서비스실패의 심각성과 복구만족이 고객-기업 관계회복에 미치는 영향: 실패이전과 복구이후 고객애정, 고객신뢰, 충성의도의 이월효과 및 역학관계 비교를 중심으로
The Roles of Service Failure and Recovery Satisfaction in Customer-Firm Relationship Restoration: Focusing on Carry-over effect and Dynamics among Customer Affection, Customer Trust and Loyalty Intention Before and After the Events
유통연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
공정성, 리커버리불일치, 고객신뢰가 연계된 리커버리만족 확장모형을 통한 불평고객의 재구매의도 형성과정에 대한 연구: 관여도의 조절효과를 중심으로
Understanding the Dynamics of RPI Formation Process After Recovery of Failure by Adopting Extended Model of Justice-Recovery Disconfirmation -Customer Trust: Focusing on the Moderating Effect of Involvement
소비자학연구 |
22 |
3 |
2011 |
경제학
충성고객구축을 위한 여행사의 서비스 차원
Developing Customer Loyalty Through Service Dimensions of Travel Agency
관광연구 |
26 |
5 |
2011 |
관광학일반
영업사원-고객 간 관계의 질이 고객의 동반이탈에 미치는 영향: 관계혜택과 전환비용의 역할
The Effects of Relationship Quality on Customer Defection Following Salesperson Turnover: The Role of Relational Benefits and Switching Costs
유통연구 |
16 |
1 |
2011 |
경영학
골프연습장의 마케팅믹스 전략이 관계의 질, 고객충성도 및 재방문의도에 미치는 영향
The Effect of Golf Practice Range Marketing Mix Strategy on Relationship Quality, Customer Royalty and Re-registration Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
4 |
2012 |
체육
온라인 증권거래시스템 HTS의 상호작용성이 고객의 시스템 수용에 미치는 영향
The Effects of Online HTS Interactivity on Customer's System Acceptance
회계와 정책연구 |
16 |
3 |
2011 |
회계학
태권도장의 관계효익이 고객만족, 고객신뢰, 전환장벽 및 고객충성도에 미치는 영향
The Effect of Taekwondo Gym`s Relational Benefits on Customer Satisfaction, Customer Trust, Switching Barrier and Customer Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
3 |
2011 |
체육
인터넷 쇼핑몰에서 플로우와 신뢰가 이용자의 몰입에 미치는 영향
The Effects of Flow and Trust on the Commitment in the Internet Shopping Mall
고객만족경영연구 |
13 |
1 |
2011 |
경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
오픈마켓의 정보만족도가 고객 신뢰와 미래행동 의도에 미치는 영향
The Effects of Information Satisfaction on Customer's Trust and Future Behavior Intention in Open Markets
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향
A Study on the Effect of CSR and Internal Customer Satisfaction to Customer Commitment
지역산업연구 |
33 |
1 |
2010 |
지역학
기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향
A Study on the Effect of CSR and Internal Customer Satisfaction to Customer Commitment
지역산업연구 |
33 |
1 |
2010 |
지역학
태권도장의 관계마케팅 요인이 고객만족, 고객신뢰 및 고객충성도에 미치는 영향
Effects of Relationship Marketing Factors of Taekwondo Gym on Customer Satisfaction, Customer Reliability, and Customer Loyalty
대한무도학회지 |
13 |
2 |
2011 |
무도학
호텔기업의 서비스 품질, 관계만족, 신뢰, 몰입과 충성도와의 영향관계
Effect of Relation with Hotel Enterprise's Quality of Service, Relation Satisfaction, Trust, Commitment and Loyalty Degree
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
호텔기업의 서비스 품질, 관계만족, 신뢰, 몰입과 충성도와의 영향관계
Effect of Relation with Hotel Enterprise's Quality of Service, Relation Satisfaction, Trust, Commitment and Loyalty Degree
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
지각된 윤리적 판매행동이 고객만족, 고객신뢰, 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
The Impacts of Perceived Ethical Sales Behavior on Customer Satisfaction, Customer Trust and Customer Loyalty
경영과 정보연구 |
29 |
1 |
2010 |
경영학
지각된 윤리적 판매행동이 고객만족, 고객신뢰, 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
The Impacts of Perceived Ethical Sales Behavior on Customer Satisfaction, Customer Trust and Customer Loyalty
경영과 정보연구 |
29 |
1 |
2010 |
경영학
항공사 이용고객의 서비스편익이 고객신뢰, 긍정적 감정, 관계지속의도에 미치는 영향
The Effect of Service Benefits on Trust, Positive Emotion and Relation Continuity Intention for Airline Customer
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학