지각된 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향: PB와 NB간의 차이분석
The Effects of Perceived Quality Factors on the Customer Loyalty: Focused on the Analysis of Difference between PB and NB
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
기업이미지 변신에 성공한 삼성생명의 “안녕하세요” 캠페인 사례
A Case Study of the "An-Nyoung-Ha-Se-Yo" Campaign of Samsung Life Insurance
광고학연구 |
22 |
8 |
2011 |
신문방송학
CSR성과와 기업가치에 관한 연구 : 기업명성의 매개효과를 중심으로
A Study on Relationship between CSR Performance and Corporate Value : Focus on Mediation Effect of Corporate Reputation
산업경제연구 |
23 |
2 |
2010 |
경제학
CSR성과와 기업가치에 관한 연구 : 기업명성의 매개효과를 중심으로
A Study on Relationship between CSR Performance and Corporate Value : Focus on Mediation Effect of Corporate Reputation
산업경제연구 |
23 |
2 |
2010 |
경제학
토목설계 발주에서 수급자 아이덴티티 현저성의 역할에 관한 연구
A Study on the Determinants of Corporate Identity Salience in Engineering Design
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
토목설계 발주에서 수급자 아이덴티티 현저성의 역할에 관한 연구
A Study on the Determinants of Corporate Identity Salience in Engineering Design
경영연구 |
25 |
3 |
2010 |
경영학
기업의 사회적 성과가 소비자의 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업이미지와 기업명성의 조절적 효과를 중심으로
The Effect of Corporate Social Responsibility Initiatives on Consumers' Attitude: The Moderating Role of Consumers' Corporate Image and Corporate Reputation
POSRI경영경제연구 |
11 |
1 |
2011 |
경영학
CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로
A Study on the Internal Marketing Effects of CSR Activities : The Mediating Effect of Corporate Reputation on Employees’Job Satisfaction, Organizational Identification and Organizational Citizenship Behavior
홍보학연구 |
15 |
3 |
2011 |
신문방송학
기업시민이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Impact of Corporate Citizenship in Purchase Intentions of Consumer
디지털융복합연구 |
9 |
5 |
2011 |
기타과학기술학
기업의 사회회계 책임활동이 기업명성과 구매의도에 미치는 영향
A Study on the Effects of Corporate Social Accounting Responsibility Activities on Corporate Reputation and Purchasing Intention
국제회계연구 |
38 |
2011 |
기타사회과학일반
기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향
A Study on the Effect of CSR and Internal Customer Satisfaction to Customer Commitment
지역산업연구 |
33 |
1 |
2010 |
지역학
기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향
A Study on the Effect of CSR and Internal Customer Satisfaction to Customer Commitment
지역산업연구 |
33 |
1 |
2010 |
지역학
기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과
The Relationship between Corporate Cultureand Reputation : Mediation Effect of Corporate Social Responsibility(CSR) andMembers’ Identification
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과
The Relationship between Corporate Cultureand Reputation : Mediation Effect of Corporate Social Responsibility(CSR) andMembers’ Identification
한국언론학보 |
54 |
1 |
2010 |
신문방송학
Effects of Reputation and Congruence on Publics’ Evaluations of Corporate Social Responsibility
명성과 사회공헌활동의 부합성이 공중의 기업 사회공헌활동 평가에 미치는 영향연구
홍보학연구 |
15 |
3 |
2011 |
신문방송학
기업의 이슈소유권이 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향: 기업명성의 매개효과를 중심으로
The Effect of Issue Ownership on Acceptance of the Crisis Communication Strategies: Focusing on the Mediation Effect of Corporate Reputation
한국언론학보 |
54 |
6 |
2010 |
신문방송학
기업의 이슈소유권이 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향: 기업명성의 매개효과를 중심으로
The Effect of Issue Ownership on Acceptance of the Crisis Communication Strategies: Focusing on the Mediation Effect of Corporate Reputation
한국언론학보 |
54 |
6 |
2010 |
신문방송학
기업명성과 브랜드 자산의 관계에 관한 연구: 기업명성이 브랜드 자산에 미치는 영향을 중심으로
A Study on the Relationship between Corporate Reputation and Brand Equity : Focus on the Influence of Corporate Reputation on the Brand Equity
광고학연구 |
22 |
2 |
2011 |
신문방송학
기업명성과 커뮤니케이션 특성간 관련성: 커뮤니케이션 오딧 분석틀의 적용
The Relationship Between Corporate Reputation and Communication: The Application of Communication Audit
한국언론학보 |
55 |
4 |
2011 |
신문방송학
기업명성, 제품판단 및 소비자적개심과 외국산 제품의 구매의도간의 구조적 관계: 국가친숙성과 소비자자민족중심주의 성향의 조절효과
A Study on the Structural Relationship among Corporate Reputation, Product Judgment, Consumer Animosity and Purchase of Foreign Products: Moderate Effects of Country Familiarity and Consumer Ethnocentrism
경영연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
기업명성이 확장제품 평가에 미치는 영향: 선한제품 대 악한제품
An Impact of Corporate Reputation on the Product Extension Evaluation: Virtue Products vs. Vice Products
마케팅연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학