내부 서비스 품질

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.31419

한자 : 內部 -- 品質
영어 : internal service quality

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

마케팅 역량 [ -力量 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c02-01 감정 감정

내부 고객 만족 [ 內部顧客滿足 ]

RT (관련어)

 

 

내부 서비스 [ 內部-- ]

RT (관련어)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

내부 고객 [ 內部顧客 ]

내부마케팅이 내부마케팅성과와 고객지향성에 미치는 영향

The Effect of Internal Marketing to the Internal Marketing Performance and Customer Orientation

호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영

외식기업의 내부마케팅 성과측정 - 내부시장지향성, 내부마케팅실행, 내부서비스품질 및 조직성과 -

The Measurement of Internal Marketing Performance in the Food Service Industry - Internal market orientation, internal market practice, internal service quality, and organizational performance -

관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반

특급호텔의 내부브랜드 관리활동에 관한 실증연구

A Empirical Study on the Internal Brand Management Activities in Five Star Hotels

호텔경영학연구 | 20 | 5 | 2011 | 관광학

공항 특수경비조직의 내부서비스품질과 직무만족, 고객지향성 및 경영성과의 관계

The Effects of Inside Service Quality on Job Satisfaction and Customer Orientation, Business Performance in Airport Security Agents

한국경찰학회보 | 14 | 3 | 2012 | 행정학

의료기관평가, 내부서비스품질, 서비스가치, 경영성과와의 관계

The Causal Relationship Among Hospital Evaluation Programme, Internal Service Quality, Service Value, and Managerial Performance

회계와 정책연구 | 15 | 2 | 2010 | 회계학

의료기관평가, 내부서비스품질, 서비스가치, 경영성과와의 관계

The Causal Relationship Among Hospital Evaluation Programme, Internal Service Quality, Service Value, and Managerial Performance

회계와 정책연구 | 15 | 2 | 2010 | 회계학

병원 관리통제시스템 하에서 구성원의 행동특성이 경영성과에 미치는 영향

The Effects of Management Control Systems through Behavior Traits of Personnels on Managerial Performances in Hospital Organizations

대한경영학회지 | 24 | 6 | 2011 | 경영학

호텔·테마파크·여행사의 내부서비스품질차원과 조직몰입의 관계에 관한 비교 연구

A Study of Relations Internal Service Quality Dimensions and on Organizational Commitment in Travel Industry.

관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학

호텔·테마파크·여행사의 내부서비스품질차원과 조직몰입의 관계에 관한 비교 연구

A Study of Relations Internal Service Quality Dimensions and on Organizational Commitment in Travel Industry.

관광레저연구 | 22 | 3 | 2010 | 관광학

콜 센터 내부서비스 품질에 영향을 주는 요인에 관한 델파이 연구

The Antecedents of Internal Service Quality in Call Center

e-비즈니스연구 | 12 | 5 | 2011 | 무역학

프랜차이즈 미용서비스조직의 내부서비스품질과 조직성과 간의 관계 -내부고객만족의 매개효과-

Relation of Internal Service Quality and Organizational Commitment of Franchise Beauty shop -The Mediating Effect of internal Customer's Satisfaction-

한국인체미용예술학회지 | 12 | 1 | 2011 | 미용