대학생들이 지각하는 전통시장 선택속성이 관계품질에 미치는 영향: 소비감정의 조절효과와 소비자 가치의 매개효과
The Effect of College Students’ Perceived Choice Attribute of Traditional Market and Relationship Quality: Moderating Effects of Consumption Emotion and Mediating Effects of Consumer’s Value
유통과학연구 |
10 |
1 |
2012 |
산업/서비스경제
스마트폰 서비스에 대한 여행자의 지각이 태도와 사용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 기술 수용 모델(TAM)과 PAD이론을 기반으로 -
The Influence of Travelers' Perception of Smart Phone Services on their Attitude and Intention to Use: An Application of TAM and PDA Theory
관광학연구 |
35 |
2 |
2011 |
관광학
대학생들이 지각하는 종합슈퍼마켓의 마케팅 커뮤니케이션,가치,소비감정이 점포충성도에 미치는 영향
The Effect of College students' Perceived Marketing Communication, Value and Consumption Emotion on Store Loyalty in Discount Store
유통과학연구 |
10 |
2 |
2012 |
산업/서비스경제
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
고급레스토랑 고객의 재방문의도 형성과정에서전환비용의 조절효과
The Moderating Effect of Switching Costs in Upscale Restaurant Customers' Revisit Intention Formation
관광학연구 |
34 |
5 |
2010 |
관광학
호텔 레스토랑의 외식 소비경험이 소비감정, 고객만족, 재구매 의도에 미치는 영향
The Impact of Consumption Experiences and Emotions on Customer Satisfaction and Repurchase Intention of Hotel Restaurant Customers
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향 -관계품질의 매개적 영향을 중심으로-
The Effect of Store Choice Attributes of Urban Entertainment Centers on Consumption Emotion, Relationship Quality, and Store Loyalty
부동산학연구 |
16 |
2 |
2010 |
경제학
복합쇼핑몰의 점포선택속성에 따른 소비감정이 점포충성도에 미치는 영향 -관계품질의 매개적 영향을 중심으로-
The Effect of Store Choice Attributes of Urban Entertainment Centers on Consumption Emotion, Relationship Quality, and Store Loyalty
부동산학연구 |
16 |
2 |
2010 |
경제학