근접 발달 영역

연구분야 : B120900 사회과학 > 교육학 > 교육인류학

클래스 : 상태/상황
패턴

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105637

STNet ID : 1003370

한자 : 近接發達領域
영어 : Zone of Proximal Development

c03-01 상태/상황

e02-02 패턴

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

근접 발달 지대

UF (비우선어)

 

 

근접 발달 영역 지대 ()

UF (비우선어)

약어

 

ZPD

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

e02-02 패턴 패턴

발달 단계 [ 發達段階 ]

R1:개념적

isBaseFor (근거.토대의 대상)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

역동적 평가 () [ 力動的評價 ]

R2:기능적

isAdvocatedBy (주창자)

 

y01-01 실존인물 실존인물

비고츠키 [Vygotsky, Lev Semenovich]

사회적 상호작용을 활용한 재외동포 아동 한국어 교육 방안

A Study on Korean Language Teaching Method Using Social Interaction

이중언어학 | 42 | 2010 | 언어학

사회적 상호작용을 활용한 재외동포 아동 한국어 교육 방안

A Study on Korean Language Teaching Method Using Social Interaction

이중언어학 | | 42 | 2010 | 언어학

초등 저학년을 위한 문식성 교육

Literacy education for early grades of elementary school

한국초등국어교육 | 42 | 2010 | 국어교육

초등 저학년을 위한 문식성 교육

Literacy education for early grades of elementary school

한국초등국어교육 | | 42 | 2010 | 국어교육

An Investigation on Early Children's Initial Literacy Stage of English and Korean in ZPD

외국학연구 | 17 | 2011 | 기타인문학

An Investigation on Early Children's Initial Literacy Stage of English and Korean in ZPD

외국학연구 | 17 | 2011 | 기타인문학

Vygotsky의 사회문화이론에 근거한 한국어교육 교수-학습 방안 연구

A Study on the Methodologies of Teaching-Learning of Korean Education on the base of sociocultural Theory from Vygotsky approach

교육종합연구 | 10 | 3 | 2012 | 교육학

Scaffolding을 적용한 민요수업 방안 고찰

A Study of the Folk Song Classes Applying Scaffolding

남북문화예술연구 | 9 | 2011 | 기타예술일반

Vygotsky의 사회문화이론에 근거한 한국어교육 교수-학습 방안 연구

A Study on the Methodologies of Teaching-Learning of Korean Education on the base of sociocultural Theory from Vygotsky approach

교육종합연구 | 10 | 3 | 2012 | 교육학

인지적 도제학습 기반 ICT 콘텐츠 스캐폴드 개발 모형 연구

A study on the Development of ICT Contents Scaffold Model based on Cognitive Apprenticeship

한국기술교육학회지 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

인지적 도제학습 기반 ICT 콘텐츠 스캐폴드 개발 모형 연구

A study on the Development of ICT Contents Scaffold Model based on Cognitive Apprenticeship

한국기술교육학회지 | 11 | 1 | 2011 | 교육학

모둠학습활동에서 또래 간 스케폴딩 탐구

A Study on Peer Scaffolding in Group Learning Activities - the case of school children in the upper grades -

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

모둠학습활동에서 또래 간 스케폴딩 탐구

A Study on Peer Scaffolding in Group Learning Activities - the case of school children in the upper grades -

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

방과 후 수업에서 근접발달영역을 고려한 수업이 학습태도와 문제해결력에 미치는 영향 연구 - 중학교 1학년 함수를 중심으로 -

A study of learning attitude and problem-solving abilities of middle school students in consideration of the Zone of Proximal Development at after school class

한국학교수학회논문집 | 14 | 4 | 2011 | 교육학

방과 후 수업에서 근접발달영역을 고려한 수업이 학습태도와 문제해결력에 미치는 영향 연구 - 중학교 1학년 함수를 중심으로 -

A study of learning attitude and problem-solving abilities of middle school students in consideration of the Zone of Proximal Development at after school class

한국학교수학회논문집 | 14 | 4 | 2011 | 교육학