제7차 교육과정 고등학교 세계사 교과서의 고대 이집트, 페니키아, 헤브라이 문명 서술 분석
Cultures of Ancient Egypt, Phoenicia, and Hebrew in High School Textbooks of World History
서양고대사연구 |
|
26 |
2010 |
역사학
종교교과서 개발의 현황과 과제-교육과정의 영향을 중심으로
Present Situation & Task in Developing Textbooks of ‘Religion’ -focusing on effect of educational process-
종교교육학연구 |
37 |
2011 |
종교학
동양 윤리교육의 현황과 진로 -2007 개정교육과정의 윤리교과와 관련하여-
Current Situation and Future Way of Oriental Ethics Education -Focusing on the 7th revision of Ethics Curriculum-
윤리교육연구 |
21 |
2010 |
윤리교육학
동양 윤리교육의 현황과 진로 -2007 개정교육과정의 윤리교과와 관련하여-
Current Situation and Future Way of Oriental Ethics Education -Focusing on the 7th revision of Ethics Curriculum-
윤리교육연구 |
|
21 |
2010 |
윤리교육학
사회과 교육과정 구조가 교과서 다양성에 미친 영향 : 제7차 교육과정과 2007년 개정교육과정의 중학교 지리영역을 중심으로
The Impact of Curriculum Structure on Textbook Diversification in Social Studies
한국지리환경교육학회지 |
18 |
3 |
2010 |
지리학
사회과 교육과정 구조가 교과서 다양성에 미친 영향 : 제7차 교육과정과 2007년 개정교육과정의 중학교 지리영역을 중심으로
The Impact of Curriculum Structure on Textbook Diversification in Social Studies
한국지리환경교육학회지 |
18 |
3 |
2010 |
지리학
제7차와 2007 개정 교육과정의 중학교 과학 교과서 ‘식물의 영양’관련 단원의 탐구활동 비교
Comparative Analysis of Inquiry Activities on the Unit related ‘Nutrition of Plants’in Middle School Science Textbooks by the 7th and 2007 Revision Curriculum
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학
놀이를 활용한 신체표현활동 프로그램의 개발과 효과 분석
Development of the dance lesson program based on the concept of 'playing' and its test
한국무용교육학회지 |
21 |
1 |
2010 |
무용
놀이를 활용한 신체표현활동 프로그램의 개발과 효과 분석
Development of the dance lesson program based on the concept of 'playing' and its test
한국무용교육학회지 |
21 |
1 |
2010 |
무용
「遊淸平山記」의 구조와 한문 교육 활용 방안
A Study on the Structure of 「Youcheongpyeongsangi(遊淸平山記)」 and Utilization in Chinese Character Education
漢文古典硏究 |
22 |
1 |
2011 |
한국어와문학
대학수학능력시험 ‘사회·문화’ 문항 분석 - 1995~2010학년도 문항의 교육과정 시기별 특성 분석을 중심으로 -
An Analysis Study on the Items of the Society&Culture Subject in the CSAT: Focused on the Year 1995-2010
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
대학수학능력시험 ‘사회·문화’ 문항 분석 - 1995~2010학년도 문항의 교육과정 시기별 특성 분석을 중심으로 -
An Analysis Study on the Items of the Society&Culture Subject in the CSAT: Focused on the Year 1995-2010
사회과교육 |
49 |
3 |
2010 |
교육학
제7차 교육과정 고등학교 세계사 교과서의 오리엔트 문명 서술 분석 - 오리엔트 문명 일반과 메소포타미아 문명의 내용을 중심으로 -
Cultures of the Orient in High School Textbooks of World History —Focusing on Mesopotamian Cultures
역사교육 |
114 |
2010 |
역사학
제7차 교육과정 고등학교 세계사 교과서의 오리엔트 문명 서술 분석 - 오리엔트 문명 일반과 메소포타미아 문명의 내용을 중심으로 -
Cultures of the Orient in High School Textbooks of World History —Focusing on Mesopotamian Cultures
역사교육 |
|
114 |
2010 |
역사학
중학교 영어 교과서와 국가수준 학업성취도 평가의 기능별 비교분석
An Analysis of the Four Skills in Middle School English Textbooks and the National Academic Achievement Test
언어과학연구 |
54 |
2010 |
언어학
중학교 영어 교과서와 국가수준 학업성취도 평가의 기능별 비교분석
An Analysis of the Four Skills in Middle School English Textbooks and the National Academic Achievement Test
언어과학연구 |
|
54 |
2010 |
언어학
중학교 환경 교과서에 사용된 시각자료 현황 및 이해 과정 분석
The Current State of Inscriptions Used in Middle School Environment Textbooks and Understanding Process of the Inscriptions
교사교육연구 |
50 |
1 |
2011 |
교사교육
국악 관련 특수분야 교원연수에 관한 연구
Studies of Teacher Training in Korean Music Related Special Field
국악교육 |
31 |
31 |
2011 |
한국음악이론/분석
소금의 효율적 지도 방안 -중학교를 중심으로-
An Effective Approaches to playing the Sogeum -Focused on the Middle School Students-
국악교육연구 |
5 |
2 |
2011 |
예술교육
오류분석을 통한 고등학생 영문법 인지도 분석
人文科學硏究 |
28 |
2010 |
기타인문학
오류분석을 통한 고등학생 영문법 인지도 분석
人文科學硏究 |
28 |
|
2010 |
기타인문학
구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-
Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
구성주의 지식관이란 관점에서 초등학교 수학교과서 분석 -1학년과 2학년 수와 연산 영역을 중심으로-
Analysis of Elementary Mathematics Textbooks Based on the Perspective of Constructivism Knowledge -with Focus on the Number and Operation Contents in 1st and 2nd Grades
한국학교수학회논문집 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
초등학교 교육과정에 따른 학습 공간구성 특성 - 제7차 교육과정과 광주광역시의 사례를 중심으로 -
Characteristics of Learning Space in Elementary Curriculum - Centering on the 7th Curriculum and in the Case of Gwang-Ju -
한국디자인포럼 |
32 |
2011 |
디자인
韓国における高等学校日本語教育の実態
한국의 고등학교 일본어교육의 실태
일본어교육연구 |
18 |
2010 |
일본어교육
韓国における高等学校日本語教育の実態
한국의 고등학교 일본어교육의 실태
일본어교육연구 |
|
18 |
2010 |
일본어교육
고등학교 검정 ‘한국사’교과서와 역사부도의 전근대 서술과 문제점
Contents Pertaining to the Premodern Era Found in the Authorized ‘Korean History’ High School Textbooks, Historical Maps and the Problems Therewith
한국사연구 |
152 |
2011 |
역사학
제 7차 사회·문화 교과서의 가족 단원에 대한 비판적 내용 분석
Critical Analysis on Family Contents in Socio-Culture Textbooks of the 7th Curriculum
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
제 7차 사회·문화 교과서의 가족 단원에 대한 비판적 내용 분석
Critical Analysis on Family Contents in Socio-Culture Textbooks of the 7th Curriculum
사회과교육 |
49 |
2 |
2010 |
교육학
현행 중학교 국사교과서의 고‧중세시기 문화교류 내용 서술과 분석
Analysis of cultural exchanges in the ancient and medieval Ages described in the current middle school textbooks of the korean history
동국사학 |
48 |
2010 |
역사학
현행 중학교 국사교과서의 고‧중세시기 문화교류 내용 서술과 분석
Analysis of cultural exchanges in the ancient and medieval Ages described in the current middle school textbooks of the korean history
동국사학 |
|
48 |
2010 |
역사학
2007개정 교육과정 표현활동 영역에 대한 교사 인식도 조사연구
A survey on the Perception of Expressive Activity Area According to the Revised Curriculum in 2007
한국무용교육학회지 |
22 |
2 |
2011 |
무용
2009 개정 교육과정 『중학교 역사(상)』의 고려시대 서술체제와 내용 분석
Analysis of Description of the Korean History Textbook for the Middle School According to the in 2009 Curriculum on the Koryo Dynasty
동국사학 |
51 |
2011 |
역사학