패밀리레스토랑 관리자의 펀 리더십에 대한 인식, 직무스트레스, 고객지향성 및 서비스지향성간의 관계에 관한 연구 - 고객지향성과 서비스지향성 매개효과 비교 -
A Study on Relationship among Perception to Fun Leadership of Manager, Job Stress, Customer Orientation, and Service Orientation in Family Restaurant - Comparing Mediating Effect of Customer Orientation and Service Orientation -
인적자원관리연구 |
18 |
4 |
2011 |
경영학
의료관광 서비스 종사자의 DISC 행동유형과 응답자 특성에 따른 핵심역량과 서비스 지향성의 차이에 관한 연구
A Study on The Difference Core Competency and Service Orientation According to DISC Behavior Types and Respondent Characters of Medical Tourism Service Employee
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
의료관광 서비스 종사자의 DISC 행동유형과 응답자 특성에 따른 핵심역량과 서비스 지향성의 차이에 관한 연구
A Study on The Difference Core Competency and Service Orientation According to DISC Behavior Types and Respondent Characters of Medical Tourism Service Employee
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
항공사 승무원의 심리적 임파워먼트, 심리적 주인의식 및 서비스 지향성간의 구조적 관계
A Structural Relationship among Psychological Empowerment, Psychological Ownership and Service Orientation of Flight Attendants
호텔경영학연구 |
20 |
3 |
2011 |
관광학
시큐리티 요원의 심리적 임파워먼트가 서비스지향성 및 조직성과에 미치는 영향
Impact of Psychological Empowerment on Service Orientation and Organizational Performance in Private Security Guards
시큐리티연구 |
28 |
2011 |
기타행정학
호텔조직의 커뮤니케이션만족과 서비스지향성에 관한 연구
A Study of Satisfaction on Communication in a Hotel Organization and its Service Orientation
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
태권도장 서비스 지향성과 서비스품질 및 경영성과의 관계
Relationship among Service Orientation, Service Quality and Management Performance in Taekwondo Centers
대한무도학회지 |
13 |
2 |
2011 |
무도학
서비스지향성과 서비스가치가 학생만족과 대학이미지에 미치는 영향: 대학교육 서비스 경쟁력 강화방안을 중심으로
The Effects of Educational Service Orientation and Service Value on Student Satisfaction and University Image : The Strengthening Plan of Competitiveness in University Educational Service
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
19 |
4 |
2011 |
사회과학
호텔의 서비스지향성이 종업원의 고객지향성, 직무만족과 직무몰입, 고객만족에 미치는 영향 -자기효능감의 조절효과-
The Effect of Hotel's Service Orientation on Employee's Customer Orientation, Job Satisfaction, Job Commitment and Customer Satisfaction -The Moderation Effect of Self-efficacy-
경영교육연구 |
26 |
6 |
2011 |
경영학
태권도장 서비스지향성과 소비자행동과의 관계
The Relationsship between the Taekwondo Gym’s Service Intention and Customer’s behavior
대한무도학회지 |
12 |
2 |
2010 |
무도학
태권도장 서비스지향성과 소비자행동과의 관계
The Relationsship between the Taekwondo Gym’s Service Intention and Customer’s behavior
대한무도학회지 |
12 |
2 |
2010 |
무도학
의료기관의 서비스지향성이 경영성과에 미치는 영향
This Business of Medical Institutions and the Impact on Service-Oriented
대한경영학회지 |
25 |
2 |
2012 |
경영학
호텔기업의 서비스지향성이 CRM성과에 미치는 영향
The Effect of Service Orientation of Hotels on CRM Performance
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
호텔기업의 서비스지향성이 CRM성과에 미치는 영향
The Effect of Service Orientation of Hotels on CRM Performance
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
커피전문점 종사원의 서비스 지향성과 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성간의 다차원 관계
The multi dimentional relations between the service intention and a job satisfaction, the organizational commitment customer intention of the specialty coffee store employees
관광연구 |
25 |
4 |
2010 |
관광학일반
커피전문점 종사원의 서비스 지향성과 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성간의 다차원 관계
The multi dimentional relations between the service intention and a job satisfaction, the organizational commitment customer intention of the specialty coffee store employees
관광연구 |
25 |
4 |
2010 |
관광학일반