Know-Do-Be 모형을 중심으로 한 간학문적 통합단원 개발 사례 -4학년 ‘함께하는 삶: 조화’를 중심으로-
The case study of development on interdisciplinary integrated curriculum unit based on Know/Do/Be Model by Drake
교육방법연구 |
23 |
3 |
2011 |
교육학
초등교사의 사회과 교실 수업 구성에 대한 연구
A Study on the Construction of the Social Studies Instruction in Elementary School
사회과교육연구 |
19 |
2 |
2012 |
사회교육학
초등학교 1학년 통합단원 ‘함께하는 한가위’ 재구성 실행연구
An Action Research on Restructuring the Integrated Unit, 'Sharing Together Hangawee' of the First Grade
통합교육과정연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학
초등학교 1학년 통합단원 ‘함께하는 한가위’ 재구성 실행연구
An Action Research on Restructuring the Integrated Unit, 'Sharing Together Hangawee' of the First Grade
통합교육과정연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학
교육과정 재구성의 개념적 애매성과 모호성 비판
Critique on the conceptual ambiguity of curriculum JaeGuSung
교육과정연구 |
29 |
3 |
2011 |
교육학
핵심 병행 교육과정 설계를 통한 교육과정 재구성 적용
Application of curriculum reconstruction by core parallel curriculum design
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
핵심 병행 교육과정 설계를 통한 교육과정 재구성 적용
Application of curriculum reconstruction by core parallel curriculum design
영재와 영재교육 |
9 |
2 |
2010 |
영재교육
다층적 교육과정 협의회가 만들어낸 프로젝트 기반 통합교육과정: 한 초등학교 실행연구
Implementing Project Approach in a Primary School: Multi-layered Teacher Conferences as a Key Solution to Curriculum Reconstruction Based upon Children's Interest
통합교육과정연구 |
6 |
1 |
2012 |
교육학
기독교학교 교육과정 개발과 적용 사례 -E초등학교를 중심으로-
A Case Study of Curriculum Reconstruction and Implementation in a Christian Elementary School
기독교교육 논총 |
24 |
2010 |
기독교교육
기독교학교 교육과정 개발과 적용 사례 -E초등학교를 중심으로-
A Case Study of Curriculum Reconstruction and Implementation in a Christian Elementary School
기독교교육 논총 |
|
24 |
2010 |
기독교교육
교육과정 재구성력 지표로서 PCK 표상 탐색- 초등 영어 교과를 중심으로 -
Investigating Representations of Pedagogical Content Knowledge as Indicator of Competence for Curriculum Reconstruction - focused on Elementary English Subject -
교육연구 |
47 |
2010 |
교과교육학
교육과정 재구성력 지표로서 PCK 표상 탐색- 초등 영어 교과를 중심으로 -
Investigating Representations of Pedagogical Content Knowledge as Indicator of Competence for Curriculum Reconstruction - focused on Elementary English Subject -
교육연구 |
47 |
|
2010 |
교과교육학
교육과정 재구성 및 개발과정에서의 근거이론 접근
Grounded Theoric Approach in Curriculum Design and Reconstruction
통합교육과정연구 |
5 |
2 |
2011 |
교육학
두 교사의 교육과정 재구성 이미지에 의한 2007 개정초등사회과교육과정 실행양상 해석
Interpretation on 2007’s Revision Primary Social Studies Curriculum Action Mode by Two Teacher’s Curriculum Reconstruction Image
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학
두 교사의 교육과정 재구성 이미지에 의한 2007 개정초등사회과교육과정 실행양상 해석
Interpretation on 2007’s Revision Primary Social Studies Curriculum Action Mode by Two Teacher’s Curriculum Reconstruction Image
사회과교육연구 |
17 |
4 |
2010 |
사회교육학
중등체육교사의 교육과정 재구성 경험에 대한 내러티브 탐구
A Narrative Inqury on Experience of Curriculum Reconstruction in Secondary Physical Education Teachers
한국체육교육학회지 |
17 |
1 |
2012 |
체육교육학
지역사회 연계 교육과정 재구성 사례연구 - 대안교육 특성화고등학교를 중심으로 -
The Case Study on the Reorganization of Curriculum Community-Related
열린교육연구 |
18 |
2 |
2010 |
교육학
지역사회 연계 교육과정 재구성 사례연구 - 대안교육 특성화고등학교를 중심으로 -
The Case Study on the Reorganization of Curriculum Community-Related
열린교육연구 |
18 |
2 |
2010 |
교육학