서비스 성과

연구분야 : B030904 사회과학 > 경제학 > 분야별경제 > 산업/서비스경제
B050501 사회과학 > 경영학 > 생산관리 > 품질관리

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.40706

한자 : -- 成果
영어 : service outcomes

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

서비스 품질 지각 () [ --品質知覺 ]

hasIssue (이슈/주제)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

서비스 품질 [ --品質 ]

isCausedBy (원인)

 

c02-01 감정 감정

고객 만족 [ 顧客滿足 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

a02-03 기업/회사 기업/회사

서비스 기업 [ --企業 ]

중·소외식업의 리더십과 조직특성이 시장지향성 및 서비스성과에 미치는 영향에 관한 연구

The impacts of leadership and organizational characteristics on market orientation and service performance in the small & medium food service industry

관광레저연구 | 23 | 6 | 2011 | 관광학

외식업근무자의 고용불안이 직무스트레스와서비스성과에 미치는 영향 - 다수준 분석을 적용한 조직지원 풍토의 영향 -

The Effects of Job Insecurity on Job Stress and Service Performance in the Food Service Industry: A Multi-Level Analysis on the Moderating Effects of Organizational Support Climates

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

외식업근무자의 고용불안이 직무스트레스와서비스성과에 미치는 영향 - 다수준 분석을 적용한 조직지원 풍토의 영향 -

The Effects of Job Insecurity on Job Stress and Service Performance in the Food Service Industry: A Multi-Level Analysis on the Moderating Effects of Organizational Support Climates

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

여행사 종사원의 지각된 MCSQ, 감정적 반응, 그리고 서비스 성과와의 영향관계

Effect of Perceived Management Commitment to Service Quality through Workers' Affective Response on Employees' Service Performance Outcome in Travel Agent

관광레저연구 | 23 | 2 | 2011 | 관광학

조직지원인식이 서비스 지향적 조직시민행동에 미치는 영향: 서비스성과의 매개효과

The Effect of Perceived Organizational Support on Service-Oriented Organizational Citizenship Behavior: The Role of Service Performance as a Mediator

연세경영연구 | 48 | 2 | 2011 | 기타경영학

종사자 소진이 지역아동센터의 서비스 성과에 미치는 영향

The Effect of the Workers' Burnout on Service Outcomes in Community Child Centers

한국지역사회복지학 | 33 | 2010 | 사회복지학일반

종사자 소진이 지역아동센터의 서비스 성과에 미치는 영향

The Effect of the Workers' Burnout on Service Outcomes in Community Child Centers

한국지역사회복지학 | | 33 | 2010 | 사회복지학일반

서비스 접점에서 고객참여와 만족간의 관계

A Study on the Relationship between Customer Participation and Satisfaction in the Service Encounter

대한경영학회지 | 24 | 4 | 2011 | 경영학