Examining Structural Relationships between Guests’ First Interaction, Brand Image, Perceived Value, Revisit Motivation, and Commitment - A Moderating role of Guests’ Familiarity -
호텔고객과 기업의 첫 교감, 브랜드 이미지, 지각된 가치, 재방문 동기, 헌신적 행위형성 간의 구조적 인과관계 고찰에 관한 연구 - 호텔고객의 기업친밀도의 조절효과 -
관광연구논총 |
23 |
2 |
2011 |
기타관광학
호텔기업 e-Learning의 품질 특성이 학습전이에 미치는 효과에 관한 연구
The Study on the Effect of the Qualitative Characteristics of e-Learning in Hotel Business on Learning Transfer
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
NIOSH 직무 스트레스 모델을 활용한 호텔기업 종사자의 직무 스트레스 모형
Job Stress of Workers in The Hotel Industry through The NIOSH Job Stress Model
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
NIOSH 직무 스트레스 모델을 활용한 호텔기업 종사자의 직무 스트레스 모형
Job Stress of Workers in The Hotel Industry through The NIOSH Job Stress Model
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
직속상사와의 효과적인 커뮤니케이션 환경이 호텔 종사원의 정서조절행위에 미치는 영향
The Impact of Effective Communication on Emotional Regulation Behavior among the Hotel Industry Employees
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
직속상사와의 효과적인 커뮤니케이션 환경이 호텔 종사원의 정서조절행위에 미치는 영향
The Impact of Effective Communication on Emotional Regulation Behavior among the Hotel Industry Employees
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
산업주기상의 최적재무전략 제고방안에 관한 연구
A Study on Optimal Financial Practice and Strategy over the Industry Business Cycle
대한경영학회지 |
24 |
1 |
2011 |
경영학
호텔산업에서 허즈버그(F. Herzberg)의 동기·위생이론 적용에 관한 검증*
Testing the Applicability of the Herzberg's Motivation-Hygiene Theory to the Hotel Industry
대한경영학회지 |
25 |
4 |
2012 |
경영학
호텔기업 관리자의 감성리더십이 조직유효성과 고객지향성에 미치는 영향
The Study on The Influence of Emotional Leadership on Organizational Effectiveness and Customer Orientation
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학
호텔산업에서의 조직지원과 LMX가 직무유효성에미치는 영향에 관한 연구
An Empirical Study on the Influence of Organizational Support and LMX on Job Effectiveness in Hotel Industry
산업경제연구 |
24 |
2 |
2011 |
경제학
The Impact of Brand Extensions on The Core Brand of International Hotel Chains
호텔 브랜드확장이 특급호텔체인에 미치는 영향
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학
호텔직원의 서비스교육 훈련프로그램의 인식 및 만족도가 대고객 성과에 미치는 영향
Effects of Hotel Employees' Cognition and Satisfactions on Service Training Programs upon Job Performance
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
호텔직원의 서비스교육 훈련프로그램의 인식 및 만족도가 대고객 성과에 미치는 영향
Effects of Hotel Employees' Cognition and Satisfactions on Service Training Programs upon Job Performance
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
호텔 산업의 자아이미지 일치성 측정 방법의 타당성에 관한 연구 - 간접 측정과 다항 회귀식을 중심으로 -
Validity of Measuring Self-Image Congruity in Hotel Industry: An Application of the Indirect Measures and Polynomial Regression
관광학연구 |
34 |
9 |
2010 |
관광학
호텔 산업의 자아이미지 일치성 측정 방법의 타당성에 관한 연구 - 간접 측정과 다항 회귀식을 중심으로 -
Validity of Measuring Self-Image Congruity in Hotel Industry: An Application of the Indirect Measures and Polynomial Regression
관광학연구 |
34 |
9 |
2010 |
관광학
호텔 종사원의 커뮤니케이션 만족과 고객지향성의 관계 연구
The Study on a relationship between Communication Satisfaction and Customer Orientation of Hotel Employees
관광레저연구 |
23 |
6 |
2011 |
관광학