영재판별

연구분야 : B121111 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 영재교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.72079

STNet ID : 1002332

한자 : 英才判別

b01-02 교육활동

행위자

교사 (敎師)

행위대상(자)

영재 (英才)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

영재성 [ 英才性 ]

isPurposeOf (목적의 대상)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

창의성 검사 도구 [ 創意性 檢査道具 ]

isPurposeOf (목적의 대상)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

영재판별 준거 [ 英才判別 準據 ]

RT (관련어)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

지능 검사 [ 知能檢査 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

지능 [ 知能 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

영재 교육 [ 英才敎育 ]

RT (관련어)

 

 

행동특성검사

R2:기능적

applies (적용 방법/이론)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

과흥분성 [ 過興奮性 ]

영재판별의 대안으로서의 ‘과흥분성’ 탐색: 지능, 정서지능, 창의성, 정서창의성과의 비교를 중심으로

Exploring overexcitabilities as an alternative to identify the gifted: Through the comparison with intelligence, emotional intelligence, creativity and emotional creativity

창의력교육연구 | 11 | 2 | 2011 | 교육심리학

관찰·추천을 통한 영재판별에 대한 영재담당교사들의 인식과 태도

Teachers' Recognitions and Attitudes on Identification of Gifted Students Using Class Observations and Nomination

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

관찰·추천을 통한 영재판별에 대한 영재담당교사들의 인식과 태도

Teachers' Recognitions and Attitudes on Identification of Gifted Students Using Class Observations and Nomination

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

영재교육 대상자 선발을 위한 관찰・추천제의가능성과 한계분석

An Analysis of the Possibilities and the Limitations of the Observation and Nomination Systems for the Identification of the Gifted: Focusing on the Concept Mapping Approach

한국교육 | 38 | 4 | 2011 | 교육학

영재관찰추천 과정에서 담임교사의 영재교육전문성 인식 수준에 따른 영재판별의 차이

Difference on Identification of Gifted Students by Level of Perception of Teacher's Professionalism in Gifted Education

영재교육연구 | 21 | 2 | 2011 | 교육학

한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도

Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도

Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

사회적 배려대상 예술영재 발굴 사례연구 - 초등미술영재를 중심으로 -

Identifying the Disadvantaged Gifted in Visual Arts

미술교육연구논총 | 31 | 0 | 2012 | 예술교육학

초등학교 아동의 미술영재성 판별에 따른 인지능력검사모형 구안

The Development of the Inspection Model about Cognitive Ability according to Visual Artistic Giftedness Identification of the Elementary School Children

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

초등학교 아동의 미술영재성 판별에 따른 인지능력검사모형 구안

The Development of the Inspection Model about Cognitive Ability according to Visual Artistic Giftedness Identification of the Elementary School Children

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

미래사회 영재 판별 방법에 관한 연구

A Study on Identification Methods for Gifted Studentsin the Future Society

정보교육학회논문지 | 15 | 2 | 2011 | 컴퓨터교육학

영재교사들이 지각하는 관찰-추천 영재판별 시스템의 방향, 중요도, 실행수준 분석: 개념도 연구법을 활용하여

Exploring the Class Observation and Nomination System for the Identification of Gifted Students Using a Concept Mapping Approach

영재교육연구 | 21 | 1 | 2011 | 교육학

영재학급 대상자 선발을 위한 관찰․추천 영재판별모형 개발 연구

Identification Model Development for Gifted Students Based on Class Observations and Nominations

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

영재학급 대상자 선발을 위한 관찰․추천 영재판별모형 개발 연구

Identification Model Development for Gifted Students Based on Class Observations and Nominations

영재교육연구 | 20 | 1 | 2010 | 교육학

한국어판 영재아 행동특성 평정척도(K-SRBCSS)의 개발과 타당화

Development and Validation of the Korean Version of Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students(K-SRBCSS)

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

한국어판 영재아 행동특성 평정척도(K-SRBCSS)의 개발과 타당화

Development and Validation of the Korean Version of Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students(K-SRBCSS)

영재교육연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

영재관찰추천 과정에서 담임교사가 겪는 어려움 분석

An Analysis of Difficulties Teachers Experience in Discerning and Nominating Gifted Students

영재와 영재교육 | 10 | 2 | 2011 | 영재교육

영재판별의 타당성을 극대화하기 위한 다단계 복합 판별방법 연구

The Comparative Study of Simple Identified Method Vs. Multiple Identified Methods of The Gifted

아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육

영재판별의 타당성을 극대화하기 위한 다단계 복합 판별방법 연구

The Comparative Study of Simple Identified Method Vs. Multiple Identified Methods of The Gifted

아동교육 | 19 | 4 | 2010 | 유아교육

관찰ㆍ추천 영재판별에서의 측정학적 쟁점과 과제

Psychometric Issues and Challenges of Teacher Nominations in the Identification of Gifted Students

영재와 영재교육 | 10 | 1 | 2011 | 영재교육