서비스이익사슬 안에서 서비스접점인의 감정노동이 고객만족도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Effects of the Service Encounters' Emotional Labor to Customer Satisfaction in the Service Profit Chain
글로벌경영학회지 |
8 |
4 |
2011 |
경영교육
CSR활동과 내부평판이 임직원들의 직무만족도에 미치는 영향 : 내부 마케팅 실행요인을 중심으로
The Effects of CSR Activities and Internal Reputation on the Internal Marketing Factors and Employees’ Job Satisfaction
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
호텔기업의 내부마케팅이 호텔직원의 감정노동과 서비스 제공수준에 미치는 영향: 대전지역을 중심으로
The Impact of Hotel Internal Marketing on Emotional Labor and Service Level of Employees: Focusing on Daejeon Area
호텔관광연구 |
13 |
3 |
2011 |
호텔/외식산업경영
서울지역 특급호텔의 내부마케팅이 경영성과에 미치는 영향
The Impact of Internal Marketing on Management in Five-Star Hotels in Seoul
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
서울지역 특급호텔의 내부마케팅이 경영성과에 미치는 영향
The Impact of Internal Marketing on Management in Five-Star Hotels in Seoul
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
인터널 마케팅 요인들이 임직원들의 직무만족도에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing Factors on Employees’ Job Satisfaction
홍보학연구 |
14 |
2 |
2010 |
신문방송학
인터널 마케팅 요인들이 임직원들의 직무만족도에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing Factors on Employees’ Job Satisfaction
홍보학연구 |
14 |
2 |
2010 |
신문방송학
호스피탈리티 인턴쉽 참가 학생들에 대한 교육기관과 인턴쉽 수행기업의 내부마케팅 효과
Internal Marketing Effectiveness of Educational Institutes and Companies on Internship Participants in Hospitality Industry
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
외식업체 종사자의 내부마케팅이 직무만족에 미치는 효과
The Effects of Internal Marketing on Job Satisfaction in Food Service Industry
벤처창업연구 |
7 |
3 |
2012 |
창업/벤처기업
호텔연회 종사원 특성별 경영성과 인지의 차이 - 내부마케팅 관점 -
The Difference of Management Performance Perception among Hotel Banquet Employees: The Internal Marketing Perspective
관광학연구 |
34 |
4 |
2010 |
관광학
호텔연회 종사원 특성별 경영성과 인지의 차이 - 내부마케팅 관점 -
The Difference of Management Performance Perception among Hotel Banquet Employees: The Internal Marketing Perspective
관광학연구 |
34 |
4 |
2010 |
관광학
여행사 내부마케팅이 창의성에 미치는 영향
The Influence of Internal Marketing on Employees' Creativity in a Travel Agency
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
여행사의 내부마케팅이 조직몰입과 조직시민행동 및 고객지향성에 미치는 영향
A study on the influence of internal marketing of travel agency to organizational commitment, organizational citizenship behavior, and customer orientation
고객만족경영연구 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
택시회사에서의 내부마케팅 활동이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향: 강원지역을 중심으로
The Effect of Internal Marketing Factors on Job Satisfaction and Organizational Commitment: Focused on Taxi Company in Kangwon Province
경영과 정보연구 |
31 |
3 |
2012 |
경영학
여행사의 내부마케팅이 고객성과에 미치는 영향연구
A study of the effects of travel agency's internal marketing on customer performance
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
여행사의 내부마케팅이 고객성과에 미치는 영향연구
A study of the effects of travel agency's internal marketing on customer performance
고객만족경영연구 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
판매원의 감정지능은 고객을 즐겁게 만들 수 있는가?: 내부마케팅과 외부마케팅의 통합적 접근
Can salesperson’s emotional intelligence make a customer happy?: Integrated approach in the internal marketing and the external marketing
경영학연구 |
39 |
6 |
2010 |
경영학
The Benefit of Internal Marketing and the Mediating Role of Organization Identification between Internal Marketing and Customer Orientation
내부 마케팅의 이점과 내부마케팅과 고객지향성 관계에 있어서 조직 동일시의 매개역할
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
카지노 기업의 내부마케팅이 조직 동일시와 고객 지향성에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing of Casino Companies on Organizational Identification and Customer Orientation
관광레저연구 |
23 |
4 |
2011 |
관광학
여행사의 내부마케팅이 내부고객만족과 고객지향성에 미치는 영향
Effect of Internal Marketing Factors on The Internal Customer Satisfaction And Customer Orientation in Travel Agent
관광레저연구 |
23 |
4 |
2011 |
관광학
서비스기업에서 내부마케팅 요인이 조직신뢰 및 직무만족과 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 여행사 직원을 중심으로 -
A Study on Internal Marketing Factors upon Organizational Trust, Job Satisfaction and Turnover Intention in Service Firm - Focused on Employee of Travel Agency -
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
서비스기업에서 내부마케팅 요인이 조직신뢰 및 직무만족과 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 여행사 직원을 중심으로 -
A Study on Internal Marketing Factors upon Organizational Trust, Job Satisfaction and Turnover Intention in Service Firm - Focused on Employee of Travel Agency -
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
내부마케팅으로 인한 호텔근무자만족도가 인지된 경영성과에 미치는 영향 : 특급호텔연회를 중심으로
A Study of Internal Marketing Influencing to Management Outcomes in Hotel Industries. : Focused on the Banquet Employees of Five-Star Hotels
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
내부마케팅으로 인한 호텔근무자만족도가 인지된 경영성과에 미치는 영향 : 특급호텔연회를 중심으로
A Study of Internal Marketing Influencing to Management Outcomes in Hotel Industries. : Focused on the Banquet Employees of Five-Star Hotels
호텔경영학연구 |
19 |
2 |
2010 |
관광학
내부마케팅이 종업원의 직무만족과 전환비용에 미치는 영향: 호텔 내부고객세분화 관점
The Effects of Internal Marketing on The Employees' Job Satisfaction and Swicthing Cost in A Hotel Industry: From The Viewpoint of Employees' Segmentation
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
내부마케팅이 종업원의 직무만족과 전환비용에 미치는 영향: 호텔 내부고객세분화 관점
The Effects of Internal Marketing on The Employees' Job Satisfaction and Swicthing Cost in A Hotel Industry: From The Viewpoint of Employees' Segmentation
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
호텔의 내부마케팅 요인이 직무만족과 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향: 서울 시내 특 1급 호텔 종사원을 중심으로
The Effects of Internal Marketing Factors on The Job Satisfaction, Organizational Commitment and Customer Orientation in The Hotel Industry: Focused on The Super Deluxe Hotel Employees in Seoul
관광레저연구 |
24 |
2 |
2012 |
관광학
내부마케팅이 내부마케팅성과와 고객지향성에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing to the Internal Marketing Performance and Customer Orientation
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
내부마케팅, 조직신뢰, 직무만족, 조직성과간의 관계 연구: 제조업을 대상으로
The Relationship among Internal Marketing, Organizational Trust, Job Satisfaction and Organizational Performance: Manufacturing industry
산업혁신연구 |
27 |
4 |
2011 |
경영전략/정책
서비스 종사원의 관리 요소가 업무환경에 따른 직무만족 및 서비스접점에 미치는 영향에 관한 연구
The Relationship of Internal Marketing with Job Satisfaction and Service Quality: The Evidence from Lodging Industry
호텔경영학연구 |
21 |
1 |
2012 |
관광학
태권도장의 내부마케팅과 경영성과 관계에서 차별화전략의 효과분석
The Analysis of effects of Differentiation Strategy within the Relationship of Internal Marketing and Managerial Performance for Taekwondo Academies
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
2 |
2012 |
체육
패션브랜드의 내부마케팅 요소가 판매원의 직무만족과 고객지향성에 미치는 영향에 관한 연구 - 중・장년층 패션브랜드의 판매원을 중심으로 -
A Study on the Effects of Internal Marketing Factors of Fashion Brands on Job Satisfaction and Customer Orientation of Salespersons - Focusing on Salespersons of Fashion Brands Targeting Middle-aged Customers -
한국패션디자인학회지 |
11 |
3 |
2011 |
의상
미용실 내부마케팅이 직무만족에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing in Beauty Salon on Job Satisfaction
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
미용실 내부마케팅이 직무만족에 미치는 영향
The Effect of Internal Marketing in Beauty Salon on Job Satisfaction
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인