사회과 교육과정

연구분야 : B120200 사회과학 > 교육학 > 교육과정

클래스 : 사회제도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105822

STNet ID : 1003529

한자 : 社會科敎育課程
영어 : Social Studies Curriculum

d02-01 사회제도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasSubject (주제)

 

d01-03 분과학문 분과학문

사회과 () [ 社會科 ]

R1:개념적

hasPhenomenon (현상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

사회과 수업 () [ 社會科授業 ]

RT (관련어)

 

y02-01 문헌명 문헌명

법과 사회 [ 法--社會 ]

사회과 예비교사의 젠더인식과 교사교육사회과 예비교사의 젠더인식과 교사교육

Social Studies Preservice Teachers?Perceptions of Gender and Teacher Education

사회과교육 | 50 | 1 | 2011 | 교육학

경제 용어가 초등학생의 경제 이해력 측정 결과에 미치는 영향

The Influence of Economic Terms on Test Results of Children's Economic Understanding

시민교육연구 | 43 | 2 | 2011 | 교육학

중학교 사회과 교과서에 나타난 저작권 교육 내용 분석 - 2009 개정 교육과정 교과서를 중심으로 -

The Analysis on the Contents of Copyright Education in Middle School Social Studies Textbooks -The focus on 2009 revised curriculum' textbooks -

사회과교육연구 | 19 | 3 | 2012 | 사회교육학

초등학교에서 도덕과와 사회과의 정치교육 내용의 비교에 관한 연구

A Study on the Comparison of Contents of Political Education in Moral Education and Social Studies Education of Elementary School

초등도덕교육 | 38 | 2012 | 윤리교육학

한국 청소년의 준법의식 함양을 위한 사회과 교육과정 개선에 관한 연구

A Study about Reforming the Social Studies Curriculum for promoting Law-abiding Consciousness of Korean Juveniles

법교육연구 | 5 | 1 | 2010 | 기타교육학

한국 청소년의 준법의식 함양을 위한 사회과 교육과정 개선에 관한 연구

A Study about Reforming the Social Studies Curriculum for promoting Law-abiding Consciousness of Korean Juveniles

법교육연구 | 5 | 1 | 2010 | 기타교육학

중학교 ‘사회’ 교과서에 나타난 사회학 관련 내용 분석 - 2007년 개정 교육과정 상의 ‘사회’ 교과서간 비교를 중심으로 -

An Analysis on Sociology-related Units in Social Studies Textbooks for the 7th Grade - Focused on Comparative Analysis between Textbooks of the Revised 2007 Curriculum -

사회과교육 | 49 | 2 | 2010 | 교육학

중학교 ‘사회’ 교과서에 나타난 사회학 관련 내용 분석 - 2007년 개정 교육과정 상의 ‘사회’ 교과서간 비교를 중심으로 -

An Analysis on Sociology-related Units in Social Studies Textbooks for the 7th Grade - Focused on Comparative Analysis between Textbooks of the Revised 2007 Curriculum -

사회과교육 | 49 | 2 | 2010 | 교육학

2007년 개정 교육과정에 따른 초등학교 3․4학년 사회 교과서의 문제점 탐색: 현장 교사들의 의견을 중심으로

Searching for Problems in Third and Fourth Grade Elementary Social Studies Textbooks According to the 2007 Revised National Curriculum: Focusing on School Teachers' Opinions

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

2007년 개정 교육과정에 따른 초등학교 3․4학년 사회 교과서의 문제점 탐색: 현장 교사들의 의견을 중심으로

Searching for Problems in Third and Fourth Grade Elementary Social Studies Textbooks According to the 2007 Revised National Curriculum: Focusing on School Teachers' Opinions

교과교육학연구 | 14 | 3 | 2010 | 교과교육학

지적장애학생을 위한 사회과 교수․학습 방법 분석 : 기본 교육과정과 공통교육과정의 교사용 지도서를 중심으로

Social Studies Teaching and Learning Methods for Students with Intellectual Disabilities : Focus on Teacher's Manual of Social Studies of the Basic Curriculum

지적장애연구 | 14 | 1 | 2012 | 사회과학일반

시각장애학교 사회과 교육과정 운영에 관한 교사인식 및 개선방안

A Study on Teachers' Perception and the Ways of Improvement on the Operation of Social Studies Curriculum in the Schools for the Visually Impaired

시각장애연구 | 26 | 1 | 2010 | 특수교육

시각장애학교 사회과 교육과정 운영에 관한 교사인식 및 개선방안

A Study on Teachers' Perception and the Ways of Improvement on the Operation of Social Studies Curriculum in the Schools for the Visually Impaired

시각장애연구 | 26 | 1 | 2010 | 특수교육

한국과 타이완의 초등 사회과 교육 비교 연구

Comparison in Curricula of Elementary Social Studies in Korea and Taiwan

학습자중심교과교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교과교육학

지체장애학교 사회과 교육과정에 관한 운영의 실태 및 교사의 인식

A Survey on Current Status and Teacher’s Perception of Social Studies Curriculum for Students with Physical Disabilities

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

사회과 교육과정에 대한 대안적 접근 논리 -‘생산’과 ‘소비’관점의 조화 -

Alternative Approach to Social Studies Curriculum -The Harmony of 'Production' and 'Consumption' Viewpoint-

사회과교육연구 | 18 | 2 | 2011 | 사회교육학

초등 사회과 역사학습을 위한 내용선정과 조직에 관한 새로운 이해

A New Understanding of the Content Selection and Organization for History Instruction in Elementary Social Studies

역사교육논집 | 49 | 2012 | 역사학

2011 개정 초등 사회과 교육과정의 비판적 검토

A Critical Review of the Revised Elementary School Social Studies Curriculum of 2011

사회과교육 | 51 | 3 | 2012 | 교육학

사회과 교육과정 패러다임의 전환을 위하여: 쟁점 중심 사회과 교육과정 담론에 대한 이론적 고찰

Toward paradigm shift in the social studies curriculum: A theoretical analysis of the issues-centered social studies curriculum discourses

중등교육연구 | 60 | 1 | 2012 | 교육학