토지정보시스템 품질요인이 직무성과에 미치는 영향
The Affects of the Quality Factors of Land Information System on User's Aspect of Work Performance
부동산학보 |
47 |
2011 |
국제/지역개발
인터넷 쇼핑몰에서의 e-쿠폰 속성, 지각된 위험이 사용자 만족도를 매개로 인터넷쿠폰의 지속적 사용의도에 미치는 영향 - 쿠폰유형과 성별의 조절효과를 중심으로 -
Effects of E-coupon attributes, Perceived risk in Internet shopping malls on Intention to continuously use online coupons through the User satisfaction - moderating effects of coupon type and gender -
경영과 정보연구 |
30 |
2 |
2011 |
경영학
공공정보시스템 사용의 영향요인에 관한 연구 - 중앙행정기관 온-나라 시스템을 중심으로 -
Determinant Factors on Information System Use: The On-nara BPS of Korean Government
한국정책학회보 |
20 |
2 |
2011 |
정책학
중소기업용 전산회계프로그램의 사용자 만족도와 충성도 영향요인에 관한 연구 : 대학생과 현업 사용자의 비교를 중심으로
An Impact of Quality and IT Application Ability of Computerized Accounting Program on User Satisfaction and Loyalty : Focusing on Comparison between University Students and Accounting Staff
중소기업연구 |
33 |
4 |
2011 |
경영학
전자정부 사용자 만족도 영향요인과 정부신뢰: 국가보훈처 홈페이지를 중심으로
The Factors Affecting User Satisfaction on e-Government and Its Effects on Trust in Government: With Focus on Web Site of the Ministry of Patriots and Veterans Affairs
사회과학연구 |
37 |
2 |
2011 |
사회과학일반
전산세무회계프로그램의 지각된 회계정보품질이 사용자의 지속적 사용의도에 미치는 영향
An Impact of Quality of Computerized Tax Accounting Program on the Intention for Continued Use
회계와 정책연구 |
17 |
1 |
2012 |
회계학
사용성 요인이 스마트폰 사용자의 만족도와 충성도에 미치는 영향* : 사용 기간의 조절효과를 중심으로
Effects of Smartphones Usability on User’s Satisfaction and Loyalty: Focusing on Moderating Effect of Terms of Use
대한경영학회지 |
25 |
2 |
2012 |
경영학
대학 전산회계교육용 소프트웨어의 품질요인이 사용자만족도와 충성도에 미치는 영향:성별 조절효과를 중심으로
The Impact of Quality Factors of Computerized Accounting Software in University Education on the User Satisfaction and Loyalty: Focusing on Moderating Effect of Gender Difference
회계정보연구 |
30 |
1 |
2012 |
회계학
중소협력업체의 IT 기술품질과 사용자 만족도 간의 관계분석
An Analysis of the Relationship between IT Technological Quality and User Satisfaction of Small and Medium Sized Suppliers
Entrue Journal of Information Technology |
10 |
2 |
2011 |
경영학
CRM 활동의 선행변수 및 결과변수에 관한 구조적 모형의 검증: 금융기관에서 CRM 시스템 사용자의 평가를 중심으로
nalyses on Antecedents and Consequences of CRM Activities: Based on System Users' Evaluations in the Bank Industry
마케팅연구 |
25 |
2 |
2010 |
경영학
CRM 활동의 선행변수 및 결과변수에 관한 구조적 모형의 검증: 금융기관에서 CRM 시스템 사용자의 평가를 중심으로
nalyses on Antecedents and Consequences of CRM Activities: Based on System Users' Evaluations in the Bank Industry
마케팅연구 |
25 |
2 |
2010 |
경영학