흡연 여부에 따른 담배회사의 메시지 유형별 금연광고가 광고태도, 금연의도 및 기업이미지에 미치는 영향
Related to Smoking Exposure, the Influences of Tobacco Companies' Anti-smoking Advertisements on Attitude toward Advertising, Smoking Cessation Intention & the Corporate Images upon to the Message Types
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
흡연 여부에 따른 담배회사의 메시지 유형별 금연광고가 광고태도, 금연의도 및 기업이미지에 미치는 영향
Related to Smoking Exposure, the Influences of Tobacco Companies' Anti-smoking Advertisements on Attitude toward Advertising, Smoking Cessation Intention & the Corporate Images upon to the Message Types
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
선택/포기 메시지 프레이밍과 준거 대안 간 조화성이 소비자의 태도 변화에 미치는 효과
The Effect of Compatibility of Message Framing and Focused Alternative on Consumer’s Attitude Change
한국심리학회지: 소비자·광고 |
13 |
3 |
2012 |
심리과학
가족주의를 이용한 커뮤니케이션의 설득 효과: 한‧미 여성의 공익광고 태도 비교를 중심으로
Persuasive Effects of Public Communication Using a Familistic Appeal: Based on the Comparison of Advertising Attitudes between South Korean and American Women
사회과학연구 |
37 |
2 |
2011 |
사회과학일반
인터넷 쇼핑에서 소비자의 사전지식, 사용 후기 측면성 및 준거가격 수준이 구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Prior Knowledge on Purchase Intention in the Framing of Message Sideness and Reference Price Range in the Internet Shopping
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
인터넷 쇼핑에서 소비자의 사전지식, 사용 후기 측면성 및 준거가격 수준이 구매 의도에 미치는 영향
The Effects of Prior Knowledge on Purchase Intention in the Framing of Message Sideness and Reference Price Range in the Internet Shopping
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
번들가격할인 프레이밍과 메시지 프레이밍이 소비자의 번들구성제품에 대한 평가에 미치는 영향
The Effects of Bundle Price Discount Framing and Message Framing on Consumers’ Evaluation of Bundle Component
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
예방행동의 결과를 얻는 시점에 따른 효과적인 설득 메시지 유형: 해석수준이론을 중심으로
Effective persuasion message type depending on when people get the results of preventive behavior: Based on construal level theory
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
예방행동의 결과를 얻는 시점에 따른 효과적인 설득 메시지 유형: 해석수준이론을 중심으로
Effective persuasion message type depending on when people get the results of preventive behavior: Based on construal level theory
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
건강예방행동 촉진을 위한 커뮤니케이션 전략: 메시지 프레이밍과 시점-간 선택에서의 근시안적 편향을 중심으로
Communication strategy to promote health-prevention behavior : The effect of message framing and myopic bias in the inter-temporal choice
광고학연구 |
22 |
7 |
2011 |
신문방송학
교육브랜드 자산 구축을 위한 브랜드 PR캠페인 전략 연구-웅진씽크빅 사례 분석
A Case Study on Brand Image Strategy of use Company PR for Woongjin-Thinkbig
광고학연구 |
22 |
7 |
2011 |
신문방송학
부정적 소비자 인식 제품의 광고 프레이밍 효과
The Advertisement Framing Effects of Products Conceived by Consumers as Immoral
한국광고홍보학보 |
14 |
1 |
2012 |
신문방송학
건강운동 참여 증대를 위한 효과적인 커뮤니케이션 전략에 관한 연구∶조절초점과 메시지 프레이밍 이론을 중심으로
Health Communication Strategies to Promote the Public’s Participation in Physical Activities: The Effects of Message Framing and Audience Regulatory Fit
체육과학연구 |
23 |
3 |
2012 |
체육
기업 위기 상황에서 사과문 초점, 사건 의도성, 조절초점이 기업사과문에 대한 소비자 반응에 미치는 영향에 관한 연구
The Effects of Message Framing, Company Intention and Individual Regulatory Focus on Consumer Responses to Company's Apologia Strategy under Crisis Event
마케팅관리연구 |
16 |
2 |
2011 |
경영학
개인조절초점과 메시지 프레이밍의 적합성이 소비자의 반응에 미치는 영향에 관한 연구: 기업의 위기상황에 대한 사과문을 중심으로
Effects of Regulatory Fit between Regulatory Focus and Message Framing on Consumer Responses: On Company's Apologia to Crisis Event
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
개인조절초점과 메시지 프레이밍의 적합성이 소비자의 반응에 미치는 영향에 관한 연구: 기업의 위기상황에 대한 사과문을 중심으로
Effects of Regulatory Fit between Regulatory Focus and Message Framing on Consumer Responses: On Company's Apologia to Crisis Event
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
메시지 프레이밍 효과에 영향을 미치는 정보처리유형과 평가모드에 관한 연구
A Study of Information Processing Type and Evaluation Mode of the Message Framing on the Consumers' Attitudes
대한경영학회지 |
25 |
2 |
2012 |
경영학
광고디자인의 제품유형별 메시지 프레이밍에 따른 소비자의 지각된 위험과 구매의도에 관한 실험 연구
An Experimental study on The Perceived Risk and Purchase Intention of Consumer by Product Type and Message Framing in Advertisements Design
한국디자인포럼 |
34 |
2012 |
디자인
광고 메시지 프레이밍 효과에 관한 연구 : 무드(mood) 방향성 및 각성(arousal) 수준을 중심으로
Effects of the Integrated Mood State (Mood Valence Plus Arousal Level) on Advertising Message Framing
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학