‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
The Investigating of Psychological Mechanism in the ‘Service Quality-Customer Satisfaction’ Relation
소비자학연구 |
22 |
2 |
2011 |
경제학
국내 저가항공사의 객실서비스 품질이 고객만족도에 미치는 영향
The Impact on Customer Satisfaction in Cabin Service Quality of Domestic Low-Cost Airlines
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
한국의 시민운동지표(Civil Action Index) 개발을 위한 선행연구 - 유사지표와의 비교 연구 -
Precedent Study for the Korean Civil Action Index Research―A Comparative Study between CSI and other Social Indexes
신학과 사회 |
26 |
2 |
2012 |
기타인문학
상호작용성이 온라인증권거래시스템 HTS의 고객만족도와 충성도에 미치는 영향
The Effect of HTS Quality of Interactivity on the Customer Satisfaction and Loyalty
경영교육연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
복합운송주선업의 시스템구축이 고객만족도에 미치는 영향
Analysis of freight forwarding system influencing customer satisfaction
물류학회지 |
22 |
3 |
2012 |
경영학
기업 및 여행형태 차이에 따른 여행사 서비스 품질이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Effect of The Service Quality of Travel Agency on Customer Satisfaction And Recommendation Intention
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
기업 및 여행형태 차이에 따른 여행사 서비스 품질이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on The Effect of The Service Quality of Travel Agency on Customer Satisfaction And Recommendation Intention
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
기장수수료가 세무대리서비스 품질 및 고객만족에 미치는 영향
The Influence of Tax Service Quality and Clients' Satisfaction by Book-keeping Fees
세무회계연구 |
28 |
2011 |
세무회계
기업블로그의 대화 커뮤니케이션이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향 : 인지된 상호작용성과의 비교를 중심으로
The Effects of Dialogic Communication on Customer Satisfaction and Loyalty in Corporate Blogs : Focus on Comparing This with Perceived Interactivity
홍보학연구 |
15 |
2 |
2011 |
신문방송학
뷰티업계 이미지 관리 방안에 관한 연구 -미용서비스 산업을 중심으로-
A Study of an Image Management Plan in the Beauty Industry - Focusing on beauty service industries -
한국인체미용예술학회지 |
13 |
1 |
2012 |
미용
스키리조트 서비스품질, 서비스가치, 고객만족도, 행동의도에 관한 연구
A Study on the Relationship Among Service Quality of Ski Resort, Service Value, Customer Satisfaction, and Behavioral Intentions
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
1 |
2011 |
체육
A Study on the Properties of Mobile Phone that Influence on the Choice of Handset and Telecommunication Company
이동전화기 속성이 이동전화기 및 통신사 선택에 미치는 영향 분석
디지털융복합연구 |
8 |
1 |
2010 |
기타과학기술학
A Study on the Properties of Mobile Phone that Influence on the Choice of Handset and Telecommunication Company
이동전화기 속성이 이동전화기 및 통신사 선택에 미치는 영향 분석
디지털융복합연구 |
8 |
1 |
2010 |
기타과학기술학
고객만족지수의 동태적 분석
Dynamic Analysis of Customer Satisfaction Index
마케팅연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
KCSI 20년 재조명을 통한 한국 산업발전에의 기여도 분석연구
A Study on contribution of KCSI to Korean business society for last 20 years
고객만족경영연구 |
14 |
1 |
2012 |
경영학
조직 특성에 따른 기업 정보시스템 품질 속성 선호도 분석
Organizational Characteristics and Desired Quality Attributes of Enterprise Systems
벤처창업연구 |
7 |
1 |
2012 |
창업/벤처기업
서비스이익사슬 안에서 서비스접점인의 감정노동이 고객만족도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of the Service Encounters' Emotional Labor to Customer Satisfaction in the Service Profit Chain
글로벌경영학회지 |
8 |
4 |
2011 |
경영교육
An Empirical Study of Customer Satisfaction in Chinese Third-Party Logistics Services (3PLS)
중국 로지스틱 서비스 공급업자에 대한 고객 만족도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
중국과 중국학 |
13 |
2011 |
지역학일반
지적측량서비스 전달과정 평가에 관한 연구
A Study on Evaluating Cadastral Survey Service Delivery Process
대한부동산학회지 |
28 |
1 |
2010 |
지적측량서비스 전달과정 평가에 관한 연구
A Study on Evaluating Cadastral Survey Service Delivery Process
대한부동산학회지 |
28 |
1 |
2010 |
온라인쇼핑몰의 서비스 역량이 고객신뢰와 만족 그리고 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of Service Quality of Online Shopping-Mall on the Customer Reliability, Satisfaction and Loyalty
전자무역연구 |
9 |
1 |
2011 |
무역학
인터넷뱅킹에서 고객 충성도에 영향을 미치는 변인에 대한 분석
An Analysis of Variables Affecting Customer Loyalty in Internet Banking
경영교육연구 |
27 |
2 |
2012 |
경영학
온라인 증권거래시스템 HTS의 상호작용성이 고객의 시스템 수용에 미치는 영향
The Effects of Online HTS Interactivity on Customer's System Acceptance
회계와 정책연구 |
16 |
3 |
2011 |
회계학
서비스 직원의 신체적 매력도가 고객의 태도 및 만족도에 미치는 영향 : 서점과 패밀리레스토랑의 조절 효과
The Effects of Employees' Physical Attractiveness in Service Industry upon Customer's Attitude and Satisfaction : Focused on the Moderating Roles of Bookstore and Family Restaurant
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
서비스 직원의 신체적 매력도가 고객의 태도 및 만족도에 미치는 영향 : 서점과 패밀리레스토랑의 조절 효과
The Effects of Employees' Physical Attractiveness in Service Industry upon Customer's Attitude and Satisfaction : Focused on the Moderating Roles of Bookstore and Family Restaurant
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
지방정부의 공공서비스 혁신방안 도입요인에 관한 연구: 지역사회서비스 혁신사업의 사례
Explaining the Determinants of a Local Government's Innovation Adoption in Public Services: A Case of the Community Social Service Innovation
GRI연구논총 |
12 |
3 |
2010 |
지방정부의 공공서비스 혁신방안 도입요인에 관한 연구: 지역사회서비스 혁신사업의 사례
Explaining the Determinants of a Local Government's Innovation Adoption in Public Services: A Case of the Community Social Service Innovation
GRI연구논총 |
12 |
3 |
2010 |
지역사회서비스 이용자의 정보수혜와 서비스 만족도에 관한 연구: 문제행동아동조기개입서비스를 중심으로
The Amount of Information and the Level of Satisfaction among Users of Community Service Innovation: Focusing on Early Intervention Services for Children with ADHD
한국사회와 행정연구 |
23 |
1 |
2012 |
행정학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
유비쿼터스 도시개발에 대한 만족도와 사회적 유대관계 -은평구를 사례지역으로-
A Study of the Residents' Satisfaction and Social Relationship about the u-City development
도시행정학보 |
24 |
3 |
2011 |
행정학
온라인 증권거래시스템 HTS의 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향
An Impact of HTS Quality of Online Securities Transaction System on Customer Loyalty
회계와 정책연구 |
15 |
3 |
2010 |
회계학
온라인 증권거래시스템 HTS의 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향
An Impact of HTS Quality of Online Securities Transaction System on Customer Loyalty
회계와 정책연구 |
15 |
3 |
2010 |
회계학
고객의 특성에 따른 피부관리실 고객만족도연구 -수도권을 중심으로-
A Study on Consumer Satisfaction in Skin Care Shops according to Consumers’ Characteristics (Focused on capital areas)
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용
고객의 특성에 따른 피부관리실 고객만족도연구 -수도권을 중심으로-
A Study on Consumer Satisfaction in Skin Care Shops according to Consumers’ Characteristics (Focused on capital areas)
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용
여행업에서의 관계혜택이 고객만족도와 고객충성도에 미치는 영향 연구
The Effects of Relational Benefits on Customer Satisfaction and Customer Loyalty in the Travel Agency
동북아관광연구 |
7 |
3 |
2011 |
기타관광학
지방정부 상수도서비스의 고객만족도 평가 및 영향요인에 관한 연구
A Study on the Factors Contributing and Customers’ Satisfaction of the Local Government’s Drinking Water Service
국가정책연구 |
24 |
1 |
2010 |
정책학
지방정부 상수도서비스의 고객만족도 평가 및 영향요인에 관한 연구
A Study on the Factors Contributing and Customers’ Satisfaction of the Local Government’s Drinking Water Service
국가정책연구 |
24 |
1 |
2010 |
정책학
Perceived Value of the Convention Center Casino Loyalty Program and Customer Loyalty
컨벤션센터 카지노 고객 충성도 프로그램의 가치와 고객 충성도의 관계
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
리조트 선택속성이 고객만족도와 행동의도에 미치는 영향 연구: 해외리조트 이용고객을 중심으로
A Study on The Effect of Selected Attributes of Resorts on Customer Satisfaction and Behavioral Intentions: Focused on Overseas Resorts Customer
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
자연휴양림 이용자 특성에 따른 고객만족도 연구
A Study on Customer Satisfaction based on User's Characteristic of Recreational Forest
부동산학보 |
48 |
2012 |
국제/지역개발
사회서비스 바우처프로그램의 효과성 및 고객만족도 영향요인 : 산모신생아도우미서비스를 중심으로
Effectiveness and Customer Satisfaction of Caretaker Voucher Service for Postpartum Women and Infants
지방정부연구 |
13 |
4 |
2010 |
행정학
사회서비스 바우처프로그램의 효과성 및 고객만족도 영향요인 : 산모신생아도우미서비스를 중심으로
Effectiveness and Customer Satisfaction of Caretaker Voucher Service for Postpartum Women and Infants
지방정부연구 |
13 |
4 |
2010 |
행정학
학부모의 태권도장 선택요인에 따른 고객만족, 고객충성도 및 재등록의도와의 관계
The Relationship among Customers' Satisfaction, Customers' Loyalty and Their Intention for Re-registration, according to the Factors that Affect Parents’ Choice of a Taekwondo Gym
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
3 |
2010 |
체육
학부모의 태권도장 선택요인에 따른 고객만족, 고객충성도 및 재등록의도와의 관계
The Relationship among Customers' Satisfaction, Customers' Loyalty and Their Intention for Re-registration, according to the Factors that Affect Parents’ Choice of a Taekwondo Gym
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
3 |
2010 |
체육
민첩성역량이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 -온라인 쇼핑몰을 중심으로-
A Study on the Effects of Agility Capability on The Customer Satisfaction and Loyalty -focusing on Online shopping-mall-
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
민첩성역량이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 -온라인 쇼핑몰을 중심으로-
A Study on the Effects of Agility Capability on The Customer Satisfaction and Loyalty -focusing on Online shopping-mall-
e-비즈니스연구 |
11 |
4 |
2010 |
무역학
사회자본이 고객만족도에 미치는 영향에 관한 연구 : 은평구 15개 자치회관을 중심으로
A Study on the correlation of Social capital to the Customer Satisfaction : Focusing on Eunpyeong-gu
지방행정연구 |
24 |
2 |
2010 |
행정학
사회자본이 고객만족도에 미치는 영향에 관한 연구 : 은평구 15개 자치회관을 중심으로
A Study on the correlation of Social capital to the Customer Satisfaction : Focusing on Eunpyeong-gu
지방행정연구 |
24 |
2 |
2010 |
행정학
산업체 급식서비스 요인이 고객만족 및 충성도에 미치는 영향 - 울산지역 급식기업 비교를 중심으로 -
Effects of Food Service Factors on Customers' Satisfaction in the Contracted Food Service Industry: A Comparison of the Contracted Food Service Companies in Ulsan Area
호텔경영학연구 |
20 |
5 |
2011 |
관광학
e-Business성과 영향요인에 관한 연구 - 주체, 환경, IT자원을 중심으로
A Study on Determinants of e-Business Performance : Subject, Environment, and IT resources
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
e-Business성과 영향요인에 관한 연구 - 주체, 환경, IT자원을 중심으로
A Study on Determinants of e-Business Performance : Subject, Environment, and IT resources
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
중국 사이버 증권거래의 속성이 고객만족도에 미치는 영향 -중국 하남성 정주시 투자자를 중심으로-
A Study on the Effects of Cyber Securities Trading Attributes on Customer Satisfaction in China
경영교육연구 |
63 |
2010 |
경영학
중국 사이버 증권거래의 속성이 고객만족도에 미치는 영향 -중국 하남성 정주시 투자자를 중심으로-
A Study on the Effects of Cyber Securities Trading Attributes on Customer Satisfaction in China
경영교육연구 |
|
63 |
2010 |
경영학
공공기관 고객만족도 점수의 결정요인
What Affects the Results of Public-Service Customer Satisfaction Survey for the Public Entities in Korea?
재정학연구 |
5 |
3 |
2012 |
경제학
한식당 선택요인이 고객만족 및 충성도에 미치는 영향과 효율성 비교연구 -국내 한식 체인레스토랑을 중심으로-
A Comparative Study of Efficiency and Effect of Korean Restaurant Selection Factors on Customer Satisfaction and Loyalty -Focused on the Korean Chain Restaurants-
호텔경영학연구 |
20 |
2 |
2011 |
관광학
고객만족도, 직원만족도와 핵심성과지표달성도를 이용한 공공서비스 품질개선전략 수립에 대한 사례연구
A Case Study on the Building of Service Quality Improvement Strategies Using CSI, ESI and KPI: Focusing on Public Sector
Information Systems Review |
13 |
3 |
2011 |
경영학
지방정부 행정서비스 품질의 고객만족도 평가 - 인제군 문화체육 행정서비스를 중심으로
An Evaluation on Customers' Satisfaction from Municipalities' Public Services : The Case of the Inje County of Gangwon-Do in Korea
정책개발연구 |
10 |
1 |
2010 |
기타정책학
지방정부 행정서비스 품질의 고객만족도 평가 - 인제군 문화체육 행정서비스를 중심으로
An Evaluation on Customers' Satisfaction from Municipalities' Public Services : The Case of the Inje County of Gangwon-Do in Korea
정책개발연구 |
10 |
1 |
2010 |
기타정책학
지역사회서비스투자사업의 특징과 쟁점 : 대전광역시 지역개발형을 중심으로
On the Characteristics and Issues of Community Social Service Investment Program in Daejeon
사회과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
사회과학일반
지역사회서비스투자사업의 특징과 쟁점 : 대전광역시 지역개발형을 중심으로
On the Characteristics and Issues of Community Social Service Investment Program in Daejeon
사회과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
사회과학일반
고객만족도, 직원만족도와 핵심성과지표달성도를 이용한 공공서비스 품질개선전략 수립에 대한 사례연구
A Case Study on the Building of Service Quality Improvement Strategies Using CSI, ESI and KPI: Focusing on Public Sector
Information Systems Review |
13 |
3 |
2011 |
경영학
축제 웹 사이트 품질과 조직-공중 관계성이 이용자 만족도와 재방문 의도에 미치는 영향 : 경주, 인천 지역 축제를 중심으로
The Effects of Festival Website Quality and Organization : Public Relationship on Customer Satisfaction and Repeat Visit Intention
문화정책논총 |
23 |
2010 |
정책학
축제 웹 사이트 품질과 조직-공중 관계성이 이용자 만족도와 재방문 의도에 미치는 영향 : 경주, 인천 지역 축제를 중심으로
The Effects of Festival Website Quality and Organization : Public Relationship on Customer Satisfaction and Repeat Visit Intention
문화정책논총 |
|
23 |
2010 |
정책학