시청자의 디지털 전환에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study of Affecting Factors for Consumers' Digital Conversion
정보통신정책연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회과학일반
시청자의 디지털 전환에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study of Affecting Factors for Consumers' Digital Conversion
정보통신정책연구 |
17 |
3 |
2010 |
사회과학일반
점포내 품절상황에서 소비자 반응행동유형별 결정요인
Determinants of Consumer Responses to Retail Out-of-Stocks
유통연구 |
16 |
4 |
2011 |
경영학
천연염색 상품의 구매 선호도와 소비자 특성에 관한 연구
A study on Natural-Dyed Products' Purchase Preference & Consumer Characteristics
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
천연염색 상품의 구매 선호도와 소비자 특성에 관한 연구
A study on Natural-Dyed Products' Purchase Preference & Consumer Characteristics
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
배드민턴 라켓 구매 소비자 특성에 따른 소비행동이 구매행동과 브랜드 반복 구매행동에 미치는 영향
The Influence of Badminton Racket-Related Consumption Characteristics on Purchasing Behavior and Repurchasing Behavior
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
소비자의 특성에 따른 유인효과에 관한 연구 - 중국 패키지 여행상품을 중심으로 -
Study on Attraction Effects Based on Consumer Characteristics - A study on tour packages to China -
관광연구 |
26 |
4 |
2011 |
관광학일반
스포츠를 활용한 캠페인 전략 연구 - 소비자 특성 및 사례 분석을 통한 실무적 고찰 -
A Practical Study on the sports campaign strategy - focused on the consumer characteristics and the cases -
OOH광고학연구 |
8 |
4 |
2011 |
신문방송학
국내 대형마트의 유통업체 브랜드 상품 구매 소비자의 특성 분석에 관한 연구
The Study of Characteristics of Consumer Purchasing Private Brand Products at Large-Scale Mart
유통연구 |
15 |
4 |
2010 |
경영학
해외의류브랜드의 국내 유통경로와 소비자구매결정에 관한 연구- 유통경로별 상품경쟁력과 소비자특성을 중심으로 -
A Study on Domestic Distribution Channels of Foreign Clothing Brands and Consumers' Purchase Decision -With focuses on competitiveness of goods and consumer characteristics by distribution channels-
통상정보연구 |
14 |
2 |
2012 |
무역학
온라인 쇼핑에서 소비자 특성이 만족과 관계성과에 미치는 영향 - 전북지역 대학생을 중심으로 -
The Effects of Consumer Characteristics on Satisfaction and Relationship Outcome in Online Shopping - Focusing on University Students in Chonbuk Province -
지역산업연구 |
35 |
1 |
2012 |
지역학