and Japanes Language Education from a Viewpoint of Cognitive Semantics and Experialism -Focusing on TPR and Iki Iki Nihongo
일어일문학 |
46 |
2010 |
일본어와문학
체험주의적, 인지언어학적 관점으로 본 일본어교수법과 교재분석 -TPR교수법과『生き生き日本語』를 중심으로-
An Analysis of Text and Japanes Language Education from a Viewpoint of Cognitive Semantics and Experialism -Focusing on TPR and Iki Iki Nihongo
일어일문학 |
|
46 |
2010 |
일본어와문학
인지언어학의 관점에서 본 문법 교육 과정의 개선 방향
Implications of Cognitive Linguistics for Curriculum Development of Grammar
한국어 의미학 |
34 |
2011 |
한국어와문학
‘달리다’에 나타난 이동 사건의 의미 속성
The semantic components of the motion event in Korean focusing on ‘dalida’.
한국어 의미학 |
38 |
2012 |
한국어와문학
인지언어학에 기반을 둔 비유 교육 내용 연구
A study on contents of figure based on cognitive linguists
한국어 의미학 |
38 |
2012 |
한국어와문학
공간 은유의 구조에 대한 한․중 비교 연구 -어휘소 ‘마음(心)’을 중심으로-
A comparative study on the structure of spatial metaphors in Korean and Chinese focused on lexeme of ‘mind’
한국어 의미학 |
37 |
2012 |
한국어와문학
민간 모형의 의미 특성
Semantic Properties of Folk Models
한글 |
294 |
2011 |
한국어와문학
감정의 그릇 영상 도식적 양상과 의미특성
Container Image-schematic Working Aspects of Eight Basic Emotions and Their Semantic Properties
國語學 |
57 |
2010 |
한국어와문학
감정의 그릇 영상 도식적 양상과 의미특성
Container Image-schematic Working Aspects of Eight Basic Emotions and Their Semantic Properties
國語學 |
|
57 |
2010 |
한국어와문학
시뮬레이션 모형에 의한 한국어 보조동사의 의미 해석 과정 연구
A study on the process of interpreting Korean dependent-verbs based on simulation semantics
한국어 의미학 |
31 |
2010 |
한국어와문학
시뮬레이션 모형에 의한 한국어 보조동사의 의미 해석 과정 연구
A study on the process of interpreting Korean dependent-verbs based on simulation semantics
한국어 의미학 |
31 |
|
2010 |
한국어와문학
범주화의 고전이론과 원형이론 비교연구
Comparative Study of Classical Theory and Prototype Theory of the Categorization
언어과학 |
17 |
4 |
2010 |
언어학
범주화의 고전이론과 원형이론 비교연구
Comparative Study of Classical Theory and Prototype Theory of the Categorization
언어과학 |
17 |
4 |
2010 |
언어학
인지언어학 연구 방법론
Methodology of Cognitive Linguistics Research
우리말연구 |
27 |
2010 |
한국어와문학
인지언어학 연구 방법론
Methodology of Cognitive Linguistics Research
우리말연구 |
|
27 |
2010 |
한국어와문학
로버트 프로스트 시에 나타난 개념적 혼성이론 연구
A Study on Conceptual Blending Theory in the Poetry of Robert Frost
영어영문학연구 |
53 |
4 |
2011 |
영어와문학
몸과 마음의 상관성: 신체적 경험에 근거한 개념과 언어 표현 -감정 표현을 중심으로-
The correlation between body and mind : concepts and language xpressions based on bodily experience -Centered on emotional expressions-
인문학연구 |
19 |
2011 |
기타인문학
인지언어학과 TPR교수법에 의한 한국어 교육 활용방안 고찰-다의어 ‘잡다’를 중심으로-
A Study on the Utilization of Cognitive Linguistics and TPR Teaching Methods for Korean Language Education -Focusing on Polysemy Verb ‘japta’
한국언어문화학 |
7 |
1 |
2010 |
한국어교육학
인지언어학과 TPR교수법에 의한 한국어 교육 활용방안 고찰-다의어 ‘잡다’를 중심으로-
A Study on the Utilization of Cognitive Linguistics and TPR Teaching Methods for Korean Language Education -Focusing on Polysemy Verb ‘japta’
한국언어문화학 |
7 |
1 |
2010 |
한국어교육학
The Utilization of Metaphor by Pre-Socratic Monistic Philosophers
언어과학 |
17 |
4 |
2010 |
언어학
The Utilization of Metaphor by Pre-Socratic Monistic Philosophers
언어과학 |
17 |
4 |
2010 |
언어학
동사 ‘걸다’의 인지의미 연구
A Study on the Korean Verb “Geol-Da”’s Cognitive Meaning
한국어 의미학 |
32 |
2010 |
한국어와문학
동사 ‘걸다’의 인지의미 연구
A Study on the Korean Verb “Geol-Da”’s Cognitive Meaning
한국어 의미학 |
32 |
|
2010 |
한국어와문학