소비자 감정

연구분야 : B050603 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 소비자행동

클래스 : 감정

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.35813

한자 : 消費者感情
영어 : consumer susceptibility

c02-01 감정

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

점포애호도 [ 店鋪愛好度 ]

R3:시간적

co-occursWith (동시발생)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

구매 의사 결정 [ 購買意思決定 ]

아트 콜라보레이션 제품의 특성이 소비자의 감정에 미치는 영향 : 독특성 추구성향 조절효과 중심으로

The Characteristics of Art Collaboration Product affect Consumer's Emotion : The Moderatating Effects of Need for uniqueness

마케팅관리연구 | 17 | 1 | 2012 | 경영학

기업의 사회적 활동이 구매의도와 기업이미지에 미치는 영향 - 소비자 감정을 매개효과로

Effects of Corporate Social Activities on Purchase Intention and Corporate Image-The Mediating Role of Consumer's Emotion

디지털융복합연구 | 9 | 2 | 2011 | 기타과학기술학

대형마트 점포선택기준이 점포애호도에 미치는 영향

A Study on the Effects of Store Choice Criteria of Mass Merchandisers on Store Loyalty with Customer Emotions as Moderating Variables

벤처창업연구 | 6 | 3 | 2011 | 창업/벤처기업

독특성 추구성향과 호기심이 아트 콜라보레이션 제품에 대한 소비자의 감정에 미치는 영향: 성별에 따른 조절효과

The Effect of Curiosity and Need for Uniqueness on Emotional Responses to Art Collaborated Products including Moderating Effect of Gender

아시아마케팅저널 | 14 | 2 | 2012 | 경영학

대형마트 점포선택기준이 점포애호도와 고객만족에 미치는 영향: 소비자 감정을 조절효과로

In Study on the Effects of Store Choice Criteria of Mass Merchandisers on Store Loyalty and Customer Satisfaction: with Customer Emotions as Moderating Variables

경영교육연구 | 27 | 4 | 2012 | 경영학

쇼핑동기가 소비자의 감정과 점포충성도에 미치는 영향: 온라인 쇼핑과 오프라인쇼핑의 비교

The Effect of Shopping Motives on Consumer's Emotion and Store Loyalty: Comparison with E-Shopping and In-Store Shopping

유통경영학회지 | 15 | 1 | 2012 | 무역학