영재판별의 대안으로서의 ‘과흥분성’ 탐색: 지능, 정서지능, 창의성, 정서창의성과의 비교를 중심으로
Exploring overexcitabilities as an alternative to identify the gifted: Through the comparison with intelligence, emotional intelligence, creativity and emotional creativity
창의력교육연구 |
11 |
2 |
2011 |
교육심리학
관찰·추천을 통한 영재판별에 대한 영재담당교사들의 인식과 태도
Teachers' Recognitions and Attitudes on Identification of Gifted Students Using Class Observations and Nomination
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
관찰·추천을 통한 영재판별에 대한 영재담당교사들의 인식과 태도
Teachers' Recognitions and Attitudes on Identification of Gifted Students Using Class Observations and Nomination
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
영재교육 대상자 선발을 위한 관찰・추천제의가능성과 한계분석
An Analysis of the Possibilities and the Limitations of the Observation and Nomination Systems for the Identification of the Gifted: Focusing on the Concept Mapping Approach
한국교육 |
38 |
4 |
2011 |
교육학
영재관찰추천 과정에서 담임교사의 영재교육전문성 인식 수준에 따른 영재판별의 차이
Difference on Identification of Gifted Students by Level of Perception of Teacher's Professionalism in Gifted Education
영재교육연구 |
21 |
2 |
2011 |
교육학
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
한국어판 Gifted Rating Scale의 구인타당도
Construct Validity of Korean Translated Gifted Rating Scale
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
사회적 배려대상 예술영재 발굴 사례연구 - 초등미술영재를 중심으로 -
Identifying the Disadvantaged Gifted in Visual Arts
미술교육연구논총 |
31 |
0 |
2012 |
예술교육학
초등학교 아동의 미술영재성 판별에 따른 인지능력검사모형 구안
The Development of the Inspection Model about Cognitive Ability according to Visual Artistic Giftedness Identification of the Elementary School Children
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 아동의 미술영재성 판별에 따른 인지능력검사모형 구안
The Development of the Inspection Model about Cognitive Ability according to Visual Artistic Giftedness Identification of the Elementary School Children
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
미래사회 영재 판별 방법에 관한 연구
A Study on Identification Methods for Gifted Studentsin the Future Society
정보교육학회논문지 |
15 |
2 |
2011 |
컴퓨터교육학
영재교사들이 지각하는 관찰-추천 영재판별 시스템의 방향, 중요도, 실행수준 분석: 개념도 연구법을 활용하여
Exploring the Class Observation and Nomination System for the Identification of Gifted Students Using a Concept Mapping Approach
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
영재학급 대상자 선발을 위한 관찰․추천 영재판별모형 개발 연구
Identification Model Development for Gifted Students Based on Class Observations and Nominations
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
영재학급 대상자 선발을 위한 관찰․추천 영재판별모형 개발 연구
Identification Model Development for Gifted Students Based on Class Observations and Nominations
영재교육연구 |
20 |
1 |
2010 |
교육학
한국어판 영재아 행동특성 평정척도(K-SRBCSS)의 개발과 타당화
Development and Validation of the Korean Version of Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students(K-SRBCSS)
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
한국어판 영재아 행동특성 평정척도(K-SRBCSS)의 개발과 타당화
Development and Validation of the Korean Version of Scales for Rating the Behavioral Characteristics of Superior Students(K-SRBCSS)
영재교육연구 |
20 |
2 |
2010 |
교육학
영재관찰추천 과정에서 담임교사가 겪는 어려움 분석
An Analysis of Difficulties Teachers Experience in Discerning and Nominating Gifted Students
영재와 영재교육 |
10 |
2 |
2011 |
영재교육
영재판별의 타당성을 극대화하기 위한 다단계 복합 판별방법 연구
The Comparative Study of Simple Identified Method Vs. Multiple Identified Methods of The Gifted
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
영재판별의 타당성을 극대화하기 위한 다단계 복합 판별방법 연구
The Comparative Study of Simple Identified Method Vs. Multiple Identified Methods of The Gifted
아동교육 |
19 |
4 |
2010 |
유아교육
관찰ㆍ추천 영재판별에서의 측정학적 쟁점과 과제
Psychometric Issues and Challenges of Teacher Nominations in the Identification of Gifted Students
영재와 영재교육 |
10 |
1 |
2011 |
영재교육