매스티지 브랜드 명품성 개념에 대한 측정항목과 구조규명에 관한 연구
Dimensionalizing and Measuring asstige Brand Luxury
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
매스티지 브랜드 명품성 개념에 대한 측정항목과 구조규명에 관한 연구
Dimensionalizing and Measuring asstige Brand Luxury
고객만족경영연구 |
12 |
3 |
2010 |
경영학
온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널의 지각된 쇼핑 가치 및 채널 충성도를 중심으로
A Study on the Synergy Effect across Online and Offline Channels : Exploring Perceived Online Shopping Values and Customer Loyalty Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널의 지각된 쇼핑 가치 및 채널 충성도를 중심으로
A Study on the Synergy Effect across Online and Offline Channels : Exploring Perceived Online Shopping Values and Customer Loyalty Intention
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
골프용품 구매시 접촉욕구, 경험적 가치 및 온라인 구매경험의 구조적 관계
The Relationship of Need-for-Touch, Experiential Value and Online-purchase Experience for Golf Equipments
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
골프용품 구매시 접촉욕구, 경험적 가치 및 온라인 구매경험의 구조적 관계
The Relationship of Need-for-Touch, Experiential Value and Online-purchase Experience for Golf Equipments
체육과학연구 |
21 |
3 |
2010 |
체육
현대 패션쇼 퍼포먼스의 패션디자인 특성
The Characteristics of Fashion Design of The Modern Fashion Show Performance
디자인학연구 |
24 |
3 |
2011 |
디자인
온라인게임(MMORPG)에 대한 경험적 가치가 환기수준과 재이용의도에 미치는 영향
The Effects of Experiential Value of MMORPG on Energetic Arousal, Tense Arousal and Intention to Reuse
경영교육연구 |
27 |
4 |
2012 |
경영학
커피전문점 이용고객의 경험적 가치가 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 - 브랜드 국적의 조절효과를 중심으로 -
The Effect of Coffee Shop Customers' Experiential Value on Brand Attitude and Brand Loyalty: A Focus on the Moderating Effect of Brand Nationality
관광학연구 |
35 |
3 |
2011 |
관광학
관광지 선택속성과 경험적 가치가 행동의도에 미치는 영향: 백제역사유적지구를 대상으로
Effect of Tourist Attractions Choice Attributes and Experiential Value on Behavioral Intention: Focus on Baekje Historical Relics District
국토지리학회지 |
46 |
2 |
2012 |
지리학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
한식당 방문 고객의 경험적 가치가 신뢰, 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구: 성별의 조절효과
The Effects of Experiential Value in Korean Restaurants upon Trust, Customer Satisfaction and Revisit Intention : Focused on The Moderating Roles of Gender
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학