학업성취 우수 중학교의 특성 분석 및 시사점- 사회과 수업 사례를 중심으로 -
Analysis and Implications of the Characteristics of Middle Schools with Good Academic Achievement - Focusing on the Cases of Social Studies Class -
시민교육연구 |
43 |
3 |
2011 |
교육학
학업성취 우수 초등학교의 특징과 그 함의- M 초등학교의 사회과 수업 사례를 중심으로 -
The Characteristics of Elementary School with High Academic Achievement and Their Implications -Focusing on the Case of Social Studies Class at M Elementary School
시민교육연구 |
42 |
3 |
2010 |
교육학
학업성취 우수 초등학교의 특징과 그 함의- M 초등학교의 사회과 수업 사례를 중심으로 -
The Characteristics of Elementary School with High Academic Achievement and Their Implications -Focusing on the Case of Social Studies Class at M Elementary School
시민교육연구 |
42 |
3 |
2010 |
교육학
사회과 신문 활용 수업에서 스토리텔링 기법 적용 방안 연구
A Study on the Way to Apply Storytelling for Social Studies Instruction by Newspaper In Education
교육문화연구 |
17 |
1 |
2011 |
기타교육학
블록타임제에 따른 수업 변화 : 고등학교 사회과·과학과 수업을 중심으로
Block scheduling and class change: The case of high school social studies and science class
교육과정연구 |
30 |
3 |
2012 |
교육학
교과교실제 도입으로 인한 사회과 교실환경과 수업의 변화
The Introduction of the Subject Classroom System and its Impact on Classroom Environment and Overall Class Patterns in Social Studies
사회과교육 |
50 |
4 |
2011 |
교육학
교생의 수업 관찰 및 면담을 통한 사회과 수업 관련 경험과 인식 연구
A Study on Student Teachers?Experiences and Understanding of Social Studies Instruction through Classroom Observation and Interview
사회과교육 |
50 |
1 |
2011 |
교육학
‘감정이입’을 활용한 사회과 수업 실천 전략
Strategies for Practicing Social Studies Class through ‘Empathy’
사회과교육 |
51 |
3 |
2012 |
교육학
초등 예비교사와 초임교사의 사회과 수업 관련 경험 및 인식에 대한 조사 연구
A Study on Student Teachers and Novice Teachers?Experiences and Understanding of Social Studies Instruction
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
초등 예비교사와 초임교사의 사회과 수업 관련 경험 및 인식에 대한 조사 연구
A Study on Student Teachers and Novice Teachers?Experiences and Understanding of Social Studies Instruction
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
문제중심학습(PBL)을 적용한 사회과 수업이 지적장애 학생들의 학업 성취도와 문제해결력에 미치는 영향
The Effects of Problem-Based Learning(PBL) on Academic Achievements and Problem Solving Skills for Students with Intellectual Disabilities
통합교육연구 |
5 |
1 |
2010 |
특수교육
문제중심학습(PBL)을 적용한 사회과 수업이 지적장애 학생들의 학업 성취도와 문제해결력에 미치는 영향
The Effects of Problem-Based Learning(PBL) on Academic Achievements and Problem Solving Skills for Students with Intellectual Disabilities
통합교육연구 |
5 |
1 |
2010 |
특수교육
블록타임제 중학교 사회수업의 구성형태에 대한 질적 사례연구- “일상적 최적화론”과 수업정책의 시사점을 중심으로 -
A Study on the Social Studies Classes of Block Scheduling
시민교육연구 |
43 |
2 |
2011 |
교육학
사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 이해
Understanding of the Social Studies Teachers' Capacities for Technology Integration
중등교육연구 |
58 |
2 |
2010 |
교육학
사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 이해
Understanding of the Social Studies Teachers' Capacities for Technology Integration
중등교육연구 |
58 |
2 |
2010 |
교육학
사회적 창의성 중심의 사회과 수업 탐색
A Study on Social Studies Instruction Focused on the 'Social Creativity'
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학
사회적 창의성 중심의 사회과 수업 탐색
A Study on Social Studies Instruction Focused on the 'Social Creativity'
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학
사회과 시각 예술 활용 수업이 창의적 사고력에 미치는 영향
The Effects of Social Studies Classes Using Visual Arts on Creative Thinking of High School Students
시민교육연구 |
44 |
3 |
2012 |
교육학
초임교사의 사회과 수업에서 나타나는 수업 전문성의 변화와 한계를 고려한 컨설팅의 방향
Changes and Limitations of Specialty for Social Studies Instruction of Beginning Teachers in Elementary School and the Ideal of Consulting
사회과교육 |
51 |
1 |
2012 |
교육학
사회과 교사의 테크놀로지 통합 역량의 강화: 연구문헌에 나타난 예비 교사 교육과정과 전문성개발 과정의 특징
Building Social Studies Teachers’ Capacities for Technology Integration into Classroom: The Characteristics of Pre-service Teacher Education and Professional Development Programs Based on Empirical Studies
사회과교육연구 |
18 |
2 |
2011 |
사회교육학