말하기 평가

연구분야 : A110300 인문학 > 한국어와문학 > 국어교육

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107716

STNet ID : 1004904

한자 : --評價
영어 : Speaking assessment
동의어(UF) : 발화 평가
기타 : Speaking Test

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasSubject (주제)

 

b01-02 교육활동 교육활동

말하기 () [speaking]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-02 교육활동 교육활동

화법 교육 () [ 話法敎育 ]

RT (관련어)

 

 

듣기 평가 () [ --評價 ]

RT (관련어)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

쓰기 평가 () [ --評價 ]

RT (관련어)

 

d02-01 사회제도 사회제도

한국어능력시험 () [ 韓國語能力試驗 ]

말하기 평가에 구현된 한국어 초급 학습자의 의사소통 전략 양상

Aspects of Communication Strategies in Speaking Evaluation for Elementary KSL Learners

국어교육학연구 | 40 | 2011 | 한국어와문학

한국어 구어 문법 평가의 방향

A Study on the direction of evaluation of grammatical ability in Spoken Korean

문법 교육 | 15 | 2011 | 국어교육

정보전달 발표에 대한 평가 분석- 상하위 점수 분포자를 중심으로-

An Evaluation Analysis on the Speech for Explanation: Based on the High Core Presenters and Low Core Presenters.

한국어학 | 49 | 2010 | 한국어와문학

정보전달 발표에 대한 평가 분석- 상하위 점수 분포자를 중심으로-

An Evaluation Analysis on the Speech for Explanation: Based on the High Core Presenters and Low Core Presenters.

한국어학 | 49 | | 2010 | 한국어와문학

유아 언어 평가 루브릭 개발 연구: 만 5, 6세 유아들의 듣기․말하기를 중심으로

A study on the development of a rubric for language assessment on young children: focused on the listening and speaking of 5, 6 year old children

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

유아 언어 평가 루브릭 개발 연구: 만 5, 6세 유아들의 듣기․말하기를 중심으로

A study on the development of a rubric for language assessment on young children: focused on the listening and speaking of 5, 6 year old children

열린유아교육연구 | 15 | 6 | 2010 | 교육학

The automatic measurement of prosody in English pronunciation test

응용언어학 | 26 | 4 | 2010 | 언어학

The automatic measurement of prosody in English pronunciation test

응용언어학 | 26 | 4 | 2010 | 언어학

중학교 영어교사의 말하기평가 채점경향 분석

A Study on Middle School English Teachers' Rating Patterns of Speaking Test

언어과학 | 18 | 4 | 2011 | 언어학

귀납적 이분법 척도를 활용한 예비 영어교사의 영어말하기 평가 신뢰도와 효용성에 관한 연구

Exploring the Usefulness of Empirically-Based Binary Scale for Developing Pre-Service English Teachers' Expertise in Oral Assessment

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학

귀납적 이분법 척도를 활용한 예비 영어교사의 영어말하기 평가 신뢰도와 효용성에 관한 연구

Exploring the Usefulness of Empirically-Based Binary Scale for Developing Pre-Service English Teachers' Expertise in Oral Assessment

한국교원교육연구 | 27 | 3 | 2010 | 교육학