브랜드 전략

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅

클래스 : 전략/전술

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.94284

STNet ID : 1002930

한자 : --戰略
영어 : Brand Strategy

d04-04 전략/전술

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

브랜드 푸쉬 전략 [ --戰略 ]

hasKind (종류)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

브랜드 풀 전략 [ --戰略 ]

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

 

a04-09 저작(창작)물/정보 저작(창작)물/정보

브랜드 () [brand]

resultsIn (산물/결과)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

브랜드 이미지 [brand image]

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

차별화 [ 差別化 ]

isMethodOf (방법/기법의 대상)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

마케팅 () [marketing]

브랜드 로고(logo) 디자인 전략

Creating Strategic Brand Logo

주관성 연구 | 24 | 2012 | 기타사회과학

한국 외식문화의 대표주류인 막걸리의 해외 마케팅 방안에 관한 연구 - 칠레 와인의 수출 성공 사례를 중심으로 -

A Study on the Overseas Marketing Scheme for the Korean Rice Wine(Makgeolli) Representing Korean Dinging Culture - Introducing the Success Stories about the Export of Chilean Wine -

관광연구논총 | 22 | 1 | 2010 | 기타관광학

한국 외식문화의 대표주류인 막걸리의 해외 마케팅 방안에 관한 연구 - 칠레 와인의 수출 성공 사례를 중심으로 -

A Study on the Overseas Marketing Scheme for the Korean Rice Wine(Makgeolli) Representing Korean Dinging Culture - Introducing the Success Stories about the Export of Chilean Wine -

관광연구논총 | 22 | 1 | 2010 | 기타관광학

An Exploratory Study on the Effects of a Strategic Alliance with a Nonprofit Organization: A Focus on Certification Cobrand Strategy

유통경영학회지 | 14 | 6 | 2011 | 무역학

신세대를 위한 한과의 신제품 개발 및 브랜드 전략

New Product Development & Brand Strategy on Korean Traditional Cookies for Young Generation

기초조형학연구 | 12 | 1 | 2011 | 예술일반

국내 롱런 브랜드의 일관성 전략에 관한 연구

A Study on the Consistency Strategies of Domestic Long-Run Brands

한국디자인문화학회지 | 16 | 4 | 2010 | 디자인

국내 롱런 브랜드의 일관성 전략에 관한 연구

A Study on the Consistency Strategies of Domestic Long-Run Brands

한국디자인문화학회지 | 16 | 4 | 2010 | 디자인

The Demonstration of Chinization Brand Strategy Based on the Expansion of Korean Small and Medium Sized Enterprises in China -A Case Study Focusing on Brand Chinization of a Korean Cosmetic Company-

유통경영학회지 | 13 | 3 | 2010 | 무역학

The Demonstration of Chinization Brand Strategy Based on the Expansion of Korean Small and Medium Sized Enterprises in China -A Case Study Focusing on Brand Chinization of a Korean Cosmetic Company-

유통경영학회지 | 13 | 3 | 2010 | 무역학

현대자동차의 디자인 정체성 ‘플루이딕 스컬프처’의 전략적 고찰

A Strategic Review on ‘Fluidic Sculpture', the Design Identity of HMC

한국디자인포럼 | 27 | 2010 | 디자인

현대자동차의 디자인 정체성 ‘플루이딕 스컬프처’의 전략적 고찰

A Strategic Review on ‘Fluidic Sculpture', the Design Identity of HMC

한국디자인포럼 | | 27 | 2010 | 디자인

브랜드네이밍 확장의 방향설정과 관리구축에 관한 연구

A study on Direction of Brand Naming Extension and Brand Management

일러스트레이션 포럼 | 13 | 32 | 2012 | 디자인