서비스 지향성

연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.156180

한자 :
영어 : Service-Orientation

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

내부 마케팅 [internal marketing]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

고객 지향성 [ 顧客指向性 ]

패밀리레스토랑 관리자의 펀 리더십에 대한 인식, 직무스트레스, 고객지향성 및 서비스지향성간의 관계에 관한 연구 - 고객지향성과 서비스지향성 매개효과 비교 -

A Study on Relationship among Perception to Fun Leadership of Manager, Job Stress, Customer Orientation, and Service Orientation in Family Restaurant - Comparing Mediating Effect of Customer Orientation and Service Orientation -

인적자원관리연구 | 18 | 4 | 2011 | 경영학

의료관광 서비스 종사자의 DISC 행동유형과 응답자 특성에 따른 핵심역량과 서비스 지향성의 차이에 관한 연구

A Study on The Difference Core Competency and Service Orientation According to DISC Behavior Types and Respondent Characters of Medical Tourism Service Employee

관광레저연구 | 22 | 5 | 2010 | 관광학

의료관광 서비스 종사자의 DISC 행동유형과 응답자 특성에 따른 핵심역량과 서비스 지향성의 차이에 관한 연구

A Study on The Difference Core Competency and Service Orientation According to DISC Behavior Types and Respondent Characters of Medical Tourism Service Employee

관광레저연구 | 22 | 5 | 2010 | 관광학

항공사 승무원의 심리적 임파워먼트, 심리적 주인의식 및 서비스 지향성간의 구조적 관계

A Structural Relationship among Psychological Empowerment, Psychological Ownership and Service Orientation of Flight Attendants

호텔경영학연구 | 20 | 3 | 2011 | 관광학

시큐리티 요원의 심리적 임파워먼트가 서비스지향성 및 조직성과에 미치는 영향

Impact of Psychological Empowerment on Service Orientation and Organizational Performance in Private Security Guards

시큐리티연구 | 28 | 2011 | 기타행정학

호텔조직의 커뮤니케이션만족과 서비스지향성에 관한 연구

A Study of Satisfaction on Communication in a Hotel Organization and its Service Orientation

관광학연구 | 35 | 8 | 2011 | 관광학

태권도장 서비스 지향성과 서비스품질 및 경영성과의 관계

Relationship among Service Orientation, Service Quality and Management Performance in Taekwondo Centers

대한무도학회지 | 13 | 2 | 2011 | 무도학

서비스지향성과 서비스가치가 학생만족과 대학이미지에 미치는 영향: 대학교육 서비스 경쟁력 강화방안을 중심으로

The Effects of Educational Service Orientation and Service Value on Student Satisfaction and University Image : The Strengthening Plan of Competitiveness in University Educational Service

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학

호텔의 서비스지향성이 종업원의 고객지향성, 직무만족과 직무몰입, 고객만족에 미치는 영향 -자기효능감의 조절효과-

The Effect of Hotel's Service Orientation on Employee's Customer Orientation, Job Satisfaction, Job Commitment and Customer Satisfaction -The Moderation Effect of Self-efficacy-

경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학

태권도장 서비스지향성과 소비자행동과의 관계

The Relationsship between the Taekwondo Gym’s Service Intention and Customer’s behavior

대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학

태권도장 서비스지향성과 소비자행동과의 관계

The Relationsship between the Taekwondo Gym’s Service Intention and Customer’s behavior

대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학

의료기관의 서비스지향성이 경영성과에 미치는 영향

This Business of Medical Institutions and the Impact on Service-Oriented

대한경영학회지 | 25 | 2 | 2012 | 경영학

호텔기업의 서비스지향성이 CRM성과에 미치는 영향

The Effect of Service Orientation of Hotels on CRM Performance

경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학

호텔기업의 서비스지향성이 CRM성과에 미치는 영향

The Effect of Service Orientation of Hotels on CRM Performance

경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학

커피전문점 종사원의 서비스 지향성과 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성간의 다차원 관계

The multi dimentional relations between the service intention and a job satisfaction, the organizational commitment customer intention of the specialty coffee store employees

관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반

커피전문점 종사원의 서비스 지향성과 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성간의 다차원 관계

The multi dimentional relations between the service intention and a job satisfaction, the organizational commitment customer intention of the specialty coffee store employees

관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반