쓰기 평가

연구분야 : A110300 인문학 > 한국어와문학 > 국어교육

클래스 : 평가/분석

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107804

STNet ID : 1004954

한자 : --評價

d04-02 평가/분석

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

 

듣기 평가 () [ --評價 ]

RT (관련어)

 

d02-01 사회제도 사회제도

한국어능력시험 () [ 韓國語能力試驗 ]

RT (관련어)

 

d04-02 평가/분석 평가/분석

말하기 평가 () [ --評價 ]

R2:기능적

evaluates (평가 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

쓰기 () [writing]

텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -

Correlation of Textuality with Writing Ability

국어교육연구 | 47 | 2010 | 한국어와문학

텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -

Correlation of Textuality with Writing Ability

국어교육연구 | | 47 | 2010 | 한국어와문학

쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향

A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement

작문연구 | 10 | 2010 | 한국어와문학

쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향

A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement

작문연구 | | 10 | 2010 | 한국어와문학

논설문 평가에 나타난 국어교사의 평가 특성 및 편향 분석

The Rater Characteristics and Raters Bias in Korean Language Teacher's Persuasive Writing Assessment

교육과정평가연구 | 14 | 1 | 2011 | 교육학

Rasch 모형을 활용한 국어교사의 쓰기 평가 특성 분석-중학생 설명문 쓰기 평가를 중심으로-

The Feature Analysis of Korean Language Teacher’s Writing Assessment based on Rasch Model

국어교육학연구 | 37 | 2010 | 한국어와문학

Rasch 모형을 활용한 국어교사의 쓰기 평가 특성 분석-중학생 설명문 쓰기 평가를 중심으로-

The Feature Analysis of Korean Language Teacher’s Writing Assessment based on Rasch Model

국어교육학연구 | | 37 | 2010 | 한국어와문학

국어교사의 설명문 평가에 대한 모평균 추정과 평가 예시문 선정

A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Presume for Korean Language Teachers’ Expository Writing Assessment

우리어문연구 | 36 | 2010 | 한국어와문학

국어교사의 설명문 평가에 대한 모평균 추정과 평가 예시문 선정

A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Presume for Korean Language Teachers’ Expository Writing Assessment

우리어문연구 | | 36 | 2010 | 한국어와문학

평가자 일관성에 따른 설명문 평가 예시문 선정의 차이 연구

A Study on the differences of the anchor papers according the rater consistence

작문연구 | 14 | 2012 | 한국어와문학

한국어 자유 쓰기 평가 문항과 채점 기준 개발 연구

A Study on Developing Test Item and Rating Criteria for Free Writing in Korean

영주어문 | 23 | 2012 | 기타국문학

예비국어교사의 중학생 논설문 평가에서 발견되는 엄격성 및 일관성의 특성

The Feature Analysis of Pre-service Korean Language Teacher's Scoring Severity and Consistence in Assessing Persuasive Writing

국어교육학연구 | 43 | 2012 | 한국어와문학

국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석

The Analysis on Writing Assessment Self-Efficacy of in-service Teachers of Korean Language

청람어문교육 | 44 | 2011 | 국어교육

국가 수준 학업성취도 평가 개선을 위한 ‘쓰기’ 평가 이론의 정립

Establishment the Theory of Writing Assessment to Improve Nation-wide Achievement Test

국어교육 | 134 | 2011 | 한국어와문학

Rasch 모형을 활용한 국어교사의 채점 일관성 변화 양상 및 원인 분석 -중학생 서사문 채점을 중심으로-

The Analysis of the Korean Language Teacher's Scoring Consistence Change Using Rasch Measurement Model

우리어문연구 | 39 | 2011 | 한국어와문학

예비국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석

The Analysis of Writing Assessment Self-Efficacy in Pre-service Teachers of Korean Language

청람어문교육 | 42 | 2010 | 국어교육

예비국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석

The Analysis of Writing Assessment Self-Efficacy in Pre-service Teachers of Korean Language

청람어문교육 | | 42 | 2010 | 국어교육

디지털 시대 국어교사의 인지활동과 쓰기 평가의 상관 연구

A Study on the Correlation between Cognitive Activities of Korean Teachers and their Writing Assessment in the Digital Age

새국어교육 | 92 | 2012 | 국어교육

쓰기 평가 협의 과정에 나타난 쓰기 평가자의 인식 연구

Aspects on Awareness of Raters in Writing Assessment

국어교육학연구 | 44 | 2012 | 한국어와문학

예비 국어교사의 성별 및 학생 성별 인식에 따른 평가 차이 분석

An Analysis Study of Writing Assessment Differences on Gender and Gender Perception of Pre-service Korean Teachers

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

예비 국어교사의 성별 및 학생 성별 인식에 따른 평가 차이 분석

An Analysis Study of Writing Assessment Differences on Gender and Gender Perception of Pre-service Korean Teachers

교육과정평가연구 | 13 | 2 | 2010 | 교육학

국어교사의 성별에 따른 쓰기평가 특성 분석

The Characteristics Analysis of Korean Language Teacher's Gender on the Writing Assessment

교원교육 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

중학생 논설문 평가의 모평균 추정과 평가 예시문 선정

A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Estimation for Korean Language Teachers' Persuasive Writing Assessment

국어교육 | 131 | 2010 | 한국어와문학

중학생 논설문 평가의 모평균 추정과 평가 예시문 선정

A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Estimation for Korean Language Teachers' Persuasive Writing Assessment

국어교육 | | 131 | 2010 | 한국어와문학