텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -
Correlation of Textuality with Writing Ability
국어교육연구 |
47 |
2010 |
한국어와문학
텍스트성 발달과 쓰기 능력의 상관관계 - 초등학교 5학년 설명문 쓰기를 중심으로 -
Correlation of Textuality with Writing Ability
국어교육연구 |
|
47 |
2010 |
한국어와문학
쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향
A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement
작문연구 |
10 |
2010 |
한국어와문학
쓰기 과제 제시 방식이 쓰기 성취도에 미치는 영향
A Study on the Relations between Writing Assignment Type and Writing Achievement
작문연구 |
|
10 |
2010 |
한국어와문학
논설문 평가에 나타난 국어교사의 평가 특성 및 편향 분석
The Rater Characteristics and Raters Bias in Korean Language Teacher's Persuasive Writing Assessment
교육과정평가연구 |
14 |
1 |
2011 |
교육학
Rasch 모형을 활용한 국어교사의 쓰기 평가 특성 분석-중학생 설명문 쓰기 평가를 중심으로-
The Feature Analysis of Korean Language Teacher’s Writing Assessment based on Rasch Model
국어교육학연구 |
37 |
2010 |
한국어와문학
Rasch 모형을 활용한 국어교사의 쓰기 평가 특성 분석-중학생 설명문 쓰기 평가를 중심으로-
The Feature Analysis of Korean Language Teacher’s Writing Assessment based on Rasch Model
국어교육학연구 |
|
37 |
2010 |
한국어와문학
국어교사의 설명문 평가에 대한 모평균 추정과 평가 예시문 선정
A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Presume for Korean Language Teachers’ Expository Writing Assessment
우리어문연구 |
36 |
2010 |
한국어와문학
국어교사의 설명문 평가에 대한 모평균 추정과 평가 예시문 선정
A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Presume for Korean Language Teachers’ Expository Writing Assessment
우리어문연구 |
|
36 |
2010 |
한국어와문학
평가자 일관성에 따른 설명문 평가 예시문 선정의 차이 연구
A Study on the differences of the anchor papers according the rater consistence
작문연구 |
14 |
2012 |
한국어와문학
한국어 자유 쓰기 평가 문항과 채점 기준 개발 연구
A Study on Developing Test Item and Rating Criteria for Free Writing in Korean
영주어문 |
23 |
2012 |
기타국문학
예비국어교사의 중학생 논설문 평가에서 발견되는 엄격성 및 일관성의 특성
The Feature Analysis of Pre-service Korean Language Teacher's Scoring Severity and Consistence in Assessing Persuasive Writing
국어교육학연구 |
43 |
2012 |
한국어와문학
국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석
The Analysis on Writing Assessment Self-Efficacy of in-service Teachers of Korean Language
청람어문교육 |
44 |
2011 |
국어교육
국가 수준 학업성취도 평가 개선을 위한 ‘쓰기’ 평가 이론의 정립
Establishment the Theory of Writing Assessment to Improve Nation-wide Achievement Test
국어교육 |
134 |
2011 |
한국어와문학
Rasch 모형을 활용한 국어교사의 채점 일관성 변화 양상 및 원인 분석 -중학생 서사문 채점을 중심으로-
The Analysis of the Korean Language Teacher's Scoring Consistence Change Using Rasch Measurement Model
우리어문연구 |
39 |
2011 |
한국어와문학
예비국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석
The Analysis of Writing Assessment Self-Efficacy in Pre-service Teachers of Korean Language
청람어문교육 |
42 |
2010 |
국어교육
예비국어교사의 쓰기 평가 효능감 분석
The Analysis of Writing Assessment Self-Efficacy in Pre-service Teachers of Korean Language
청람어문교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
디지털 시대 국어교사의 인지활동과 쓰기 평가의 상관 연구
A Study on the Correlation between Cognitive Activities of Korean Teachers and their Writing Assessment in the Digital Age
새국어교육 |
92 |
2012 |
국어교육
쓰기 평가 협의 과정에 나타난 쓰기 평가자의 인식 연구
Aspects on Awareness of Raters in Writing Assessment
국어교육학연구 |
44 |
2012 |
한국어와문학
예비 국어교사의 성별 및 학생 성별 인식에 따른 평가 차이 분석
An Analysis Study of Writing Assessment Differences on Gender and Gender Perception of Pre-service Korean Teachers
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
예비 국어교사의 성별 및 학생 성별 인식에 따른 평가 차이 분석
An Analysis Study of Writing Assessment Differences on Gender and Gender Perception of Pre-service Korean Teachers
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
국어교사의 성별에 따른 쓰기평가 특성 분석
The Characteristics Analysis of Korean Language Teacher's Gender on the Writing Assessment
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
중학생 논설문 평가의 모평균 추정과 평가 예시문 선정
A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Estimation for Korean Language Teachers' Persuasive Writing Assessment
국어교육 |
131 |
2010 |
한국어와문학
중학생 논설문 평가의 모평균 추정과 평가 예시문 선정
A Study on Anchor Papers Selection and the True Value Estimation for Korean Language Teachers' Persuasive Writing Assessment
국어교육 |
|
131 |
2010 |
한국어와문학