일본·중국산 제품의 원산지 평가와 만족도에 관한 비교연구
A Comparative Study on Satisfaction and the Country-of-Origin Estimation of Japan and China of Korea Consumer
관세학회지 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
골프용품에 대한 외재적 단서와 제품평가 및 구매의도의 인과관계분석
The Effects of Extrinsic Cues of Golf Goods on Consumers’ Product Evaluation and purchase intention
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
미국 국가이미지에 따른 제품만족도와 구매의도에 관한 실증분석
An Empirical on the Re-purchase Intention and Product Satisfaction for American Image
통상정보연구 |
13 |
1 |
2011 |
무역학
수입제품의 국가이미지, 원산지이미지, 브랜드이미지가 FTA 체결국과 미체결국간 제품평가에 미치는 영향
The Effect of Country Image, Country-of-Origin Image and Brand Image of Import Product on Product Estimation Between Conclusion and Non-conclusion Countries of FTA with Korea
관세학회지 |
13 |
3 |
2012 |
무역학
외재적 단서의 수준에 따른 스포츠용품평가의 차이분석
Examining the Differences in Perceived Quality, Perceived Risk, Perceived Value, and Purchase Intention between the Extrinsic Cues of Sporting Goods
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
1 |
2012 |
체육
한․칠레 FTA 체결 후 칠레제품 평가에 관한 실증적 연구
An Empirical Study on the Evaluation of Chile Goods After Korea-Chile FTA is Signed
통상정보연구 |
13 |
3 |
2011 |
무역학
골프클럽에 대한 원산지이미지와 복합원산지에 따른 특정제품태도 및 구매의도의 차이
The Difference of a Golf Club Productive National of Country-of-Origin Image and Evaluation to add Country-of-Origin Brand and Country-of-Manufacture of a Golf Club
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
2 |
2010 |
체육
골프클럽에 대한 원산지이미지와 복합원산지에 따른 특정제품태도 및 구매의도의 차이
The Difference of a Golf Club Productive National of Country-of-Origin Image and Evaluation to add Country-of-Origin Brand and Country-of-Manufacture of a Golf Club
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
2 |
2010 |
체육
원산지이미지 구성요인이 미국산 골프클럽 평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Country-of-origin Attributes Dimension on Foreign a U.S. Golf Clubs‘s Evaluation and Purchase Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
5 |
2010 |
체육
원산지이미지 구성요인이 미국산 골프클럽 평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Country-of-origin Attributes Dimension on Foreign a U.S. Golf Clubs‘s Evaluation and Purchase Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
5 |
2010 |
체육
원산지이미지 구성요인의 인과관계 분석
The Effect among of a Country-of-Origin Image Factors
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육