과학 수업

연구분야 : B121202 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 과학교육학

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.38123

STNet ID : 1001730

한자 : 科學授業
영어 : science classroom

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

수업 [ 授業 ]

B2:전체

BT (상위어)

 

 

과학과 수업 ()

N1:종류

hasKind (종류)

 

b01-02 교육활동 교육활동

과학 실험 수업 [ 科學實驗授業 ]

R1:개념적

hasPhenomenon (현상)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

과학 교육 기준 [ 科學敎育基準 ]

RT (관련어)

 

d01-03 분과학문 분과학문

과학 교육학 [ 科學敎育學 ]

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

미국의 중학교 과학수업에서 학생들의 흥미와 창의성을 높이는 수업요소

Identification of Instructional Components to Increase Students' Interest and Creativity in American Science Classrooms

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

미국의 중학교 과학수업에서 학생들의 흥미와 창의성을 높이는 수업요소

Identification of Instructional Components to Increase Students' Interest and Creativity in American Science Classrooms

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

블록타임제에 따른 수업 변화 : 고등학교 사회과·과학과 수업을 중심으로

Block scheduling and class change: The case of high school social studies and science class

교육과정연구 | 30 | 3 | 2012 | 교육학

중학교 일반학급과 영재학급의 과학수업에서 교사와 학생사이의 언어적 상호작용 비교 분석

Comparative Analysis of Verbal Interaction between Teachers and Students for the Gifted and the General Science Class in Middle School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

중학교 일반학급과 영재학급의 과학수업에서 교사와 학생사이의 언어적 상호작용 비교 분석

Comparative Analysis of Verbal Interaction between Teachers and Students for the Gifted and the General Science Class in Middle School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

교수 학습 목적 및 과정에 따른 발문 유형 분석: 과학교사 사례연구

Analysis of questioning used in science classes based on teaching and learning purposes and processes: Two case studies

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

교수 학습 목적 및 과정에 따른 발문 유형 분석: 과학교사 사례연구

Analysis of questioning used in science classes based on teaching and learning purposes and processes: Two case studies

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

초등 통합학급 과학수업에서 장애학생에게 요구되는 과학교육활동에 대한 교사들의 인식

Teachers' Perception on Science Educational Acts for Students with Disabilities in Inclusive Classrooms of Elementary School

통합교육연구 | 6 | 2 | 2011 | 특수교육

초등 통합학급 장애학생의 과학수업 교수적합화에 대한 교사의 인식

Teachers' Perception on Instructional Adaptation in Science Education for Students with Disabilities in Inclusive Classrooms of Elementary School

통합교육연구 | 7 | 1 | 2012 | 특수교육

과학 수업에서 무엇이 가장 중요한가: 학습지도 능력에 대한 다양한 관점

What is Most Important in Science Class: Various Perspectives on Teaching Abilities

과학교육연구지 | 35 | 2 | 2011 | 과학교육학

중학교 과학 수업에서 ICT 활용 실태에 대한 연구

A Study on the Use of ICT in Middle School Science Class

교육연구 | 51 | 2011 | 교과교육학